loading...
روانشناسی، موفقیت
احمدرضا کرامت بازدید : 23 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

 

استعلام اصالت بیمه نامه از موضوعات مهم این روزها می باشد که تمام دارندگان خودرو ها و و سایل نقلیه موتوری باید نسبت به آن توجه داشته باشند. استعلام اصالت بیمه نامه ،همان طور که می دانید، تمام رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها باید وسایل نقلیه خود را بیمه کرده تا در صورت بروز حوادث ناگوار مانند تصادف، آتش سوزی و موارد این چنینی دیگر بخشی یا همه خسارت آن ها جبران شود. استعلام اصالت بیمه نامه ،مهم ترین بیمه های مربوط به وسایل نقلیه شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث هستند.استعلام اصالت بیمه نامه ، بیمه شخص ثالث از اهمیت بیش تری برخوردار بوده و به همین دلیل اجباری است.استعلام اصالت بیمه نامه ، اما بیمه بدنه اختیاری بوده اما با این وجود از اهمیت بالایی برخوردار است. استعلام اصالت بیمه نامه ،به هر حال، نکته مهم در هنگام خرید بیمه شخص ثالث و بدنه یا حتی انواع دیگر بیمه نامه ها استعلام بیمه نامه و پیگیری اصالت بیمه می باشد. استعلام اصالت بیمه نامه ،این کار به شما اطمینان خواهد داد که بیمه معتبری را برای خودرو یا موتورسیکلت خود خریداری کرده اید.

سامانه استعلام بیمه نامه

شرکت بیمه مرکزی ایران برای سهولت کاربران جهت استعلام اصالت بیمه نامه ، اقدام به راه اندازی بخشی در سامانه خود برای انجام این کار کرده است.استعلام اصالت بیمه نامه ، بنابراین، کاربران می توانند به این سامانه مراجعه کرده و نسبت به استعلام بیمه نامه مورد نظر خود اقدام نمایند. با توجه به این که از سال ۹۹ اعطای برگه های کاغذی در کنار بیمه نامه متوقف شده و تنها شماره های مربوط به بیمه نامه از طریق ارسال پیامک به دست بیمه شدگان می رسد، لزوم استعلام بیمه نامه افزایش یافته است. به این ترتیب، شما می توانید از طریق سامانه استعلام اصالت بیمه مرکزی و با وارد کردن شماره بیمه نامه خود، کد ملی و اطلاعات خواسته شده دیگر استعلام بیمه خریداری شده تان را بررسی کنید. استعلام اصالت بیمه نامه ،ما در ادامه نحوه استفاده از این سامانه برای استعلام بیمه نامه را به طور مفصل برای شما بیان خواهیم کرد تا در این مورد با مشکلی مواجه نباشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 


روش های استعلام اصالت بیمه نامه

همان گونه که اشاره کردیم، شما می توانید با استفاده از سامانه ای که توسط بیمه مرکزی برای استعلام بیمه نامه ایجاد شده است، صحت اعتبار بیمه خریداری شده خود را بسنجید. استعلام اصالت بیمه نامه ،در این سامانه چندین روش مختلف برای استعلام بیمه در نظر گرفته شده است که شامل انجام این کار با کد یکتا، استفاده از پیامک، استفاده از شماره بیمه نامه و استعلام با کد VIN می باشد. با توجه به این که برای استفاده از هر کدام از این روش ها جهت استعلام اصالت بیمه باید به سامانه مورد نظر مراجعه کنید، ابتدا نحوه ورود به این سامانه را بیان کرده و در ادامه هر کدام از روش ها برای استعلام بیمه را توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که یک سری اطلاعات مانند شماره بیمه نامه، کد ملی و نام شرکت بیمه گر در هنگام استفاده از همه این روش ها لازم است. پس قبل از اقدام برای استعلام اصالت بیمه نامه به آماده بودن این موارد توجه داشته باشید.

جهت ورود به سامانه استعلام بیمه نامه بیمه مرکزی لازم است یک سری مراحل را طی کنید. استعلام اصالت بیمه نامه ،بعد از ورود به این سامانه با استفاده از هر کدام از این روش ها که دوست داشته باشید، می توانید فرآیند استعلام را پشت سر بگذارید. مراحل ورود به سامانه مذکور شامل موارد زیر می شوند.

  1. ۱باید آدرس اینترنتی این سامانه را در مرورگر خود جست و جو کنید. جهت این امر لازم است نشانی www.centinsur.ir را در وارد کرده و سرچ نمایید.
  2. ۲کمی صبر کنید تا نتایج جست و جوی شما بالا آمده و سپس بر روی اولین سایت با همین آدرس کلیک کرده و وارد شوید.

    استعلام بیمه نامه

  3. ۳سپس وارد صفحه اصلی سایت استعلام بیمه نامه می شوید. با استفاده از اهرم کشویی در سمت راست این صفحه به سمت پایین ان حرکت کنید. در قسمت پایین این صفحه گزینه های متعددی را برای دریافت خدمات مختلف مشاهده خواهید کرد. بر روی اولین گزینه این لیست با عنوان « استعلام اصالت بیمه نامه » کلیک کرده و وارد این بخش شوید.

    استعلام اصالت بیمه نامه

  4. ۴به محض ورود به صفحه اصلی استعلام اصالت بیمه نامه ، یک لیست از اطلاعات به شما نمایش داده می شود. این اطلاعات شامل قوانین و مقررات استفاده از این سامانه و اطلاعاتی است که ممکن است در حین استفاده از آن نیاز داشته باشید. باید این اطلاعات را با دقت مطالعه کرده و در صورت موافق بودن با آن ها گزینه «می پذیرم» در قسمت پایین صفحه را کلیک کنید.

    استعلام اصالت بیمه

  5. ۵در نهایت وارد این بخش شده و روش های گوناگون استعلام اصالت بیمه نامه ، برای شما نمایش داده می شود.

    استعلام اصالت بیمه مرکزی

در این بخش نحوه ورود به سامانه استعلام اصالت بیمه نامه ، بیمه مرکزی را به طور کامل برای شما بیان کردیم. بنابراین، با استفاده از این مطالب می توانید به این سامانه وارد شده و با استفاده از هر کدام از این روش ها که تمایل داشته باشید نسبت به استعلام بیمه خود اقدام نمایید. در ادامه نحوه استفاده هر یک از این روش ها را هم به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.


استعلام اصالت بیمه نامه با کد یکتا

یکی از روش های در نظر گرفته شده برای استعلام بیمه نامه استفاده از کد یکتا است. جهت انجام استعلام بیمه با استفاده از کد یکتا باید بعد از ورود به صفحه اصلی این سامانه که در بخش قبل نحوه ورود به آن را برای شما توضیح دادیم، گزینه «استعلام با کد یکتا» را بزنید. استعلام اصالت بیمه نامه ،بعد از کلیک بر روی این گزینه از شما خواسته می شود اطلاعاتی چون شماره یکتا بیمه نامه، کد ملی / شناسه ملی فرد استعلام کننده را وارد کنید. بعد از وارد کردن این اطلاعات به صورت دقیق، باید کد امنیتی موجود را هم در کادر مربوطه به خود قرار داده و در نهایت گزینه «استعلام» را بزنید. به این ترتیب، استعلام اصالت بیمه نامه شما انجام شده و اطلاعات آن به شما داده خواهد شد. در صورتی که بیمه نامه شما معتبر باشد دیگر مشکلی نداشته و می توانید با خیالی راحت از ان استفاده کنید. در غیر این صورت باید نسبت به پیگیری این بیمه نامه و در صورت نیاز شکایت از شرکت ارائه دهنده اقدام نمایید.

استعلام بیمه نامه با کد یکتا


استعلام اصالت بیمه نامه با پیامک

روش دیگر که در سامانه استعلام اصالت بیمه مرکزی در اختیار شما قرار داده شده است، استفاده از پیامک می باشد. برای استفاده از این روش هم بعد از ورود به صفحه اصلی این سامانه باید بر روی گزینه «استعلام با پیامک» کلیک کنید. اطلاعات لازم برای استفاده از این روش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.استعلام اصالت بیمه نامه ، طبق الگوی در نظر گرفته شده برای استعلام اصالت بیمه با استفاده از پیامک، شما باید پیامک خود را با توجه به یکی از الگوهای زیر بنویسید.

  •  شماره بیمه نامه چاپ شده * شماره بیمه گذار * ۱ نمونه: ۹۹/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۸۹ * ۱۱۳۸۵۹۸۰۰۰ * ۱
  •  کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲ نمونه: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ * ۰۰۳۸۹۶۴۰۰۰ * ۲
  •  VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳ *۳*۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰*IRFC۸۵۲۱۷۰۷۰۴۴۱۹۰

در نهایت باید یکی از الگوها را انتخاب کرده و پیامک خود را طبق آن نگارش کنید. سپس این پیامک را به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ بفرستید. برای استفاده از این روش یعنی استعلام بیمه نامه با استفاده از پیامک می تواند از سیم کارت هر کدام از اپراتورها اقدام کنید و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. نکته حائز اهمیت در نوشتن صحیح اطلاعات در هر الگویی است که از آن استفاده می کنید.استعلام اصالت بیمه نامه ، در این روش هم بعد از ارسال پیامک توسط شما، نتایج مربوط به اصالت بیمه خریداری شده از طریق پیامک برای تان فرستاده خواهد شد.


استعلام اصالت بیمه نامه با شماره بیمه نامه

روش بعدی که در سامانه استعلام اصالت بیمه نامه ، بیمه مرکزی قرار داده شده است، استفاده از شماره بیمه نامه برای آگاهی از حت اعتبار بیمه نامه خریداری شده می باشد. در این روش هم باید بر روی گزینه «استعلام با شماره بیمه نامه» در صفحه اصلی کلیک کنید تا امکان استعلام برای شما فراهم شود. بعد از کلیک بر روی گزینه مذکور از شما درخواست می شود یک سری اطلاعات را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر می شوند.

استعلام اصالت بیمه با شماره بیمه نامه

  1. ۱در اولین بخش باید نام شرکت بیمه ای خود را مشخص کنید. برای این کار بر روی کادر موجود در زیر گزینه «شرکت بیمه گر»  کلیک نموده تا نام شرکت های مختلف بیمه ای برای شما نمایش داده شود. نام شرکت مورد نظر که بیمه خود را از آن خریداری کرده اید را در لیست نمایش داده شده پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
  2. ۲بعد از وارد کردن نام شرکت بیمه گر باید شماره بیمه نامه خود را هم در کادر مربوطه وارد کنید. شماره بیمه نامه در اطلاعات بیمه ای شما از جمله کارت بیمه وجود دارد. باید این شماره را هم پیدا کرده و در این بخش وارد کنید.
  3. ۳در نهایت هم باید کد ملی و شناسه ملی خود را در کادر مربوط به آن وارد نمایید.

بعد ورود این این اطلاعات که برای انجام استعلام اصالت بیمه نامه ، با استفاده از شماره بیمه نامه از شما درخواست می شوند، باید کد امنیتی موجود در صفحه را هم در جایگاه خود قرار داده و گزینه «استعلام» در پایین صفحه را بزنید. کار استعلام بیمه شما با استفاده از شماره بیمه نامه انجام گرفته و اطلاعات مربوط به صحت اعتبار آن در اختیارتان قرار می گیرد.


استعلام اصالت بیمه نامه با کد VIN

راه بعدی که در این سامانه جهت تایید اعتبار بیمه نامه شما برای تان فراهم شده است، استفاده از کد VIN می باشد. تمام خودروها دارای یک کد VIN مشخص می باشند که هم در قسمتی از بدنه خودرو شما ثبت شده است و هم بر روی کارت ماشین تان نوشته شده است. بهتر است این کد را از طریق کارت ماشین خود استخراج کنید تا امکان استعلام اصالت بیمه نامه ، به وسیله آن فراهم شود. به هر حال، برای انجام استعلام بیمه با استفاده از این کد هم لازم است چند مرحله را طی کنید.

استعلام اصالت بیمه نامه با کد vin

  1. ۱ابتدا باید در سامانه مربوطه بر روی گزینه «استعلام با کد VIN» کلیک نمایید.
  2. ۲بعد از انتخاب این گزینه از شما درخواست می شود که این کد و شماره تلفن خود را در کادری که برای آن ها قرار داده شده است، وارد کنید. در نهایت کد امنیتی موجود را هم وارد کرده و گزینه «ارسال کد تایید» در قسمت پایین این صفحه را بزنید.
  3. ۳بعد از این که کد VIN و شماره تلفن همراه خود را وارد کردید، یک کد تایید به این شماره تلفن ارسال می شود که باید آن را هم وارد کنید. در صورتی که صحت شماره تلفن وارد شده توسط شما تایید شود، می توانید نسبت به استعلام اصالت بیمه نامه ، خود با استفاده از این روش اقدام نمایید. توجه داشته باشید که شما تنها 5 بار در روز مجاز هستید که با یک شماره تلفن نسبت به استعلام بیمه خریداری شده خود اقدام کنید.

تا این جا روش های گوناگون در نظر گرفته شده استعلام اصالت بیمه مرکزی را برای شما بیان کردیم. همان طور که مشاهده کردید، استفاده از این روش ها بسیار ساده بوده و به راحتی می توانید به این سامانه مراجعه و نسبت به استعلام اصالت بیمه نامه ، خود اقدام کنید. هم چنین، روش های در نظر گرفته شده برای این کار از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می توانید هر یک از آن ها را که تمایل داشته باشید، برای استعلام بیمه استفاده کنید. پس با توجه به این که این روزها معمولا بیمه های کاغذی صادر نشده و شماره بیمه از طریق پیامک فرستاده می شود، بهتر است با استفاده از این روش ها از صحت اعتبار بیمه نامه های خریداری شده خود اطمینان پیدا کنید.


نتیجه گیری:

با توجه به این که در سال های اخیر اعطای برگه های کاغذی بیمه نامه انجام نمی گیرد و شماره بیمه نامه خریداری شده از طریق پیامک ارسال می شود، استعلام اصالت بیمه نامه ، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت بیمه مرکزی راه های گوناگونی برای انجام این کار از طریق سامانه مربوطه برای شما در نظر گرفته است. از جمله مهم ترین راه هایی که می توانید نسبت به استعلام اصالت بیمه از طریق سامانه و به صورت آنلاین اقدام کنید، استفاده از کد یکتا، شماره بیمه نامه، کد VIN و استفاده از پیامک می باشد. ما در این جا هر کدام از این روش ها برای استعلام بیمه نامه را به طور مفصل برای شما توضیح دادیم. بنابراین، شما می توانید از طریق هر یک از این روش ها که تمایل داشته و اطلاعات مورد نیاز آن در دسترس شما قرار دارد، برای استعلام بیمه اقدام نمایید. قبل از اقدام برای استعلام اصالت بیمه مرکزی بهتر است اطلاعات مورد نیاز برای انجام این کار از جمله کد یکتای ماشین، شماره بیمه نامه، کد VIN و کد ملی خود را اماده داشته باشید تا در هنگام مراجعه به این سامانه با مشکل مواجه نشوید.

 

سوالات متداول

1- روش های استعلام اصالت بیمه نامه کدام اند؟

با استفاده از سامانه استعلام اصالت بیمه نامه بیمه مرکزی می توانید اصالت بیمه نامه خودرو خود را با کد یکتا، پیامک، شماره بیمه نامه و کد VIN بررسی نمایید.

2- آیا استعلام اصالت بیمه نامه با پیامک امکان پذیر است؟

بله، برای استعلام اصالت بیمه نامه با پیامک باید از طریق شماره بیمه نامه چاپ شده * شماره بیمه گذار * ۱ و سایر روش هایی که در مقاله ذکر شد اقدام نمایید.

3- استعلام بیمه نامه با شماره بیمه نامه چگونه انجام می شود؟

برای این کار باید در سامانه استعلام اصالت بیمه مرکزی  بر روی گزینه «استعلام با شماره بیمه نامه» در صفحه اصلی کلیک کنید و ادامه مراحل را طبق مقاله پیش بروید.

 

Source:hamrahmoshaver.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 19 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

بیمه شخص ثالث موتور ،انتخاب بهترین بیمه موتور سیکلت، یکی از دغدغه‌های اصلی‌ست که صاحبان موتور معمولاً با آن مواجه هستند. بیمه شخص ثالث موتور ،بنابراین بهتر است پیش از خرید، با مقایسه‌ دقیق و استعلام قیمت معتبرترین شرکت‌های بیمه، از انتخاب بهترین بیمه‌ موتور اطمینان حاصل کرد.بیمه شخص ثالث موتور ، مدیر بیمه  با فراهم آوردن امکان استعلام آنلاین قیمت بیمه  از تمامی در چند لحظه و مقایسه‌ی آن‌ها، شما را در انتخاب بهترین بیمه همراهی می‌کند.

بیمه شخص ثالث موتور ،اخذ بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت نیز مانند خودرو از نظر قانون اجباری‌ست، اما بر خلاف خودرو طبق آمار سال ۹۸ حدود ۸۰٪ از مالکان موتورسیکلت این بیمه را برای موتور خود تهیه نمی‌کنندبیمه شخص ثالث موتور ،. این درحالی‌ست که بیش از ۳۰٪ تصادفات به موتورسواران مربوط می‌شود. بیمه شخص ثالث موتور ،همین موضوع اهمیت تهیه بیمه شخص ثالث برای موتور را دوچندان می‌کند.

اما منظور از شخص ثالث در بیمه چیست؟ بیمه شخص ثالث موتور ،هر فردی غیر از راننده مقصر که در حادثه رانندگی زیان ببیند، شخص ثالث نامیده می‌شود

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور سیکلت:

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سه مورد کلی را تحت پوشش قرار می‌دهد:

  • خسارت مالی شخص ثالث
  • خسارت جانی شخص ثالث
  • خسارت جانی به راننده

بنابراین بیمه شخص ثالث خسارات مالی وارد شده به شخص ثالث و خسارات جانی وارد شده به هردوطرف حادثه (راننده مقصر و شخص ثالث) را تحت پوشش قرار داده و جبران می‌کند.

حوادث تحت پوشش بیمه شخص موتور سیکلت

  • برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت و یا متحرک
  • خساراتی که از محموله و یا بار موتور سیکلت به اشخاص ثالث وارد گردد
  • دیه فوت و یا نقص عضو
  • هزینه درمان شخص ثالث در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت
  • هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث

مواردی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث موتور قرار نمی‌گیرد:

  • خسارت  وارد شده به موتور سیکلت راننده مقصر
  • خسارت وارد شده به بار یا محموله موتورسیکلت بیمه‌شده
  • خسارت وارد شده ناشی از اشعه رادیواکتیو و هر گونه تشعشعات رادیواکتیویته
  • پرداخت جرائم ناشی از محکومیت قضایی و جزایی

قیمت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت و عوامل تأثیرگذار بر آن:

نوع موتور سیکلت که به چهار دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • موتور سيکلت گازی
  • موتور سيکلت دنده‌ای یک سیلندر
  • موتور سيکلت با دو سیلندر و بالاتر
  • موتور سيکلت سه چرخ و سایدکار

بطور کلی هرچه تعداد چرخ وسیلندر موتور بیشتر باشد، قیمت بیمه ثالث نیز بالاتر می‌رود.

همچنین تخفیف‌های وسیله نقلیه و راننده نیز در قیمت تأثیرگذار هستند.

سقف تعهدات بیمه شخص ثالث موتور

طبق قوانین سال 1400 و با توجه به نرخ دیه تعهد مالی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به شرح زیر است:

تعهد مالی: حداقل به میزان ۱۶ میلیون تومان و سقف ۳۲۰ میلیون تومان

تعهد جانی فوت ونقص عضو کامل هر نفر: ۶۴۰ میلیون تومان

بیمه حوادث راننده (سرنشین): ۴۸۰ میلیون تومان

قوانین فسخ و انتقال بیمه شخص ثالث موتور

بیمه شخص ثالث موتور ، در صورتی که توسط نیروی انتظامی، (به هر دلیلی) از رده خارج و اوراق اعلام شود بیمه‌نامه فسخ شده و هزینه آن بصورت تعرفه روزشمار از تاریخ صدور بیمه‌ نامه محاسبه می‌شود.

در صورت انتقال مالکیت موتور سیکلت، کافی‌ست به همان‌جایی که بیمه را از آن تهیه کرده‌اید، مراجعه نموده و درخواست انتقال بیمه‌ نامه را بدهید.بیمه شخص ثالث موتور ، همچنین درصورتی که می‌خواهید تخفیف بیمه را برای خود حفظ کنید توجه داشته باشید که بطور کلی با انتقال مالکیت عملاً بیمه شخص ثالث نیز انتقال پیدا می‌کند.

 

source:bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 20 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

 

بیمه حوادث انفرادی ،بیمه حوادث انفرادی شامل حمایت از فرد بیمه‌شده در زمان بروز حوادثی چون فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی می‌شود.بیمه حوادث انفرادی این نوع بیمه برای افرادی که در محیط‌های پرخطر کار می‌کنند کاربردی است و می‌تواند به‌عنوان یک کمک‌هزینه مالی در روزهای مصدومیت در نظر گرفته شود.بیمه حوادث انفرادی این بیمه‌ نامه حتی می‌تواند در زمان فوت افراد چتر حمایتگری برای اعضای خانواده آن‌ها باشد و تا حدودی نگرانی‌های مالی آن‌ها را برطرف کند.

بیمه حوادث انفرادی چیست؟

بیمه حوادث انفرادی نوعی از بیمه اشخاص است که به‌منظور حمایت از افراد در روزهای حادثه طراحی شده است. حمایت‌های مالی شرکت‌های ارائه‌دهنده این بیمه در دو بخش خسارات کلی و جزئی به اشخاص پرداخت می‌شود و بخشی از بار مالی هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.بیمه حوادث انفرادی  ،خسارات کلی شامل فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی کامل است که در آن مبلغ غرامت با توجه به حق بیمه، میزان خسارت، نوع فوت و… به افراد تعیین شده در بیمه‌نامه یا خود فرد پرداخت می‌شود.

خسارات جزئی نیز شامل ازکارافتادگی موقت، ابتلا به بیماری‌های خاص، حوادث حین کار، سوانح رانندگی، برق‌گرفتگی، سقوط از ارتفاع، حمله حیوانات و… می‌شود که در آن بخشی از هزینه‌های درمان فرد پرداخت خواهد شد. البته ممکن است که برخی شرکت‌ها مبلغی را به‌عنوان غرامت زمان بیکاری و استراحت نیز در نظر بگیرند تا بار هزینه‌های درمان و نداشتن درآمد را تا حد زیادی بکاهد.

پوشش‌های بیمه حوادث انفرادی چیست؟

در زمان افتتاح بیمه حوادث انفرادی یکی از اصلی‌ترین سؤال‌ها در خصوص پوشش‌های این بیمه‌نامه است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع تا حد زیادی به شرکت بیمه بستگی دارد؛ اما موارد کلی نیز در آن هست که در همه انواع آن در نظر گرفته می‌شود.

پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه شامل غرامت فوت و نقص عضو ناشی از حادثه، هزینه‌های بستری در بیمارستان، غرامت روزانه ازکارافتادگی در مشاغل آزاد و هزینه‌های پزشکی بعد از حادثه می‌شود. سقف پرداختی شرکت بیمه در صورت بروز هریک از این عوارض به میزان حق بیمه پرداختی بستگی دارد و دارای ضریب مشخصی است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که همه هزینه‌ها به‌طور کامل پوشش داده شود.

در بخش پوشش‌های اختیاری می‌توان آسیب‌های ناشی از حوادثی مانند زلزله و آتش‌فشان را نیز به آن افزود که طبعا باعث افزایش هزینه‌های حق بیمه می‌شود. بیمه حوادث انفرادی ،علاوه بر این اگر فرد به‌صورت هم‌زمان چند فعالیت پرخطر را انجام دهد، می‌تواند با پرداخت اقساط اضافه‌تر پوشش‌های بیشتری از بیمه را دریافت کند. به‌عنوان‌مثال شخص خلبانی که سوارکاری هم می‌کند می‌تواند شغل دوم خود را به‌عنوان خسارت اضافه در بیمه‌نامه قید کند تا در صورت بروز حادثه خسارات مالی تا حدی جبران شوند.

بیمه حوادث انفرادی چه چیزهایی را شامل نمی‌شود؟

مواردی که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول حوادثی هستند که با پرداخت حق بیمه بیشتر و اخذ تعهد کتبی در بیمه‌نامه در نظر گرفته شده و خسارات آن‌ها به میزان محدودی پرداخت می‌شود. بیمه حوادث انفرادی ،البته توجه داشته باشید که ممکن است شرکت بیمه بخشی از این حوادث را که در ادامه آورده‌ایم، تحت هیچ شرایطی قبول نکند.

  • خسارات ناشی از جنگ و آشوب
  • خسارات زلزله، آتش‌فشان و حوادث هسته‌ای
  • خسارات ناشی از ورزش‌های حرفه‌ای
  • خسارات تمرین با هواپیمای آموزشی، بالگرد و اتومبیل مسابقه‌ای

دسته دوم حوادثی هستند که تحت هیچ شرایطی بیمه آن‌ها را پوشش نمی‌دهد و در صورت وقوع هیچ خسارتی به وارثین فرد یا خود او پرداخت نمی‌شود.

  • مرگ و آسیب ناشی از خودکشی یا اقدام به آن
  • صدمات عمدی که بیمه‌گذار با هدف دریافت خسارت به خود وارد کرده است.
  • آسیب‌های ناشی از قرص‌های روان‌گردان، خواب‌آور، مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • حوادث ناشی از اعمال مجرمانه
  • فوت ناشی از صدمات عمدی که خود بیمه‌گذار یا ذینفعان با هدف دریافت خسارت به او وارد کرده‌اند.

قیمت بیمه حوادث انفرادی

با توجه به تنوع حوادثی که ممکن است برای هر فرد ایجاد شود، قیمت بیمه حوادث انفرادی متفاوت بوده و باید با در نظر گرفتن شرایط شغلی و شخصی فرد و موارد پرداخت خسارت تعیین شود. در نگاه اول برای تعیین قیمت بیمه حوادث انفرادی به شغل فرد نگاه می‌شود. طبیعتا افرادی مثل کارمندان اداری و دفتری یا فروشندگان که محل کار آن‌ها ریسک بسیار کمی دارد، حق بیمه کمتری پرداخت می‌کنند. در مقابل افراد با شغل‌های پرخطر مانند کسانی که در محیط‌های صنعتی با ماشین‌آلات کار می‌کنند یا خلبانان و رانندگان به دلیل ریسک بالاتر باید هزینه بیشتری را به‌عنوان حق بیمه پرداخت کنند.

در کنار این موارد ویژگی‌های شخصی فرد مانند جنسیت، سن، سابقه بیماری، وجود نقص عضو یا ازکارافتادگی در زمان حاضر و… نیز از عواملی است که می‌تواند بر روی تعیین میزان حق بیمه تاثیر بگذارد. در کنار این موارد باید ضرایب غرامت‌های فردی و حوادثی که در حالت عادی تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند را نیز در نظر گرفت. هریک از حوادثی که در بیمه‌نامه به آن اشاره شده دارای سقف خسارت مشخصی است که در زمان تعیین حقبیمه با هم جمع شده و درنهایت قیمت بیمه حوادث انفرادی مشخص می‌شود.

در چه زمان‌هایی از مشاوره بیمه حوادث انفرادی استفاده کنیم؟

قبل از اینکه برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کنید، بهتر است از خدمات مشاوره بیمه حوادث انفرادی بهره ببرید. مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند شما را در خصوص نحوه پر کردن فرم‌ها و درخواست پوشش‌های مختلف راهنمایی کنند. علاوه بر این در زمان وقوع حادثه و دریافت خسارت از شرکت بیمه نیز می‌توانید از این خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید. خدماتی که به شما کمک می‌کنند که با توجه به حق قانونی خود بیشترین مبلغ خسارت را از شرکت بیمه دریافت و خسارات مالی واردشده را تا حد زیادی جبران کنید.

خرید آنلاین بیمه حوادث انفرادی

بعد از استفاده از خدمات مشاوره و اطمینان از اینکه بیمه حوادث انفرادی واقعا برای شما مفید است، می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. البته لازم نیست که به‌صورت حضوری به شرکت‌های بیمه بروید؛ تنها کافی است که وارد سایت مدیر بیمه شده و با مقایسه شرکت‌های بیمه بهترین گزینه را برگزینید. بعدازآن می‌توانید کلیه مراحل خرید آنلاین بیمه انجام داده و بیمه‌نامه را درب منزل خود تحویل بگیرید.

مزیت‌های خرید بیمه اشخاص حوادث انفرادی از مدیر بیمه

مدیر بیمه امکان خرید آنلاین بیمه حوادث انفرادی را برای شما فراهم کرده است. این سایت با شرکت‌های بیمه مختلف طرف قرارداد بوده و به شما امکان مقایسه کامل همه خدمات آن‌ها را می‌دهد؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید بعد از مقایسه دقیق و استفاده از خدمات مشاوره بیمه حوادث انفرادی مدیر بیمه بهترین گزینه را انتخاب کرده و از طریق همین سایت برای خرید بیمه اقدام کنید.

در ادامه حتی برای تحویل گرفتن بیمه‌نامه هم نیازی به مراجعه به شرکت‌های بیمه ندارید؛ چراکه در هر نقطه‌ای از کشور که باشید، مدیر بیمه آن را به‌صورت کاملا رایگان به درب منزل شما یا هر آدرس دیگری که دوست داشته باشید ارسال خواهد کرد. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته مدیر بیمه نیز استفاده کنید؛ کارشناسان ما در همه ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما درباره انواع بیمه اشخاص حوادث انفرادی یا هر بیمه دیگری هستند. علاوه بر این اگر در مراحل خرید آنلاین بیمه حوادث انفرادی یا تحویل گرفتن آن با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از طریق تماس با تیم پشتیبانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل خود را حل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 22 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

بیمه سرقت ،با وجود استفاده‌ از سیستم‌های پیشرفته‌ دزدگیر در کارخانه‌‌ها، منازل‌ و واحدهای ‌تجاری، برای جلوگیری از سرقت ، دزدان‌ حرفه‌ ای همچنان‌ به‌ کار خود ادامه‌ می‌‌دهند؛بیمه سرقت ، هر ساله‌ در سراسر دنیا، وجوه‌ نقد، جواهر آلات‌ و اشیاء قیمتی به‌ وسیله‌ دزدان‌ به‌ سرقت‌ می‌رود و این ‌سرقت‌ها مبالغ‌ سرسام ­آوری را در بر می‌گیرد و بیمه سرقت ، می‌تواند جبران کننده این مبالغ باشد.

از جمله‌ گروه‌های فعال‌ در این‌ زمینه‌ که می‌‌توان‌ از آنها نام‌ برد:بیمه سرقت ، سارقان‌ منازل‌ مسکونی، سارقان‌ بانک‌ها و جواهر فروشی‌ها، دزدان‌ انبارهای کالا، سارقان‌ مسلح‌، دله‌ دزدان‌ فروشگاه‌ها، کیف‌ زن‌ها، جیب برها و … می‌باشند.

با توجه‌ به خسارت‌های هنگفتی که‌ این‌دزدی‌ها برای انسان‌ها به وجود می‌‌آورد،بیمه سرقت ، برای اولین‌ بار در حدود یک‌ صد سال‌ پیش‌، مؤسسه‌ لویدز لندن‌ اقدام‌ به‌ ارائه‌ بیمه سرقت کرد.


سرقت چیست؟

دزدی یا سرقت در حقوق کیفری به گرفتن غیرقانونی اموال دیگران بدون رضایت آنها می‌گویند. بیمه سرقت ،به کسی که عمل دزدی را انجام می‌دهد دزد می‌گویند.

یکی از قدیمی ترین جرائم که همراه با پیدایش مفهوم مالکیت در جوامع بشری به وجود آمده و معمولاً مجازاتهای سختی هم برای مرتکبین آن در نظر گرفته شده است، جرم سرقت می‌باشد.


بیمه سرقت چیست؟

بیمه ایست که خسارت‌های‌ به وجود آمده در اثر سرقت‌ (همان فقدان‌ کالا) و همچنین خسارت‌های‌ به وجود آمده در اثر سرقت‌ به ‌اشیاء مورد بیمه‌ و یا خسارت‌های‌ وارد به‌ محلی که‌ اشیاء مورد بیمه‌ در آن‌ قرار دارد، را تحت‌ پوشش‌ قرار می‌دهد.

به‌ صورت کلی پوشش‌ بیمه‌ دزدی و سرقت‌ را می‌توان‌ به‌ سه‌ دسته‌ کلی تقسیم‌ کرد:

  • بیمه سرقت ، از منازل‌ مسکونی
  • بیمه سرقت ، از واحدهای ‌تجاری و صنعتی (مغازه‌‌ها، کارخانه‌ها، ادارات‌، انبارها و کلوب‌های ‌ورزشی و …‌)
  • بیمه سرقت ، از بانک‌ها

در بیمه سرقت ، خطر دزدی و خسارت‌هایی که‌ در اثر دزدی به‌ بیمه‌گذار وارد می‌شود، بیمه‌ می‌گردد. معمولا بیمه‌ دزدی با سایر بیمه ‌نامه‌ها ترکیب‌ می‌شود که‌ از رایج‌ ترین‌ آنها ترکیب‌ با بیمه‌ آتش‌ سوزی است. بیمه سرقت ،بیمه آتش سوزی یکی از بیمه‌هایی است که به صورت معمول سرقت اثاث و لوازم منزل را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.


خسارت‌های تحت‌ پوشش‌ بيمه سرقت

بیمه سرقت ،در بیمه‌ دزدی خسارت‌های‌ وارد به‌ اموال‌ زمانی قابل‌ جبران‌ است‌ که‌ سرقت‌ با شکستن‌ حرز همراه‌ باشد. و سارق‌ یا سارقان‌ به‌ یکی از طرق‌ زیر به‌ قصد سرقت‌ وارد محل‌ مورد بیمه‌ شده‌ باشند:

  • شکستن‌ در یا پنجره‌ و یا سوراخ‌ کردن‌ سقف‌ و دیوار.
  • ورود به‌ محل‌ مورد بیمه‌ به صورت مخفیانه.
  • ورود به‌ محل‌ مورد بیمه‌ از طریق‌ بالا رفتن‌ از دیوار.
  • ورود از در مورد بیمه‌ به وسیله‌ کلید‌های ساختگی.
  • باز کردن‌ در با کلید‌های اصلی مشروط بر اینکه‌ کلید‌های مزبور به‌ صورت‌ غیر قانونی و از راه‌ دزدی در اختیار دزدان‌ قرار گرفته‌ باشد.
سرقت

سایر خسارت‌های تحت‌ پوشش‌ بيمه سرقت

با توجه‌ به‌ مطالب‌ گفته شده‌، تمام خسارت‌های‌ وارد به‌ اشیاء و اموال مورد بیمه‌ اعم‌ از سرقت‌، بروز خسارت‌ به‌ اشیاء و یا خود مورد بیمه‌، غارت‌ اموال‌ بیمه‌ اعم‌ از اینکه‌ با اعمال‌ زور و حادثه‌ همراه باشد یا خیر، تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ ای قرار دارد.

بیمه سرقت ،در بیمه‌ دزدی منازل‌ مسکونی می‌‌توان‌ وجوه‌ نقد، فلزات‌ قیمتی و اوراق‌ بهادار را نیز با توافق‌ بیمه‌گر و تا مبلغ‌ معینی ‌بیمه‌ کرد؛ که‌ معمولاً در این‌ مورد حدود تعهدات‌ بیمه‌گر محدود است‌. سرقت‌های مسلحانه‌ از بانک‌ها در زمان‌ حمل‌ وجوه‌ نقد بین‌ شعب‌ و خزانه‌ و یا موجودی صندوق‌ها و پشت‌ گیشه‌‌ها هم‌ براساس‌ شرایط خاصی تحت‌ پوشش‌ قرار می‌گیرد.

خطرات‌ ناشی از تصادف‌ اتومبیل‌ حامل‌ وجوه‌ نقد، سوانح‌ مربوط به‌ هواپیمای حامل‌ وجوه‌ نقد و اوراق‌ بهادار، از جمله‌ هواپیما ربایی هم‌ تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ ای قرار می‌گیرد. معمولاً حق‌ بیمه‌ این‌ گونه ‌بیمه ‌نامه‌‌ها در مورد خزانه‌‌ها با توجه‌ به‌ نوع‌ خزانه‌ و امکانات‌ ایمنی و نگهداری آن‌ محاسبه‌ می‌شود. بیمه سرقت ،حال‌ آنکه‌ وجوه‌ در راه‌ و در جریان‌ حمل‌ و همچنین‌ وجوه‌ موجود در شعبه‌ و گیشه‌ براساس‌ حجم‌ گردش‌ پول‌ در طول‌ سال‌ و با درنظر گرفتن‌ امکانات‌ ایمنی محاسبه‌ می‌گردد. در سرقت‌ از بانکها، معمولا سرقت‌هایی که‌ با شکستن‌ حرز همراه‌ است‌ و یا سرقت‌های مسلحانه‌ تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ قرار می‌گیرند. در پوشش‌ دزدی بانک‌ها، باتوجه‌ به‌ نوع‌ فعالیت ‌آنها، اوراق‌ بهادار، مسکوکات‌ طلا و ارزهای خارجی هم‌ دارای پوشش‌ هستند.

 

سرقت‌ توسط كاركنان‌ بيمه‌گذار (كاركنان‌ بانک) تحت‌ پوشش‌ بیمه سرقت ، قرار نمی‌گیرد.

خسارت‌های خارج‌ از پوشش بيمه سرقت (استثنائات‌)

در پوشش‌ دزدی بانک‌ها، مواردی مستثنی و خارج‌ از تعهد بیمه‌گر است‌، که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم. البته در صورتی که توافقی‌ بین ‌بیمه‌گر و بیمه‌گذار صورت گیرد، می‌توان بعضی از آنها را با پرداخت اضافه‌ نرخ‌ تحت‌ پوشش‌ قرار داد:

  • خسارت‌های‌ وارد به‌ وجوه‌ نقد، ارزهای خارجی، تمبر، سفته‌ و انواع‌ اوراق‌ بهادار.
  • خسارت‌های‌ ناشی از تبانی و همدستی دزد با هر یک‌ از کارکنان‌ و مستخدمان‌ بیمه‌گذار.
  • خسارت‌های‌ مستقیم‌ ناشی از اشعه‌ یون‌زا، رادیواکتیویته‌، تشعشعات‌ و سوخته‌های هسته‌ای و فضولات‌ اتمی و یا مواد منفجره‌ در محل‌ مورد بیمه.
  • خسارت‌های‌ ناشی از جنگ‌ داخلی و خارجی، شورش‌، بلوا، غارت‌، اقدامات‌ خصمانه‌ دشمن‌ خارجی، ضبط، قیام‌ و ملی‌شدن.
  • عدم النفع‌ ناشی از خسارت.
  • عدم‌ صداقت‌ و امانت‌ کارکنان‌ بیمه‌گذار.
  • اشتباهات‌ دفتری، حسابداری و کامپیوتری (عمدی یا سهوی).
  • خسارت‌های‌ ناشی از حمل‌ پول‌ در وسیله‌ حمل‌ بدون‌ محافظ، جز در مواردی که‌ اضطراری و معقول‌ باشد.

وظایف بیمه‌گذار در بیمه سرقت

بیمه سرقت ،علاوه بر پرداخت حق بیمه مقرر و انجام اقدامات ایمنی در جهت جلوگیری از وقوع سرقت، بیمه‌گذار موظف است، چنانچه اموال بیمه شده، به سرقت رفته و یا در نتیجه سرقت خسارتی به آن وارد شود، اقدامات زیر را در اسرع وقت انجام دهد:

  • بیمه‌گذار باید بلافاصله بعد از سرقت، اداره آگاهی یا کلانتری یا سایر مراجع انتظامی ذیصلاح را مطلع کرده و با مقامات ذیصلاح نهایت همکاری را در زمینه دستگیری سارق و کشف اموال و اشیاء مسروقه اعمال کند.
  • بیمه‌گذار باید موضوع را فوراً با ذکر مبلغ تقریبی خسارت به صورت شفاهی یا از طریق تلفن به بیمه‌گر اعلام دارد و در نهایت نیز در اختیار بیمه‌گر قرار دهد.
  • بیمه‌گذار باید ظرف مدت دو روز پس از اعلام خسارت فهرست کاملی شامل اموال مسروقه یا خسارت دیده تهیه و مراتب را کتباً تأیید نماید.
  • چنانچه بیمه‌گذار بعد از وقوع حادثه اطلاعاتی در مورد سرقت به دست آورد، بلافاصله بیمه‌گر را از آن مطلع کند.

 

در صورتی که بیمه‌گذار وظایف خود را به موقع انجام ندهد بیمه‌گر می‌تواند از جبران تمام یا بخشی از خسارت خودداری کند.

فرانشیز در بیمه سرقت

بیمه سرقت ،در صورت بروز حادثه و قابل پرداخت بودن خسارت، سهم درصدی از آن به عنوان فرانشیز (سهم بیمه‌گذار) از خسارت کسر خواهد شد.


بیمه سرقت منازل تحت پوشش بیمه آتش سوزی

برای منازل مسکونی بیمه سرقت ، به صورت مجزا وجود ندارد و تحت پوشش بیمه آتش سوزی است، با خرید بیمه آتش سوزی و پوشش سرقت با شکست حرز از وب‌سایت مدیر بیمه می‌توان منزل خود را تحت پوشش بیمه سرقت ، قرار داد.

 

source:azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 17 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

تخفیفات بیمه شخص ثالث ،همان قدر که رانندگی  جذاب و لذت بخش است، حادثه ناگوار و خسارات آن می‌تواند طعم شیرین  لذت رانندگی را زهر کند.تخفیفات بیمه شخص ثالث ، این جاست که بیمه شخص ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث به کمک شما می‌آید. با این همه خسارت‌های ناشی از تصادفات جبران می‌شود. یکی از موضوعات مهم در هنگام خرید و قیمت ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث است. با وجود تورم ها و کاهش درآمد افراد، این موضوع اهمیت ویژه‌ای یافته است. در این مقاله می خواهیم تخفیفات بیمه شخص ثالث و موضوعات مرتبط با آن را بررسی کنیم.

تخفیفات بیمه شخص ثالث چیست؟

اگر در مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه، به لطف دست فرمان عالی تان، هیچ تصادفی را نداشته باشید؛ ثانیا از شرکت بیمه‌گر خسارتی دریافت نکنید، در زمان تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو، به شما تخفیف عدم خسارت تعلق می گیرد. این تخفیف بر قیمت بیمه شخص ثالث جدیدتان اعمال خواهد شد.

اگر نگاهی به بیمه‌ نامه شخص ثالث خود بیاندازید، عبارت سنوات تخفیف یا ” ت.ع. خ” توجه تان را جلب خواهد کرد. این عبارت همان تخفیف عدم خسارتی است که در بالا از آن صحبت کردیم. جالب است بدانید که علاوه بر نرخ بیمه شخص ثالث، گاهی در هنگام خرید و فروش خودرو نیز این تخفیف عدم خسارت، بر نرخ فروش خودرو نیز تاثیر دارد. اگر باور ندارید، ورق زدن روزنامه های خرید و فروش خودرو یا جستجوی اینترنتی شما را به یقین در این زمینه می‌رساند.

تخفیفات بیمه شخص ثالث چند سال است؟

در قانون قبلی بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت ۱۰ درصد بود. در قانون جدید ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، تخفیف عدم خسارت به ۵ درصد کاهش پیدا کرد و حداکثر تخفیف هم که قبلا ۷۰ درصد طی ۸ سال بود به ۱۴ سال افزایش یافت.

جدول تخفیفات بیمه شخص ثالث عدم خسارت  ۱۴۰۰

سال تمدید بیمه‌نامه درصد  به ازای سال های تخفیف بیمه شخص ثالث
سال اول ۵%
سال دوم ۱۰%
 سال سوم ۱۵%
 سال چهارم ۲۰%
 سال پنجم ۲۵%
 سال ششم ۳۰%
 سال هفتم ۳۵%
سال هشتم ۴۰%
 سال نهم ۴۵%
 سال دهم ۵۰%
سال یازدهم ۵۵%
سال دوازدهم ۶۰%
سال سیزدهم ۶۵%
سال چهاردهم ۷۰%

ظاهرا  تصویب این قانون به ضرر بیمه‌گزار است؛ ولی برای رفع این مشکل، تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث مطابق قانون قبلی صادر می شود تا بیمه‌گذار متحمل ضرر مالی حاصل از این مصوب قانونی نگردد. البته زیاد هم نباید خوش خیال بود؛ چون این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که درصد تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث طبق قانون جدید و قدیم بیمه شخص ثالث با هم یکی شوند.

اتفاق خوب دیگر قانون جدید بیمه شخص ثالث به این شرح بود: که برخلاف قانون قبلی که با هر بار تصادف و استفاده از بیمه‌نامه، تخفیف عدم خسارت از بین می رفت و تخفیف صفر درصد در بیمه شخص ثالث لحاظ می‌شد، در قانون جدید بیمه‌نامه شخص ثالث با هر بار استفاده، تمام تخفیفات به یکباره از بین نمی رود؛ بلکه کاهش تخفیف به صورت پلکانی است.

کاهش تخفیفات بیمه شخص ثالث عدم خسارت چگونه خواهد بود؟

اگر حادثه ای حین رانندگی پیش آمد و یک بار از بیمه شخص ثالث خود برای خسارات تصادفات جانی و مالی استفاده کردید، در دفعات بعد، از میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث به صورت تدریجی مطابق با جدول زیر کم می‌شود. توصیه کارشناسان بیمه دات کام  به شما رانندگی ایمن‌تر و بی خطرتر است تا در هنگام استفاده از تخفیفات بیمه شخص ثالث به مشکلی برنخورید. به این ترتیب، بتوانید حداکثر بهره را از فرصت بهره مندی از تخفیفات عدم خسارت ببرید.

تعداد خسارت/نوع خسارت یک بار دو بار سه بار و بیشتر
مالی ۲۰ واحد ۳۰ واحد ۴۰ واحد
جانی ۳۰ واحد ۷۰ واحد ۱۰۰ واحد

برای روشن‌تر کردن مطلب، مثالی می زنیم: شما بیمه شخص ثالث با تخفیف عدم خسارت ۴۰ درصدی دارید، یک بار شرایط نامطلوبی پیش آمده و  در طول اعتبار بیمه نامه خود تصادف کرده‌اید و شرکت بیمه، خسارت مالی شما را جبران می‌کند. در هنگام مراجعه برای تمدید بیمه نامه ۲۰ درصد از آن ۴۰ درصد کم شده و برای مبلغ بیمه شخص ثالث شما ۲۰ درصد تخفیف عدم خسارت  لحاظ می‌شود.

آیا تخفیف عدم خسارت حوادث راننده همان تخفیفات بیمه شخص ثالث است؟

اگر مقاله‌های قبلی مدیر بیمه را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که بیمه شخص ثالث دربرگیرنده بیمه حوادث راننده نیز هست. نکته جالب در این جاست که اگر در تصادفی، تخفیف عدم خسارت شما ساقط شود، همچنان تخفیف عدم خسارت حوادث راننده شما محفوظ خواهد بود و عکس این قضیه نیز صادق است؛ یعنی، اگر از تخفیف عدم خسارت حوادث خود استفاده کرده باشید، تخفیفات بیمه شخص ثالث شما به قوت خود باقی می‌ماند.

نرخ بیمه شخص ثالث ۹۹
بیمه شخص ثالث 1401

تخفیفات بیمه شخص ثالث ،نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰

نرخ بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل افزایش ۴۵٫۵ % را تجربه کرد ( البته به دلیل شرایط کرونا تخفیف ۸٫۵ درصدی در نظر گرفته شده و نرخ رشد نهایی بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ معادل ۳۷ درصد است) که نرخ حق بیمه پایه شخص ثالث را در جدول زیر می بینید:

حق بیمه سالیانه  (میلیون تومان) نوع وسیله نقلیه
۱٫۹۳ کمتر از ۴ سیلندر
۲٫۲۹ پیکان، پراید، سمند
۲٫۶۹ سایر ۴ سیلندرها
۳٫۰۱ بیش از ۴ سیلندر

البته کاربری وسیله نقلیه در نرخ بیمه شخص ثالث تاثیر دارد:

  • حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، تاکسی، کرایه و مسافرکش شخصی درون شهری، ۱۰% از وسایل نقلیه مشابه دیگر بیشتر است.
  • حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری سواری کرایه و مسافرکش شخصی برون شهری، ۲۰% از وسایل نقلیه مشابه بیشتر است.

بیشترین تخفیفات بیمه شخص ثالث:

با توجه به شرایط اقتصادی، همه افراد تمایل به پرداخت مبلغ پایین تر برای بیمه شخص ثالث دارند. هر ساله، مبلغ حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث از طرف بیمه مرکزی اعلام می‌گردد. شرکت‌های بیمه‌گر می‌توانند در دامنه مشخصی که توسط این سازمان تعیین شده است، به قیمت گذاری و تصویب تخفیف های خاص خود بپردازند.این میزان قیمت بیمه شخص ثالث نباید تا ۲٫۵ درصد پایین تر از نرخ های مصوب حق بیمه پایه بیمه مرکزی باشد.

 عوامل متعددی در نرخ حق بیمه شخص ثالث تاثیرگذارند. از بین این عوامل می توان به سال ساخت خودرو، کاربری خودرو و نوع و مدل اتومبیل اشاره کرد.


شیوه‌های کاهش نرخ تخفیفات بیمه شخص ثالث

هزینه، عاملی تعیین کننده در انتخاب هر بیمه‌گزار است و به همین دلیل ، راه های زیر به شما در  کاهش نرخ بیمه شخص ثالث کمک خواهند کرد:

آیا تمدید بیمه ثالث قبل از سر رسید بر قیمت آن تاثیر دارد؟

  • تمدید بیمه شخص ثالث در فرصت مناسب قبل از سررسید بیمه شخص ثالث که متحمل جریمه دیرکرد نشوید. برای سهولت به یادسپاری تاریخ تمدید بیمه شخص ثالث، می‌توانید به راحتی در سایت مدیر بیمه  تاریخ‌های صدور و انقضای بیمه خود را ثبت نمایید تا در فرصت مناسب قبل از سررسید انقضای بیمه‌تان‌، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و تاریخ تمدیدتان را یادآور شوند.

تعیین میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

کمترین میزان بیمه شخص ثالث مبلغ ۱۶ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به عنوان سقف تعهدات بیمه شخص ثالث در نظر گرفته می‌شود. تخفیفات بیمه شخص ثالث  ،بیمه مرکزی کمترین و بیشترین میزان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را هر سال تعیین می کند. میزان بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ به ترتیب‌، ۱۶ و ۳۲۰ میلیون تومان است. انتخاب سقف تعهد مالی بالاتر در دامنه یاد شده   به معنای پرداخت مبلغ بیشتر به عنوان حق بیمه شخص ثالث است. ولی در عوض در هنگام تصادف و حادثه‌، شرکت بیمه‌گر حمایت مالی بیشتری از بیمه گزار با پرداخت خسارت بیشتر را خواهد داشت. با این حال، هرچه سقف تعهدات بیمه‌گزار پایین‌تر باشد، قیمت بیمه شخص ثالث خودرو نیز کمتر می‌شود. با توجه به آینده نگری ای که از شما انتظار می رود،  چنین گزینه ای پیشنهاد نمی‌شود.

%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86 %D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81 %D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87 %D8%B4%D8%AE%D8%B5 %D8%AB%D8%A7%D9%84%D8%AB
بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث

همان طور که در بالا گفتیم‌، عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث آن تاثیرگذارند که محاسبه‌شان چندان راحت نیست؛ ولی  شما اصلا ذهن خود را درگیر اعداد و ارقام نکنید. شما به تمرکز در حوزه های مهم تر نیاز دارید! شما می توانید با مراجعه به سایت هایی همچون مدیر بیمه با وارد کردن مشخصات خودروی خود، محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث را انجام دهید و هم چنین قیمت شرکت‌های بیمه گر مختلف را مقایسه کرده و به بهترین گزینه برای خرید بیمه نامه برسید.

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 15 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

فرانشیز بیمه بدنه ،با توجه به رشد ضریب نفوذ بیمه در میان مردم که نشان‌دهنده افزایش میزان آگاهی جامعه نسبت به مزایای خرید بیمه است. فرانشیز بیمه بدنه ،در بعضی مواقع سؤالاتی در مورد انواع رشته‌های بیمه‌ای پرسیده می‌شود که متأسفانه، پاسخ‌های دقیق و شفافی به آن‌ها داده نمی‌شود. فرانشیز بیمه بدنه ، در  این میان در مورد بیمه بدنه سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد که یکی از موارد اصلی آن بحث فرانشیز بیمه بدنه است. بیمه‌گزار معمولاً تمایل دارد بداند آیا خرید بیمه بدنه به صرفه است؟ چه میزان از خسارات خودرو با بیمه بدنه جبران می‌شود و سهم بیمه‌گزار از میزان خسارت چقدر است؟ در این مطلب توضیحات شفافی در مورد فرانشیز بیمه بدنه ارائه خواهیم داد.


فرانشیز بیمه بدنه ،نحوه خرید بیمه بدنه

قبل از بررسی فرانشیز بیمه بدنه باید موضوعاتی را به صورت خلاصه توضیح دهیم که درک فرانشیز بیمه بدنه را آسان‌تر می‌کنند. اولین بحثی که در این میان مطرح می‌شود خرید بیمه بدنه است. بعد از مراجعه به نمایندگی‌های بیمه با در دست داشتن مدارک لازم می‌توان برای خرید بیمه بدنه اقدام کرد. بعد از آن نوبت به انتخاب پوشش‌های موردنظر مانند پوشش فرانشیز بیمه بدنه، ترانزیت و غیره می‌رسد. در صورتی که سطح پوشش، بالاتر از حد تعیین شده توسط شرکت بیمه مورد نظر باشد کارشناسی جهت بررسی قیمت کلی و ارزش لوازم فابریک و غیر فابریک خودرو فرستاده می‌شود. این حد پوشش برای شرکت‌های مختلف بیمه، متفاوت است. بعد از پرداخت هزینه بیمه‌ نامه بدنه، خودرو تحت پوشش‌های خریداری شده قرار خواهد گرفت.

نرخ بیمه بدنه خودروی یکسان در شرکت‌های متفاوت می‎تواند تا چند صد هزار تومان تفاوت داشته باشد. در کل قیمت بیمه بدنه تا حد زیادی به ارزش خودرو مورد بیمه بستگی دارد. همان‌طور که بالاتر توضیح داده شد ارزش خودرو جزو اولین فاکتورهایی است که متقاضی خرید بیمه باید برای محاسبه حق بیمه در اختیار شرکت بیمه قرار دهد.

نرخ بیمه بدنه خودروی یکسان در شرکت‌های متفاوت می‎تواند تا چند صد هزار تومان تفاوت داشته باشد!!


فرانشیز بیمه بدنه ،روند پرداخت خسارت بیمه بدنه

روند پرداخت خسارت بیمه بدنه

بعد از این که خودروی بیمه‌گزار به دلایل وقوع خطرات تحت پوشش بیمه بدنه، دچار خسارت شد باید برای هر مورد مدارکی را به شرکت بیمه ارائه دهد. شرکت بیمه بعد از اخذ مدارک، کارشناسی را جهت بررسی میزان و یا صحت خسارت می‌فرستد.

حال نوبت به پرداخت خسارت از جانب شرکت بیمه یا بیمه‌گر به بیمه‌گزار می‌رسد. در خسارات ناشی از تصادفات در بیمه نامه خودرو، شرکت بیمه خسارات به بار آمده را حداکثر تا سقف پوشش‌های خریداری شده توسط بیمه‌گزار، می‌پردازد. فرانشیز بیمه بدنه ،در این مورد بیمه بدنه با بیمه شخص ثالث متفاوت است. به این صورت که اولاً شرکت بیمه، خسارات جانی ناشی از حوادث را تقبل نمی‌کند و ثانیاً تنها بخشی از خسارات مالی را به بیمه‌گزار می‌پردازد. به بخشی از خسارت که در پرداخت خسارت بیمه بدنه بر عهده بیمه‌گزار است، فرانشیز بیمه بدنه می‌گویند.

در بیمه بدنه پرداخت درصدی از خسارت وارده به خودرو بر عهده بیمه‌گزار است که به آن فرانشیز بیمه بدنه می‌گویند.


عوامل تاثیرگذار بر میزان فرانشیز بیمه بدنه

عوامل تاثیرگذار بر میزان فرانشیز بیمه بدنه

همان‌طور که در بالا گفته شد خسارت پرداختی شرکت بیمه‌گر مشمول فرانشیز بیمه بدنه می‌شود به این معنا که درصدی از خسارت وارده بر خودروی مورد بیمه بر عهده بیمه‌گزار خواهد بود که از مبلغ نهایی پرداختی توسط شرکت بیمه کسر می‌شود. محاسبه و درصد نهایی فرانشیز بیمه بدنه متاثر از عوامل متعددی است که می‌توانند مبلغ خسارت دریافتی را کاهش یا افزایش دهند. برخی از این عوامل به ویژگی‌های فرد و خودرو، برخی به شرکت بیمه‌گر و برخی به نوع خسارت وارده مربوط می‌شوند.

از طرفی درصد فرانشیز بیمه بدنه تا حدی به تعداد دفعات خسارت نیز بستگی دارد. به این صورت که برای خسارت اول 10% فرانشیز بیمه بدنه ، خسارت دوم 20% و خسارت سوم 30% فرانشیز بیمه بدنه از خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه کسر می‌شود. از یک تعداد خسارت بیشتر، بیمه‌گزار باید مجددا هزینه‌ای را به عنوان حق بیمه بدنه به شرکت بیمه بپردازد تا اعتبار بیمه‌نامه‌اش تمدید شود.

فرانشیز بیمه بدنه برای خسارت اول 10%، برای خسارت دوم 20% و برای خسارت سوم 30% از کل خسارت وارده است.

همان‌طور که گفته شود برخی از ویژگی‌های فردی بیمه‌گزار نیز بر درصد فرانشیز بیمه بدنه تاثیر دارد. از عوامل تأثیرگزار در این حوزه می‌توان به سن راننده یا تعداد سال سابقه رانندگی او اشاره کرد. برای مثال اگر سابقه رانندگی بیمه‌گزار در تاریخ تصادف کمتر از 3 سال باشد و یا سن اون کمتر از حد مشخص‌شده توسط شرکت بیمه باشد، فرانشیز بیمه بدنه افزایش می‌یابد به این صورت که در خسارت اول فرانشیز بیمه بدنه 20% در خسارت دوم 30% و در خسارت سوم 40% فرانشیز بیمه بدنه بر عهده بیمه‌گزار خواهد بود.

برای بیمه‌گزار با سابقه رانندگی کمتر از 3 سال، میزان فرانشیز بیمه بدنه 10% افزایش می‌یابد.

در صورتی‌که خودرو دچار حادثه سرقت شود، چه کلی باشد چه جزئی، فرانشیز بیمه بدنه برای خسارت آن برابر با 20% خواهد بود. البته دریافت خسارت سرقت مراحلی دارد که در پست‌های آینده به آنها خواهیم پرداخت.

در صورتی که خودرو دچار حادثه کلی غیر از سرقت شود، فرانشیز بیمه بدنه آن برابر با 10% خواهد بود. به این صورت که از ارزش خودرو که ممکن است از طرف کارشناس شرکت بیمه یا خود شخص بیمه‌گزار اعلام شده باشد 10% کسر می‌شود و به بیمه‌گزار پرداخته می‌شود.

در تصادفاتی که بیمه‌گزار مقصر نباشد و مقصر در دسترس نباشد بسته به شرایط حادثه درصدی فرانشیز بیمه بدنه بر خسارت پرداختی از جانب شرکت بیمه اعمال می‌شود.

در موردی دیگر در صورتی‌که شرکت بیمه‌گر تشخیص دهد که بیمه‌گزار به اندازه معقول تدابیر امنیتی را برای حراست از اموال خود نیاندیشیده است و نمی‌تواند دلایل موجهی ارائه دهد، می‌تواند درصد فرانشیز بیمه بدنه را افزایش دهد که در نتیجه آن مبلغ خسارت کمتری را به بیمه‌گزار پرداخت خواهد کرد.

با هر بار دریافت خسارت، سرمایه بیمه شده به اندازه خسارت دریافتی کاهش می‌یابد. بدین منظور بیمه‌گزار می‌تواند برای افزایش این سرمایه مجدداً حق بیمه اضافه‌ای بپردازد و میزان این سرمایه را افزایش دهد. برای مثال اگر خسارت کلی بر اثر حادثه به خودروی بیمه شده وارد شود همان‌طور که در بالا گفته شد 90% ارزش اعلام شده برای خودرو به مالک آن بازمی‌گردد. این بدان معنا است که میزان سرمایه بیمه‌شده از آن پس به اندازه 10% ارزش خودرو خواهد بود. در این صورت اگر بیمه‌گزار تمایل دارد که میزان سرمایه را دوباره به اندازه اولیه ارزش خودروی خود برساند باید حق بیمه اضافه‌ای بپردازد.

با هر بار دریافت خسارت از بیمه بدنه، ارزش سرمایه بیمه شده به اندازه خسارت دریافتی کاهش می‌یابد.


چگونگی حذف فرانشیز بیمه بدنه

راهی که برای حذف فرانشیز بیمه بدنه اندیشیده شده است پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه است. پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه جزو خطرات فرعی بیمه بدنه است که بعد از خریداری خطرات اصلی بیمه بدنه شامل سرقت کلی، آتش‌سوزی و حادثه با پرداخت حق بیمه اضافی قابل خریداری است.

با خرید پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه ‌می‌توان خسارت را به صورت کامل از شرکت بیمه‌گر دریافت کرد.


فرانشیز بیمه بدنه ،قانون جدید بیمه مرکزی در مورد ماشین‌های گران‌قیمت و لزوم خرید بیمه بدنه

قانون جدید بیمه مرکزی در مورد ماشین‌های گران‌قیمت و لزوم خرید بیمه بدنه

با بالا رفتن حجم خودروهایی که در کلان‌شهرها در حال تردد هستند، تعداد تصادف‌های جزئی بسیار بالا رفته است و بیمه بدنه کاربرد فراوانی دارد، به ویژه در چنین مواردی. از طرفی در صورتی که خودرویی که در تصادف دچار خسارت شده است خودرویی گران‌قیمت باشد چه مقصر باشد و چه زیان دیده دچار خسارت مالی نیز می‌شود. چرا که بیمه مرکزی به تازگی قانونی تصویب کرده است که بر اساس آن سقف قیمت خودروی متعارف 126 میلیون تومان تعریف شده است. در این شرایط اگر دارنده خودروی برای مثال 500 میلیون تومانی در یک حادثه رانندگی زیان‌دیده باشد و خسارت وارده به آن 40 میلیون باشد از آنجایی‌که قیمت خودرو 4 برابر سقف قیمت خودرو متعارف تعیین شده از جانب بیمه مرکزی است، خسارت آن نیز تقسیم بر 4 می‌شود و تنها 10 میلیون تومان از بیمه شخص ثالث راننده مقصر به او پرداخت می‌شود. در این حالت اگر شخص برای خودروی خود بیمه بدنه خریده باشد، باقی خسارت را می‌تواند از شرکت بیمه خود دریافت کند. در غیر این صورت راننده زیان‌دیده باید باقی مبلغ خسارت را خود بر عهده بگیرد.


فرانشیز بیمه بدنه ،استعلام قیمت بیمه بدنه

استعلام قیمت بیمه بدنه

برای استعلام قیمت بیمه بدنه می توان از سامانه مدیر بیمه هم استفاده کرد. فرانشیز بیمه بدنه ،مدیر بیمه سامانه ای برای خرید آنلاین بیمه است. با مدیر بیمه می توان نسبت به خرید انواع بیمه مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر،بیمه آتش سوزی وبیمه مسافرتی اقدام کرد. مدیر بیمه به شما کمک می‌کند قیمت و شرایط بیمه را بین شرکت‌های مختلف مقایسه کنید و در نهایت بیمه مناسب خود را سفارش دهید.

با مدیر بیمه فقط کافی است 5 دقیقه برای انتخاب و خرید بیمه مورد نظر خود وقت بگذارید. جالب است بدانید با استفاده از مدیر بیمه در هیچ مرحله‌ای نیاز به مراجعه به شعب بیمه را پیدا نمی‌کنید زیرا پس از خرید بیمه‌ نامه به صورت ارسال رایگان برای شما فرستاده می‌شود.

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 16 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

بیمه سازمانی ،مدیران چگونه ریسک‌های موجود در سازمان را مدیریت می‌کنند؟ بیمه سازمانی ،شاید این سوال خوبی برای آشنایی با مخاطرات سازمانی و نحوه صحیح برخورد با آن‌ها باشد. بیمه سازمانی ،هر سازمانی برای رسیدن به مقاصد و اهدافش با ریسک‌های مختلفی روبرو می‌شود. بیمه سازمانی ،از جمله چالش‌هایی که ممکن است برای هر سازمانی اتفاق بیفتند می‌توانیم به موارد بی‌شماری اشاره کنیم از وقوع صدمات بدنی به کارکنان و اشخاص زیان‌دیده گرفته تا زیان‌های مالی که به علت خرابی تجهیزات سازمانی به وجود می‌آید.بیمه سازمانی ، به دلیل وجود همین مخاطرات سازمانی، مدیران موظف هستند ریسک‌های موجود در سازمان را شناسایی کند و اقدام‌های لازم را برای مدیریت آن‌ها انجام دهد.بیمه سازمانی ، بیمه‌های سازمانی همواره یک روش مناسب برای انتقال و کاهش ریسک به شمار می‌روند که هر سازمان می‌تواند با توجه به نوع فعالیت خود آن‌ها را تهیه کند. بنابراین همه شرکت‌ها به مجموعه‌ای از بیمه‌ها نیاز دارند تا در صورت وقوع حوادث مختلف دچار زیان‌های مالی سنگین و حتی ورشکستگی نشوند.بیمه سازمانی ، با خرید بیمه‌های سازمانی، شرکت بیمه از سازمان موردنظر در قبال حوادث تحت پوشش بیمه‌ نامه حمایت می‌کند و خسارات ایجادشده را جبران می‌نماید. بیمه سازمانی ، انواع مختلفی دارند؛ از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی و تجهیزات الکترونیک، بیمه باربری و بیمه آتش‌ سوزی که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.


بیمه درمان تکمیلی شرکتیبیمه سازمانی ،بیمه درمان تکمیلی شرکتی

بیمه سازمانی ،بیمه‌های تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های سازمانی هستند که می‌توان برای رفاه کارکنان تهیه کرد. هزینه‌های درمان در ایران توسط بیمه‌های پایه مانند سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و… جبران می‌شود. این سازمان‌ها پوشش‌های حداقلی به افراد ارایه می‌دهند. اما بیمه درمان تکمیلی، تکمیل‌کننده بیمه پایه است؛ بیمه سازمانی ،یعنی هزینه درمان ابتدا با بیمه پایه جبران می‌شود و مازاد این هزینه‌ها را می‌توان از محل بیمه درمان تکمیلی و تا سقف تعهدات آن که در بیمه‌نامه آمده است، جبران کرد. به طور کلی بیمه درمان تکمیلی به دو صورت انفرادی و گروهی ارایه می‌شود و بیمه تکمیلی شرکتی نوعی بیمه گروهی به شمار می‌رود. در بیمه تکمیلی شرکتی کارفرما می‌تواند کارکنان خود را اعم از پیمانی، رسمی و قراردادی به همراه اعضای خانواده‌ آن‌ها بیمه کند.بیمه سازمانی ، برای صدور بیمه تکمیلی گروهی لازم است تعداد کارکنان به همراه افراد تحت تکفل آن‌ها حداقل 15 نفر باشند و همچنین این افراد بیمه درمان پایه را داشته باشند. پوشش‌هایی که در بیمه تکمیلی شرکتی به بیمه‌گزار ارایه می‌شود به شرح زیر است:

• پرداخت هزینه‌های بستری و بیمارستانی

• پرداخت هزینه جراحی عمومی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، شیمی‌درمانی و…

• پرداخت هزینه جراحی تخصصی مانند سرطان، عمل مغز، اعصاب مرکزی، نخاع و…

• پوشش خدمات پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و…

• پرداخت هزینه‌های عمل‌های سرپایی مثل شکستگی، گچ‌گیری، در رفتگی و…

• جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی

• پوشش هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین

• پوشش درمان نازایی

• پرداخت هزینه آمبولانس

• جبران هزینه ویزیت و دارو

• پوشش خدمات دندان‌پزشکی

• پرداخت هزینه خرید سمعک و عینک

• پوشش رفع عیوب انکساری دو چشم

بیمه باربری

بیمه سازمانی ،بیمه باربری

بیمه باربری جزء قدیمی‌ترین رشته‌های بیمه‌ای به شمار می‌رود؛بیمه سازمانی ، زیرا در طول تاریخ بشر همواره در حال مبادله بوده است. با گذشت زمان تجارت و بازرگانی در سطح بین‌المللی گسترش پیدا کرده و روزانه حجم وسیعی از کالا و محمولات از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌شوند. فرقی نمی‌کند که کالا به صورت زمینی، دریایی، هوایی و یا ترکیبی از آن‌ها جابه‌جا شود؛ زیرا در هر صورت خطراتی وجود دارند که کالاها را حین حمل تهدید می‌کنند.بیمه سازمانی ، بیمه باربری یا حمل‌ونقل کالا به وجود آمدند تا در صورتی که در جریان حمل کالا از مبدا به مقصد کالا تلف شد و یا خسارتی به آن وارد شد شرکت بیمه غرامت لازم را به بیمه‌گزار پرداخت کند. بیمه سازمانی ،این بیمه‌نامه‌ها در قالب 3 کلوزA ، B و C به بیمه‌گزار ارایه می‌شود که نوع پوشش‌ها در این سه کلوز با یکدیگر متفاوت است. انواع بیمه باربری با توجه به مبدا و مقصد جغرافیایی شامل موارد زیر است:

بیمه باربری داخلی: این بیمه‌نامه برای حمل‌و‌نقل کالاهایی که مبدا و مقصد آن‌ها در داخل کشور است مورداستفاده قرار می‌گیرد. بیمه سازمانی ،خطرات اصلی بیمه باربری داخلی شامل آتش‌سوزی، سقوط یا واژگونی وسیله نقلیه و برخورد محموله با اجسام دیگر می‌شود. خطرات اضافی بیمه باربری داخلی شامل موارد زیر است:

• خسارات ناشی از برخورد اجسام خارجی به محموله

• سرقت کل محموله

• خسارات ایجادشده در زمان بارگیری و تخلیه کالا

• سقوط کالا از روی وسایل نقلیه

بیمه باربری وارداتی: بیمه باربری وارداتی برای کالاهایی که از خارج از مرزهای کشور به مقصد ایران حمل می‌شوند مورد نیاز است.

بیمه باربری صادراتی: بیمه باربری صادراتی کالاهایی که از مبدا ایران به کشورهای دیگر حمل می‌شوند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه باربری ترانزیت: این بیمه شامل حمل ونقل کالاهایی می شود که از یک کشور به کشوری دیگر ارسال می شوند و به دو شکل وجود دارند: 1. کالاهای عبوری که می‌توانند از مرز ایران عبور کنند. 2. کالاهای غیر عبوری که از مرز ایران نمی‌گذرند.

بیمه آتش‌سوزی تجاری، اداری و صنعتی

بیمه سازمانی ،بیمه آتش‌سوزی تجاری، اداری و صنعتی

بیمه آتش‌ سوزی از مهمترین بیمه‌های سازمانی هستند. بیمه سازمانی ،وقتی صحبت از بیمه آتش‌سوزی می‌شود خیلی از افراد تصور می‌کنند این بیمه تنها برای منازل مسکونی است؛ در صورتی که حوادثی مانند آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو ضرورت تهیه بیمه آتش‌سوزی را برای انواع واحدهای تجاری، اداری و صنعتی روشن می‌کند. اگرچه بیمه آتش‌سوزی یک بیمه اختیاری است اما تهیه آن توسط مدیران بسیار ضروری به نظر می‌رسد؛ زیرا وقوع حوادث آتش‌سوزی گاهی به حدی می‌تواند زیان‌بار باشد که حیات کسب وکار را دچار مشکل ‌کند. بیمه آتش‌سوزی برای واحد‌های صنعتی و غیرصنعتی دو نوع مهم از انواع بیمه‌های آتش‌سوزی هستند که می‌تواند کسب‌وکار بیمه‌گزار را در برابر خطر آتش‌سوزی محافظت کند.

بیمه آتش‌سوزی واحدهای غیرصنعتی و انبار

بیمه سازمانی ،بیمه آتش‌سوزی واحدهای غیرصنعتی و انبار

فروشگاه‌های تجاری، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و… واحدهای غیرصنعتی به شمار می‌روند. بیمه سازمانی ،با استفاده از بیمه آتش‌سوزی واحدهای غیرصنعتی می‌توان ساختمان، تاسیسات، موجودی ثابت و دکوراسیون محل کار را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار داد.

بیمه آتش‌سوزی واحدهای صنعتی

بیمه سازمانی ،بیمه آتش‌سوزی واحدهای صنعتی

بیمه آتش‌سوزی واحدهای صنعتی برای کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی و دیگر مراکز صنعتی صادر می‌شود. بیمه سازمانی ،با این بیمه‌نامه می‌توان ساختمان، تاسیسات، ماشین‌آلات، موجودی انبار و یا کالای در جریان ساخت واحدهای صنعتی را تحت پوشش بیمه قرار داد.

بیمه آتش‌سوزی واحدهای تجاری، اداری و صنعتی دو دسته پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش اصلی این بیمه‌نامه شامل آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه می‌شود. بیمه سازمانی ،اما پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی تنها محدود به موارد گفته‌شده نیست و بیمه‌گزار می‌تواند با درخواست پوشش اضافی خطرات زیر را تحت پوشش بیمه‌نامه قرار دهد:

• زلزله و آتش‌فشان

• سیل و طغیان آب

• طوفان و تندباد

• سرقت با شکست حرز

• شکست شیشه

• سقوط هواپیما

• ترکیدن لوله آب

• نشت، ریزش و رانش زمین

• و…

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان (ساختمانی)

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان (ساختمانی)

بیمه‌های مسئولیت به عنوان یکی از 3 رشته اصلی بیمه در کنار بیمه‌های اموال و اشخاص قرار دارد. همه افراد در قبال زیان‌های جانی و مالی که به دیگران وارد می‌کنند مسئول هستند و باید نسبت به جبران آن خسارات اقدام کنند. بیمه سازمانی ،این حوادث برای کارگران و کارکنان در هر کسب‌وکاری حین کار ممکن است رخ دهد و از آنجا که در اغلب موارد درصدی از قصور و اشتباه متوجه کارفرما است کلیه‌ کارفرمایان‌ موظف هستند خسارات جانی و صدمات بدنی که از حوادث حین کار به کارکنان‌ و کارگران‌ وارد می‌شود را جبران کنند. میزان حوادثی که افراد را تهدید می‌کند با توجه به شغل آن‌ها متفاوت است. بعضی از مشاغل مانند کارگران ساختمانی در معرض خطرات بیشتری قرار دارند؛ به همین دلیل بیمه‌ مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی  به وجود آمدند. مزیت بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی این است که کارفرما می‌تواند مسئولیت خود را در قبال کلیه کارکنان شاغل اعم از رسمی، پیمانی، روزمزد و قراردادی که بصورت تمام وقت یا پاره وقت فعالیت دارند بیمه کند. بیمه سازمانی ،با خرید این پوشش در صورتی که وقوع حوادثی مانند سقوط کارگر از ارتفاع، پرتاب شدن مصالح بر روی کارکنان، خفگی کارکنان در حفر چاه و… باعث بروز هرگونه آسیب بدنی، نقص عضو و یا فوت شود شرکت یبمه غرامت افراد زیان‌دیده را می‌پردازد و خسارت ایجادشده را جبران می‌کند.

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان (غیرساختمانی)

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان (غیرساختمانی)

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان فقط مختص به پروژه‌های ساختمانی نیست. در واقع علاوه بر بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی که مهمترین بیمه مسئولیت مدنی کارفرما است بیمه‌نامه‌های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.

بیمه‌نامه‌های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان تجاری، خدماتی، صنعتی و اداری: کارفرمایان واحدهای تجاری، خدماتی، صنعتی و اداری می‌توانند برای تحت پوشش قرار دادن کارکنان خود از این بیمه‌نامه استفاده کنند.

بیمه‌نامه‌های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عمرانی: کارفرمایان پروژه‌های عمرانی می‌توانند از این بیمه برای جبران خسارات جانی واردشده به کارکنانی که در محیط پروژه در حال کار هستند استفاده کنند. بیمه سازمانی ،از جمله پروژه‌های عمرانی می‌توان به ساخت مترو، کانال‌ها، تونل‌ها، راه‌سازی، تونل‌سازی، سدسازی و… اشاره کرد.

بیمه مسئولیت آسانسور

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت آسانسور

بیمه مسئولیت مدنی آسانسور خسارت و زیان وارده به اشخاص ثالث را هنگام استفاده از آسانسور جبران می‌کند. بیمه‌گزار با تهیه این بیمه، مسئولیت خود در قبال این اشخاص را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. بیمه سازمانی ،همان طور که خرید بیمه آسانسور برای منازل مسکونی برعهده مدیران ساختمان است تهیه بیمه مسئولیت آسانسور برای سازمان‌ها و واحدهای تجاری و اداری نیز بر عهده مالک و مدیر این مراکز است. برای آسانسورهای باربری و نفربری دو بیمه‌نامه جداگانه می‌توان تهیه کرد؛ زیرا در بیمه مسئولیت آسانسور باربری افراد تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و این بیمه تنها خسارات مالی اشخاص ثالث را جبران می‌کند. بیمه سازمانی ،تعداد افراد تحت پوشش در بیمه آسانسور نفربر بر اساس ظرفیت آسانسور تعیین می‌شود. به طور کلی پوشش‌های بیمه مسئولیت آسانسور عبارتند از:

• پوشش فوت

• پوشش نقص عضو

• پوشش هزینه پزشکی

• پوشش خسارت مالی برای آسانسورهای باربر

بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین

میزان خطراتی که هر فرد را در طی شبانه‌روز تهدید می‌کند با نوع شغل افراد ارتباط دارد. بعضی از افراد در مشاغلی مشغول به فعالیت هستند که حساسیت بیشتری دارد؛ طوری که اگر فرد وظایف خود را به درستی انجام ندهد ممکن است به دیگران زیان جانی و مالی قابل توجهی وارد کند. بیمه سازمانی ،می‌دانیم همواره پروژه‌های مختلف ساختمانی در دست اجرا هستند و نیروهای انسانی که در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند با خطرات زیادی مواجه می‌شوند. حال اگر که در اثر اشتباه مهندس پروژه در زمان اجرای کار به کارگران یا اشخاص ثالث خسارت جانی و مالی وارد شود مهندس مربوطه مقصر شناخته می‌شود و مسئولیت جبران خسارات را برعهده دارد. بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ ای، مسئولیت افراد در برابر اشخاص ثالث در ارتباط با مشاغل است.بیمه سازمانی ، بنابراین همه مهندسان می‌توانند مسئولیت خود در قبال اشخاص ثالث را با خریدن بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین تحت پوشش قرار دهند. بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندس به 3 دسته از مهندسین ناظر، طرح و محاسب که عضو سازمان نظام مهندسی بوده و پروانه اشتغال از وزارت مسکن و شهرسازی را داشته باشند ارایه می‌شود.

بیمه مسئولیت مدنی مدیران خوابگاه‌ها، مراکز آموزشی، اماکن ورزشی و سایر

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی مدیران خوابگاه‌ها، مراکز آموزشی، اماکن ورزشی و سایر

به طور کلی می‌توان برای تحت پوشش قراردادن مسئولیت‌های زیادی از بیمه مسئولیت مدنی استفاده کرد. این بیمه فعالیت‌های روزانه افراد و مشاغل عادی را پوشش می‌دهد و به بیمه‌گزار در جبران خسارات کمک می‌کند.بیمه سازمانی ، در ادامه همراه ما باشید تا با بیمه مسئولیت مدنی مدیران خوابگاه‌ ها، مراکز آموزشی و اماکن ورزشی آشنا شوید.

بیمه مسئولیت مدنی مدیران خوابگاه‌ها

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی مدیران خوابگاه‌ها

مدیران و مسئولان خوابگاه با تهیه این بیمه می‌توانند مسئولیت خود را در قبال خساراتی که به افراد در محیط خوابگاه وارد می‌شود تحت پوشش قرار دهند.

بیمه مسئولیت مدنی مدیران مراکز آموزشی

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی مدیران مراکز آموزشی

مراکز آموزشی بسیار متنوع هستند. مدیران این مراکز مانند مدارس، دانشگاه‌ها و… نسبت به خسارت جانی و مالی که ممکن است برای افراد محصل و کارکنانی که در این مراکز کار می‌کنند به وجود آید مسئول هستند. بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی مدیران مراکز آموزشی، مسئولیت مدیران در قبال این افراد را در مواقعی که مقصر هستند تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.

بیمه مسئولیت مدنی مدیران اماکن ورزشی

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی مدیران اماکن ورزشی

مدیران سالن‌های ورزشی مسئول حفظ سلامت ورزشکاران هستند.بیمه سازمانی ، مدیران این مراکز نیز می‌توانند از بیمه مسئولیت مدنی استفاده کنند تا در صورتی که فردی در مجموعه ورزشی دچار حادثه‌ای شود که مسئولیت آن با مجموعه ورزشی باشد، شرکت بیمه غرامت را به افراد زیان‌دیده پرداخت کند.

بیمه مسئولیت مدنی برگزارکنندگان اردو، تورهای مسافرتی و کوه‌نوردی

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی برگزارکنندگان اردو، تورهای مسافرتی و کوه‌نوردی

سفر کردن با تورهای مسافرتی در کنار همه جذابیت‌هایی که دارد در مواقعی می‌تواند خطراتی هم به همراه داشته باشد. عوامل انسانی و یا عوامل طبیعی که گاه از اراده انسان خارج است، در صورت وقوع حادثه می‌تواند مسئولیت قانونی سنگینی را برای مدیران تورهای مسافرتی و یا برگزارکنندگان این برنامه‌ها ایجاد کند. بیمه سازمانی ،برگزارکنندگان اردو و مدیران تورهای گردشگری، زیارتی و تفریحی مسئول اتفاقات و حوادثی هستند که در طول برگزاری این تورها ممکن است برای افراد مشارکت‌کننده در آن رخ دهد. این بیمه با پرداخت خسارت به افراد زیان‌دیده از بیمه‌گزار حمایت می‌کند. تعهدات این بیمه مانند پوشش‌های سایر بیمه‌های مسئولیت مدنی شامل ارایه پوشش فوت، نقص عضو، جبران هزینه پزشکی و پرداخت خسارات مالی به اشخاص ثالث است.

سایر انواع بیمه‌های مسئولیت مدنیبیمه سازمانی ،انواع بیمه‌های مسئولیت مدنی

همان طور که گفتیم افراد می‌توانند مسئولیت خود را در برابر دیگران بیمه کنند که به آن بیمه مسئولیت مدنی می‌گوییم. بیمه سازمانی ،با توجه به این که مسئولیت‌ها در زندگی اجتماعی افراد بسیار گسترده هستند انواع مختلفی از بیمه‌ های مسئولیت به وجود آمده‌اند که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه تعدادی از این بیمه‌ها را معرفی می‌کنیم و ازکارکرد آن‌ها در جبران خسارت می‌گوییم.

 بیمه مسئولیت مدنی مستاجر در قبال موجر

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدنی مستاجر در قبال موجر

مستاجر مسئولیت نگهداری از مورد اجاره را بر عهده دارد حال اگر مستاجر این بیمه را تهیه کند برای جبران خسارات مالی که در طول مدت اجاره ایجاد می‌شود تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

 بیمه مسئولیت دارندگان و سرویس‌کاران پله‌برقی

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت دارندگان و سرویس‌کاران پله‌برقی

دارندگان و سرویس‌کاران پله‌برقی موظف هستند هنگام انجام وظایفشان تمام استانداردهای لازم را رعایت کنند تا استفاده‌کنندگان از این وسایل دچار خسارت نشوند. بیمه سازمانی ،با خرید این بیمه‌نامه دارندگان و سرویس‌کاران پله برقی می‌توانند مسئولیت خود را در قبال خسارات جانی و مالی که به اشخاص ثالث وارد می‌شود و ناشی از اشتباه آن‌ها بوده تحت پوشش بیمه قرار دهند.

 بیمه مسئولیت مهندسان مجریبیمه مسئولیت

بیمه سازمانی ،مهندسان مجری

اگر مهندسان مجری نسبت به انجام وظایف خود دچار اشتباه شوند به نحوی که این اشتباه باعث ایجاد خسارت به افراد دیگر شود، شرکت بیمه خسارت ایجادشده را جبران می‌کند.

 بیمه مسئولیت مدیران بیمارستان‌هابیمه مسئولیت

بیمه سازمانی ،مدیران بیمارستان‌ها

مدیر بیمارستان مسئول جبران خساراتی است که در محیط بیمارستان یا مراکز درمانی به اشخاص ثالث وارد می‌شود. این ‌بیمه‌نامه، غرامت فوت و نقص عضو بیماران را که ناشی از تقصیر یا سهل‌انگاری مسئول بیمارستان باشد، جبران می‌نماید. بیمه سازمانی ،خسارت‌های ‌‌واردشده به افراد به دلیل فقدان و یا نقص در امکانات پزشکی، تجهیزات فنی و تأسیساتی که منجر به خسارت‌های بدنی بیماران شود تحت پوشش این بیمه است.

 بیمه مسئولیت مدیران شهربازی

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدیران شهربازی

مدیر شهربازی مسئول جبران خسارات ناشی از خطراتی است که در هنگام استفاده از دستگاه‌های شهربازی برای افراد ایجاد می‌شود.بیمه سازمانی ، این بیمه‌نامه از مدیر شهربازی در مواقعی که در ایجاد خسارت مقصر شناخته شود حمایت می‌کند.

بیمه مسئولیت صاحبان تعمیرگاه خودرو

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت صاحبان تعمیرگاه خودرو

مدیران تعمیرگاه‌های مجاز خودرو می‌توانند با تهیه این بیمه مسئولیت خود را در قبال اشخاص ثالث بیمه کرده و در صورتی که در حادثه‌ای که منجر به خسارت شده مقصر شناخته شوند، از محل این بیمه‌نامه خسارت ایجادشده را بپردازند.

بیمه مسئولیت مدیران مراکز ترک اعتیادبیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدیران مراکز ترک اعتیاد

این بیمه‌نامه خسارات واردشده به مراجعه‌کننده را در محدوده مرکز ترک اعتیاد که ناشی از تقصیر مدیر این مرکز باشد جبران می‌کند.

بیمه مسئولیت صاحبان پارکینگ خودروبیمه مسئولیت بیمه سازمانی ،صاحبان پارکینگ خودرو

در صورتی که به علت وقوع حادثه در داخل پارکینگ به اشخاص ثالث خسارت مالی یا جانی وارد شود که به خاطر کم‌کاری بیمه‌گزار باشد، این بیمه مسئولیت جبران خسارت را به عهده می‌گیرد.

بیمه مسئولیت نگهبانان مسلحبیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح

ممکن است نگهبان مسلح در حین انجام وظایف خود به دیگران خسارت وارد کند. این بیمه مسئولیت نگهبان در قبال اشخاص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه تمام خطر مهندسی (نصب و پیمانکاران)

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر مهندسی (نصب و پیمانکاران)

از زمانی که عملیات ساخت پروژه‌های عمرانی، سازه‌های صنعتی و ساختمانی شروع می‌شود تا زمان راه‌اندازی و تحویل پروژه خطرات گوناگونی ممکن است به وجود آید که باعث ایجاد خسارات جانی و مالی شود. بیمه‌ های مهندسی جزء بیمه‌های اموال هستند که خطرات بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهند.بیمه سازمانی ، دو نوع بیمه‌ای که برای دوره احداث و ساخت پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل بیمه‌ تمام خطر نصب و پیمانکاران است که در ادامه هریک را بررسی می‌کنیم.

بیمه تمام خطر پیمانکاران یا CAR

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر پیمانکاران یا CAR

بیمه تمام خطر پیمانکاران را می‌توان برای کلیه پروژه‌های عمرانی، راه‌سازی و ساختمانی از جمله انواع ساختمان‌ها با کاربری مختلف، ساختمان کارخانجات، سیلوها، ایستگاه‌های راه‌آهن، باند، ترمینال، فرودگاه‌ها و… تهیه کرد. بیمه سازمانی ،با تهیه بیمه تمام خطر پیمانکاران چنانچه وقوع حوادث طبیعی، آتش‌سوزی، انفجار، سقوط اشیاء، نوسان برق، خطای غیرعمد کارگران، سرقت و سایر حوادث باعث ایجاد خسارت جانی و مالی شود با این بیمه جبران می‌شود. موارد تحت پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران به شرح زیر است:

• کارهای مورد مقاطعه (منظور کلیه اقداماتی هستند که باید توسط پیمانکار اصلی و فرعی و با توجه به قرارداد ساختمانی انجام شوند از جمله خاک‌برداری، تسطیح و…)

• سوار کردن و نصب ماشین‌آلات، لوازم و سازه‌های فلزی

• لوازم و تجهیزات ساختمانی از جمله تاسیسات و وسایل نقلیه رفاهی کارگران، انبارهای سرپوشیده، دستگاه‌های بتون‌سازی و…

• ماشین‌آلات ساختمانی از جمله ماشین‌آلات خاک‌برداری، جرثقیل‌ها و همچنین وسایل نقلیه کارگاهی

• هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری ضایعات

 مسئولیت مدنی بیمه‌گزار در قبال خسارت جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث

• خسارت وارده به اموالی که در محل اجرای پروژه قرار گرفته‌اند که یا متعلق به بیمه‌گزار هستند یا نزد وی به امانت سپرده شده‌اند.

بیمه تمام خطر نصب یا E.A.R بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر نصب یا E.A.R

هدف بیمه تمام خطر نصب ارایه پوشش‌های لازم‌ در زمان‌حمل‌ونقل، نصب‌ و راه‌اندازی ماشين‌‌آلات‌ است. پیمانکار با تهیه بیمه تمام خطر نصب جبران تمام خسارات ناشی از حوادث را که ممکن است در هر یک از این مراحل اتفاق بیفتد، تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. بیمه سازمانی ، احداثی تأسیساتی و کارخانجات که ارزش اقلام مورد نصب در آن‌ها از مصالح و کارهای ساختمانی بیشتر باشد، تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب قرار‌ می‌گیرند. مدت‌ اعتبار این بيمه‌نامه‌ از زمان‌ تخليه‌ ماشين‌آلات‌ در محل‌ نصب‌ شروع‌ می‌شود و تا پايان‌ عمليات‌ نصب‌ و راه‌اندازی ادامه‌ دارد.

روند خرید بیمه‌ های سازمانی از بیمیتو چگونه است؟


روند خرید بیمه‌ های سازمانی از مدیر بیمه چگونه است؟

فرایند خرید بیمه‌ های سازمانی نسبت به سایر بیمه‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است؛ بنابراین برای خرید این بیمه‌ها قبل از هر چیزی بیمه‌گزار نیاز به دریافت مشاوره دارد تا ابتدا بتواند در خصوص بیمه موردنیاز خود اطلاعات کسب کند.بیمه سازمانی ، در گام بعد بیمه‌گزار باید از قیمت و شرایط شرکت‌های مختلف مطلع شود؛ زیرا نرخ این بیمه‌ها در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. مدیر بیمه سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که می‌تواند به بیمه‌گزار کمک کند بهترین یبمه را سفارش دهد. فرایند خرید بیمه سازمانی از مدیر بیمه  این گونه است که شما ابتدا به سایت مدیر بیمه وارد می‌شوید و بیمه سازمانی موردنظر خود را انتخاب می‌کنید سپس به اطلاعات خواسته‌شده پاسخ می‌دهید و روی گزینه ثبت سفارش کلیک می‌کنید. بعد از این که درخواست سفارش خود را در سایت مدیر بیمه ثبت کردید کارشناسان مدیر بیمه با شما تماس می‌گیرند و بعد از ارایه مشاوره، شرکت‌هایی را که شرایط و قیمت آن‌ها مطابق نیاز شما است به شما پیشنهاد می‌دهند.بیمه سازمانی ، سپس بعد از این که بیمه مطابق نیاز خود را انتخاب کردید بیمه‌نامه شما صادر می‌شود اما در مواردی که برای صدور بیمه نیاز به بازدید کارشناس باشد، ابتدا کارشناس بیمه فرستاده می‌شود. با خرید بیمه از مدیر بیمه بدون نیاز به مراجعه به چند نمایندگی می‌توانید بهترین بیمه را خریداری کنید و بیمه‌نامه را با ارسال رایگان دریافت کنید.

 

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 17 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پرداخت می‌کند؟

پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه از جمله بیمه‌های اصلی و کاربردی خودرو است.پوشش‌های بیمه بدنه از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده که هر یک از این بخش‌ها، خسارات متفاوتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.پوشش‌های بیمه بدنه ، این بیمه نقش بسیار موثری در کاهش هزینه پرداختی خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو دارد.پوشش‌های بیمه بدنه ، اما بیمه بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟ پوشش‌های بیمه بدنه ، شامل چه مواردی نمی‌شود؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود پیرامون این بیمه و آشنایی با پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

پوشش‌های بیمه بدنه ,بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث یک بیمه اختیاری است. در بیمه بدنه شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی مشخص که به عنوان حق بیمه شناخته می‌شود وسیله نقلیه خود را در برابر خطرات احتمالی پیش‌رو بیمه کند. به‌طور کلی خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به دو بخش خطرات اصلی و خطرات فرعی تقسیم می‌شوند.

خطرات اصلی بیمه بدنه شامل سرقت خودرو، رخ دادن حادثه ناگهانی برای اتومبیل، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه یا خسارات احتمالی در حین انتقال خودرو و خسارات جدی است که به ماشین وارد می‌شوند.پوشش‌های بیمه بدنه ، یا خطرات فرعی بیمه بدنه شامل سرقت قطعات خودرو، شکستن ‌شیشه، خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو، خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر حمل مواد منفجره و سایر خسارات فرعی هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.


پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه چگونه حساب می‌شود؟

هزینه بیمه بدنه خودرو به عوامل مختلفی از جمله نوع و مدل خودرو، سال ساخت اتومبیل، ارزش خودرو و مواردی همچون تخفیف عدم خسارت و پوشش‌های بیمه بدنه ، برای بیمه بدنه، محاسبه خواهد شد.  البته هر یک از شرکت‌های مختلف برای محاسبه قیمت بیمه بدنه، شرایط ویژه‌ای دارند. معمولا اگر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو را از یک شرکت یکسان خریداری کنید، تخفیف ویژه‌ای برای خرید بیمه بدنه از سمت شرکت بیمه موردنظر برای شما درنظر گرفته می‌شود. برای استعلام بیمه خودرو و اطلاع از قیمت بیمه شخص ثالث می‌توانید همین حالا به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

بیمه بدنه چیست؟

آشنایی با خطرات یا پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو به‌طور کلی به سه دسته حادثه، آتش سوزی و سرقت خودرو تقسیم می‌شوند. در ادامه با پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.

پوشش‌های بیمه بدنه ،حادثه خودرو

پس از وقوع حادثه و آسیب دیدن خودرو، بیمه بدنه بخش بزرگی از خسارت‌های واردشده را پرداخت می‌کند. این حادثه ممکن است بر اثر برخورد دو خودرو با یکدیگر، برخورد یک جسم ثابت یا متحرک به بدنه خودرو باشد. طبق قرارداد امضاشده بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر، پرداخت خسارت وارده به عهده شرکت بیمه خواهد بود. همان ‌طور که می‌دانید در صورت عدم استفاده از بیمه شخص ثالث مشمول تخفیف بیمه شخص ثالث خواهید شد. در صورت عدم استفاده از بیمه بدنه نیز هنگام تمدید مجدد آن تخفیف ویژه‌ای از سمت شرکت بیمه دریافت خواهید کرد.

آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه

بیمه بدنه پس از وقوع حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی، انفجار یا صاعقه، خسارات ناشی از این حوادث را به فرد بیمه‌گذار پرداخت خواهد کرد.

سرقت کلی خودو

زمانی‌که خودرو سرقت شود، بیمه بدنه غرامت آن را پرداخت خواهد کرد. البته در پوشش‌های بیمه بدنه ، سرقت کلی خودرو مدنظر است و این پوشش شامل وسایل جانبی و قطعات خودرو نخواهد شد. برای خرید بیمه اقساطی شخص ثالث و بیمه بدنه شرکت‌های مختلف همین حالا می‌توانید به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

پوشش اصلی بیمه بدنه شامل چه مواردی است؟

پوشش‌های بیمه بدنه ،پوشش فرعی بیمه چیست و شامل چه خساراتی می‌شود؟

پوشش فرعی بیمه شخص ثالث، خطرات و خسارات فرعی که تحت پوشش بیمه بدنه نیستند را تحت پوشش قرار می‌دهد. از آنجا که این خسارت‌ها در لیست پوشش‌ اصلی قرار ندارند با پرداخت هزینه بیشتر و دریافت پوشش فرعی بیمه بدنه می‌توانید از خسارات احتمالی پیش‌رو تاحد زیادی جلوگیری کنید. پرداخت خسارت ناشی از شکستن شیشه خودرو، اسیدپاشی و از بین رفتن رنگ بدنه خودرو، هزینه ترانزیت خودرو، خسارت ناشی از میخ‌کشی یا خط‌وخش اتومبیل و بیمه حوادث شخصی از جمله موارد مهمی هستند که در لیست پوشش‌های بیمه بدنه ، قرار می‌گیرند. این بیمه یک حامی بزرگ در پرداخت خسارت‌های واردشده به خودروی شما خواهد بود.


پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه چه خسارت‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟

بیمه بدنه نیز مانند سایر بیمه‌ها برخی از خسارت‌هایی که در شرایط خاص اتفاق می‌افتند را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین پرداخت خسارت‌های مالی و جانی توسط شرکت بیمه و آشنایی با سایر قوانین مانند مراحل گرفتن دیه بعد از رای دادگاه یا نرخ جریمه‌های رانندگی پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به صفحه اخبار مدیر بیمه مراجعه کنید. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مواردی که تحت پوشش‌های بیمه بدنه ، قرار ندارند آشنا خواهید شد:

  • جنگ، شورش، انقلاب، اعتصاب، تهاجم
  • خسارت‌هایی که از سمت خود بیمه‌گذار به خودرو وارد شود
  • خسارت‌های ناشی از توقیف و مصادره خودرو توسط ماموران انتظامی
  • زمانی که راننده وسیله نقلیه، هنگام وقوع حادثه گواهینامه نداشته یا از تاریخ اعتبار گواهینامه‌اش گذشته باشد
  • زمانی که وقوع حادثه بر اثر مصرف مشروبات الکلی یا مصرف مواد مخدر باشد
  • خسارت‌هایی که در جریان مسابقات اتومبیل‌رانی، شرط‌بندی و آموزش رانندگی رخ می‌دهند

پوشش فرعی بیمه بدنه شامل چه مواردی است؟

خرید و تمدید بیمه بدنه در کمترین زمان در سامانه اینترنتی مدیر بیمه

در این مطلب به‌صورت کامل شما را با نکات و قوانین مهم پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو، پوشش فرعی و سایر مباحث مهم این بیمه آشنا کردیم. همان طور که مطالعه کردید با خرید بیمه بدنه به راحتی می‌توانید بخش بزرگی از خسارت‌های واردشده به خودرو را با کمک شرکت بیمه جبران کنید.

 

source:itoll.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 15 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

 

الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست و چه زمانی به الحاقیه نیاز داریم؟

الحاقیه بیمه شخص ثالث سندی رسمی است که هر گونه تغییر در مفاد بیمه‌ نا مه شخص ثالث در آن ثبت می‌شود! بدون شک پس از خرید ماشین و تهیه بیمه شخص ثالث آن با موضوع الحاقیه بیمه شخص ثالث روبه‌رو شده‌اید. در بیمه شخص ثالث نیز مانند هر قرارداد دیگری امکان اعمال تغییرات قانونی وجود دارد. به ثبت قانونی این تغییرات در بیمه شخص ثالث، الحاقیه بیمه شخص ثالث گفته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست، چه زمانی به الحاقی نیاز داریم و انواع الحاقیه بیمه شخص ثالث کدامند؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود در این زمینه در ادامه این مطلب همراه ما باشید.


الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست؟

الحاقیه به عنوان سندی مکمل در بیمه استفاده می‌شود و کلیه اصلاحات و تغییرات بیمه‌ نامه در آن صورت می‌گیرد. بیمه شخص ثالث برای پرداخت هزینه‌های جانی و مالی است که در تصادفات رقم می‌خورد. مبلغ دیه هر ساله توسط قوه قضاییه به شرکت‌های بیمه اعلام می‌شود. دیه کامل انسان در سال ۱۴۰۰ در ماه‌های غیر حرام ۴۸۰ میلیون و در ماه‌های حرام ۶۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. حداقل میزان پوشش بیمه شخص ثالث برای خسارت‌های مالی نیز در سال ۱۴۰۰، ۱۶ میلیون تومان اعلام شده است.

البته بیمه‌گذار می‌تواند پس از دریافت استعلام بیمه شخص ثالث خود با پرداخت حق بیمه بیشتر، میزان تعهدات مالی شرکت بیمه را افزایش دهد. از آنجا که میزان دیه تعیین شده هر سال تغییر می‌کند، مابه‌التفاوت حق بیمه شخص ثالث بیمه‌گذار در مقایسه با سال گذشته در قالب الحاقیه بیمه شخص ثالث ابلاغ می‌شود. بیمه‌گذار موظف است در اولین فرصت مابه‌تفاوت بیمه شخص ثالث را در سال جدید به شرکت بیمه پرداخت کند.

الحاقیه بیمه شخص ثالث به چه کسانی تعلق می‌گیرد

انواع الحاقیه بیمه شخص ثالث کدام‌اند؟

همانطور که گفته شد الحاقیه به عنوان سندی مکمل در بیمه استفاده می‌شود که کلیه اصلاحات و تغییرات بیمه پس از خرید بیمه شخص ثالث در آن اعمال خواهد شد. بنابراین الحاقیه بیمه شخص ثالث تنها در زمان تغییر میزان دیه کاربرد ندارد. انواع الحاقیه بیمه شخص ثالث به شرح زیر هستند:

الحاقیه اصلاحی: شامل تغییر آدرس بیمه‌‌گذار یا تغییر شعبه بیمه

الحاقیه اضافی: مربوط به زمانی است که ارزش بیمه و مدت آن افزایش پیدا کند.

الحاقیه برگشتی: درصورتی‌که ارزش بیمه کاهش پیدا کند الحاقیه برگشتی صادر می‌شود.

انواع الحاقیه بیمه شخص ثالث

الحاقیه بیمه شخص ثالث ،کدام ماه‌ها ماه حرام محسوب می‌شوند؟

در میان دوازده ماه تقویم قمری، چهار ماه حرام وجود دارد که این ماه‌ها به ترتیب شامل ماه رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و ماه محرم می‌شوند. بر اساس قوانین اسلامی اگر در این چهار ماه فوت ناشی از حادثه رانندگی اتفاق بیفتد، میزان دیه فرد یک سوم از ماه‌های عادی بیشتر خواهد بود. البته قیمت بیمه شخص ثالث در این ماه‌ها تغییری نخواهد کرد و تنها مبلغ دیه متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف می‌توانید همین حالا به سامانه آیتول مراجعه کنید.

آیا دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث ضروری است؟

طبق قانون جدید از سال ۱۳۹۶ دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث لازم نیست. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شده نرخ دیه هر سال توسط قوه قضائیه افزایش پیدا می‌کند و دارندگان خودرو موظفند با توجه به افزایش نرخ بیمه، ابلاغیه جدید برای بیمه ثالث خود خریداری کنند. اما در قانون جدید اگر شما قبل از اعلام نرخ جدید بیمه شخص ثالث خود را تهیه کرده باشید، دیگر نیازی نیست الحاقیه افزایش پوشش را انتخاب کنید.

شاید بپرسید مابه‌التفاوت دیه هر سال نسبت به سال جدید چگونه پرداخت می‌شود؟ تفاوتی ندارد شما بیمه شخص ثالث ایران را خریداری کرده باشید یا پارسیان، مابه‌التفاوت دیه سال جدید در مقایسه با سال گذشته را صندوق خسارت بدنی برای کلیه افراد تحت پوشش شرکت‌های بیمه جبران می‌کند.

البته این قانون در مورد پوشش مالی بیمه شخص ثالث متفاوت خواهد بود و افراد موظفند حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث را که برابر با یک چهلم دیه کامل یک فرد در ماه حرام است به طور حتمی برای وسیله نقلیه خود خریداری کنند. پوشش مالی بیمه شخص ثالث در مقایسه با پوشش جانی این بیمه به صورت خود به خود در بیمه‌نامه افزایش پیدا نمی‌کند و افراد برای افزایش آن باید درخواست خود را در شرکت بیمه ثبت کنند. دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث اجباری نیست اما با توجه به تورم و گران شدن قطعات پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این الحاقیه بیمه شخص ثالث استفاده کنید.

آیا دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث ضروری است؟

الحاقیه بیمه شخص ثالث ،برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث، چه مدارکی لازم است؟

شرایط استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث در طول سالیان گذشته هیچ تغییری نداشته است و شما برای استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث و دریافت خسارت از این بیمه نیازمند به داشتن مدارک اصل کروکی، اصل و رونوشت کارت خودرو، خلافی خودرو، بیمه‌نامه، گواهینامه زیان دیده و مقصر حادثه خواهید بود.الحاقیه بیمه شخص ثالث ،درصورتی‌که تصادف بدون کروکی باشد، حضور مقصر حادثه به همراه خودروی او الزامی است تا کارشناس بیمه هر دو خودرو را به صورت کامل بازدید کند.

source:itoll.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 21 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

 

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،با افزایش قیمت خودرو و هزینه های تعمیر و تعویض قطعات و خودرو همه ما ناچاریم خودروی خود را در مقابل حوادث احتمالی بیمه کنیم.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، همه ما می دانیم شرکت بیمه، همه هزینه های خسارت وارده را پرداخت نمی کند و کسوراتی از جمله فرانشیز و قاعده نسبی و … خواهیم داشت.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، پس بیمه بدنه چقدر خسارت می دهد ؟ نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این مقاله قصد داریم درباره نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه صحبت کنیم و به عنوان نمونه نگاهی به نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، بیندازیم.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،همانطور که می دانید بیمه بدنه پوشش های متنوعی دارد. نحوه محاسبه خسارت هر یک از حوادث و پیشامدها ممکن است متفاوت باشد.

سرقت خودرو و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایرانسرقت خودرو

یکی از مهم ترین ویژگی های بیمه بدنه جبران خسارت ناشی از سرقت خودرو می باشد. در صورتی که خودرو در محل پارک خود نباشد یعنی در واقع سرقت کلی خودرو رخ داده باشد باید مراتب را به پلیس و شرکت بیمه هر چه سریع تر گزارش دهید.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، اگر از زمان سرقت خودرو و تشکیل پرونده بیمه تا مدت ۶۰ روز معادل ۲ ماه خودروی مورد نظر پیدا نشد، شرکت بیمه تا ۸۰% ارزش خودرو را می‌پردازد. این در حالی است که بیمه گذار در زمان صدور بیمه نامه خودرو را به ارزش روز بیمه کرده باشد. در صورتی که یکی از قطعات خودرو نظیر لاستیک یدک، پخش خودرو یا ECU به سرقت رود، مشمول پوشش خسارت درجای قطعات می گردد.


آتش سوزی و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایرانپوشش آتش سوزی بیمه بدنه

در صورتی که خودرو در اثر یکی از حوادث مثل آتش سوزی یا آتش سوزی ناشی از صاعقه و انفجارآسیب ببیند، بر اساس میزان آسیب وارده خسارت پرداخت می شود.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، برای مثال در صورتی که بیش از ۷۰% ارزش خودرو در اثر آتش سوزی از بین برود، شرکت بیمه تا ۹۰ % ارزش خودرو را جبران می کند. به شرطی که خودرو در زمان صدور بیمه نامه به ارزش روز بیمه شده باشد.


خسارات جزئی و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایرانپوشش شکست شیشه

خساراتی مثل شکست شیشه ، پاشیدن رنگ و مواد شیمیایی، کشیدن میخ و اشیاء برنده و  ایاب و ذهاب از جمله حوادث جزئی هستند .نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، در این حالت در صورتی که پوشش مربوط به هر کدام را خریداری کرده باشید می توانید از بیمه بدنه خسارت دریافت کنید البته هر یک از موارد بالا دارای فرانشیز مشخصی است که در هر شرکت بیمه متفاوت است.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،فرانشیز بیمه بدنه (+جدول)

فرانشیز یکی از عوامل تاثیر گذار درتعیین خسارت بیمه بدنه می باشد.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، فرانشیز به بخشی از خسارت گفته می شود که بر عهده بیمه گذار است. به عبارت دیگر آن بخش از خسارت است که شرکت بیمه تعهدی به پرداخت آن ندارد مگر آنکه پوشش حذف فرانشیز خریداری شود. در محاسبه خسارت بیمه بدنه، فرانشیز  در خسارت بار اول معادل ۱۰%، خسارت بار دوم ۲۰% و در خسارت بار سوم ۳۰% می باشد به طوری که حداقل خسارت در بار اول کمتر از ۵۰.۰۰۰ تومان، در بار دوم کمتر از ۱۰۰.۰۰۰ تومان و در بار سوم کمتر از ۱۵۰.۰۰۰ تومان نباشد. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در محاسبه فرانشیز پوشش های اضافی نرخ هر شرکت با یکدیگر متفاوت است. به جدول نمونه زیر که مربوط به فرانشیز  بیمه بدنه ایران می باشد، توجه کنید :

فرانشیز پوشش ها
۱۰% خسارت بار اول
۲۰% خسارت بار دوم
۳۰% خسارت بار سوم
۲۰% خسارت سرقت کلی و جزئی
۱۰% بلایای طبیعی
۱۰% واژگونی خودرو
۹۰ % ارزش شیشه شکست شیشه
۹۰ % مبلغ خسارت بلایای طبیعی
تا میزان ۵۰% ارزش خودرو نوسانات قیمت خودرو
۱۰% خسارت کلی ناشی از تصادف و تصادم و آتش سوزی
۹۰ % مبلغ خسارت کشیدن میخ روی بدنه خودرو

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،تخفیف بیمه بدنه (+ جدول)

بر اساس آئین نامه شورای عالی بیمه در خصوص بیمه بدنه، به ازای هر سال عدم دریافت خسارت بیمه بدنه، تخفیف عدم خسارت تعلق می گیرد. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،تخفیف عدم خسارت در شرکت های بیمه ممکن است متفاوت باشد. اماحداقل آن برای سال اول ۲۵% می باشد. جدول زیر میزان تخفیف بیمه بدنه بیمه ایران را نشان می دهد:

تعداد سال های عدم خسارت بیمه بدنه میزان تخفیف بیمه بدنه
۱ ۲۵ %
۲ ۳۵ %
۳ ۴۵ %
۴ سال و بیشتر ۶۰ %

جالب است بدانید که شرکت های بیمه تخفیفات متعددی در قالب تخفیف نقدی، تخفیف صفر کیلومتر، تخفیف مناسبتی ، تخفیف گروهی و … به مشتریان ارائه می دهند. این نکته حائز اهمیت است که میزان تخفیف بیمه بدنه تاثیری بر میزان خسارت بیمه بدنه ندارد.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،شرایط استفاده از بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه چند درصد خسارت می دهد

 

بیمه بدنه در عناوین متعددی خسارت خودروی شما را جبران می کندو خسارت های کلی و خسارت های جزئی، سرقت و … تنها بخشی از خدمات بیمه بدنه می باشد. اما بهتر است بدانید که بیمه بدنه خسارت های دیگر نیز جبران می کند:

۱.      اگر راننده خودرو مقصر باشد

در صورتی که در یک حادثه راننده بیمه گذار مقصر باشد، خسارت های مالی و جانی وارد از محل بیمه شخص ثالث پرداخت می شود.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، در این حالت خسارت های وارد به خودرو مقصر از بیمه بدنه جبران می شود. در صورتی که مقصر بیمه بدنه نداشته باشد شرکت بیمه هیچ تعهدی به پرداخت خسارت ندارد و کلیه هزینه های خودروی خود را بایستی شخصا پرداخت کند.

۲.      اگر راننده خودرو مقصر نباشد

در صورتی که در جریان یک حادثه راننده بیمه گذار مقصر شناخته نشود و زیاندیده باشد، در این حالت خسارت خودرو می بایست از محل بیمه شخص ثالث خودروی مقصر پرداخت شود.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، در صورتی که پوشش مالی مقصر برای جبران خسارت کافی نباشد و زیاندیده بیمه بدنه داشته باشد، در این حالت می توان از بیمه بدنه زیاندیده برای جبران الباقی خسارت استفاده کرد. برای مثال در یک حادثه رانندگی میزان خسارت مالی تعیین شده معادل ۲۰ میلیون تومان است. اگر تعهدات مالی خودرو مقصر ۱۱ میلیون تومان باشد، بیمه شخص ثالث مبلغی که به عنوان پوشش مالی در بیمه نامه قید شده است را می پردازد و پرداخت ۹ میلیون تومان الباقی خسارت بر عهده مقصر است. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این حالت اگر خودروی زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد، می توان الباقی خسارت را از بیمه بدنه خودروی زیاندیده تامین نمود.

در حالت دوم در صورت استفاده از بیمه بدنه خودروی زیان دیده تخفیفات عدم خسارت از بین نمی رود.

۳.      اگر راننده مقصر متواری باشد

اگر در یک حادثه رانندگی مقصر حادثه از صحنه حادثه فرار کند، خسارت وارده از محل بیمه بدنه زیان دیده قابل جبران خواهد بود. در این حالت با استفاده از بیمه بدنه، تخفیفات به طور کامل از بین می رود و ارزش سرمایه بیمه شده کاهش می یابد.

توصیه می شود پس از دریافت خسارت بیمه بدنه و تعمیر خودرو، برای الحاقیه افزایش سرمایه خودرو اقدام کنید.

۴.      اگر خودرو در دسته خودروهای گران قیمت باشد

بر طبق قانون خودرو هایی که در دسته خودرو های گران قیمت می باشند، در صورت بروز خسارت می بایست بخشی از خسارت را خود متقبل شوند.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، همان طور که می دانید از سال ۱۳۹۵ و تغییر قانون بیمه شخص ثالث، خودرویی که ارزش آن معادل نصف دیه باشد، به عنوان خودروی متعارف تعیین گردید.  برای مثال دیه مرد مسلمان در ماه حرام در سال ۱۳۹۹، ۴۴۰ میلیون تومان است، بنابراین خودرو های زیر ۲۲۰ میلیون تومان خودروی متعارف محسوب می شوند. در این حالت خودروهایی که گران تر از خودروی متعارف باشند در صورت بروز خسارت می بایست بخشی از خسارت را خود بر عهده بگیرند.

خودروی متعارف خودرویی است که ارزش آن نصف دیه تعیین شده سال در ماه حرام باشد. بنابراین خودروی گران قیمت خودرویی است که ارزش آن بیش از خودروی متعارف باشد.

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در چه شرایطی از تصادف بیمه بدنه خسارت می دهد؟

در هر یک از شرایط زیر شرکت بیمه می بایست خسارت بیمه گذار را بپردازد :

  • داشتن بیمه بدنه معتبر
  • داشتن گواهینامه رانندگی معتبر
  • اعلام خسارت تا حداکثر ۵ روز کاری
  • اعلام ارزش روز خودرو در زمان صدور بیمه نامه
  • رعایت اصل حسن نیت در صدور بیمه بدنه
  • عدم تعمد در ایجاد خسارت توسط بیمه گذار یا ذینفع

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،بیمه بدنه چقدر (چند درصد) خسارت می دهد؟ (+ جدول)

تا الان درباره نحوه پرداخت خسارت و میزان  فراشیز در خسارت های بیمه بدنه صحبت کردیم. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،همانطور که گفتیم شرکت بیمه تمامی خسارت های بیمه بدنه را پرداخت نمی کند. برای جبران هر خسارت میزان فرانشیز یکی از مواردی است که از مبلغ پرداختی کسر می شود. علاوه بر آن قطعات مصرفی هر کدام میزان فرانشیز و بعضا استهلاک دارند:

سقف تعهدات پوشش ها
تا سقف ۲۰ % ارزش خودرو سرقت لوازم و قطعات فابریک خودرو
۸۰ % مبلغ خسارت سرقت کلی و جزئی خودرو
۵۰ % ارزش نو پوشش خسارت باتری
۹۰ % ارزش شیشه شکست شیشه
۹۰ % مبلغ خسارت بلایای طبیعی
تا میزان ۵۰% ارزش خودرو نوسانات قیمت خودرو
۹۰ % مبلغ خسارت خسارت کلی ناشی از تصادف و تصادم و آتش سوزی
۹۰ % مبلغ خسارت کشیدن میخ روی بدنه خودرو
۵% تا ۲۵% استهلاک قطعات تعویضی خودرو
روزانه به میزان یک در هزار ارزش خودرو تا سقف ۷۰.۰۰۰ تومان به مدت ۳۰ روز (۳ روز اول به عنوان فرانشیز کسر می گردد.) ایاب و ذهاب

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در چه مواقعی از تخفیف بیمه بدنه استفاده کنیم؟

 

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه

 

یکی از سوالاتی که معمولا ذهن مشتریان را به خود مشغول می کند این است که آیا ارزش دارد از بیمه بدنه استفاده کنم ؟ پاسخ به این سوال کاملا بستگی به نظر شما دارد اما به عنوان کارشناس بیمه با توجه به اینکه با دریافت خسارت کلیه تخفیفات عدم خسارت از بین می رود توجه به نکاتی از جمله میزان خسارت وارده، تعداد دفعات خسارت و سال های تخفیف عدم خسارت حائز اهمیت است.

توصیه می شود برای دریافت خسارت های بالای ۳ میلیون تومان قید تخفیفات عدم خسارت بیمه بدنه را بزنید.

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف

دریافت خسارت بیمه بدنه به نوع خسارت بستگی دارد.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، به طور کلی خسارت های بیمه بدنه در دو دسته قرار می گیرند :

دریافت خسارت ناشی از وقوع حادثه و تصادفات

در این حالت بسته به میزان آسیب دیدگی خودرو باید یکی از مراحل زیر طی شود:

  1. تماس با پلیس راهنمایی رانندگی برای حضور در محل حادثه تعیین مقصر و زیاندیده و تهیه گزارش پلیس
  2. در صورتی که بیمه شما خدمات خسارت سیار دارد، برای ارسال کارشناس بیمه با مرکز خسارت تماس بگیرید.
  3. در صورتی که شرکت بیمه شما خسارت سیار نداشته باشد، اگه خودروی شما قابل حرکت بود آن را به نزدیکترین مرکز خسارت شرکت بیمه مورد نظر ببرید و فرم های مربوط به آن را تکمیل نمایید.
  4. اگر خودروی شما غیر قابل حرکت باشد، توسط خودرو بر به پارکینگ شرکت بیمه منتقل کنید. پس از بازدید کارشناس فرم های مربوطه را برای دریافت خسارت تکمیل نمایید.
نکته مهم  خسارت کلی بیمه بدنه به معنی از بین رفتن بیش از ۶۰%-۷۰% خودرو می باشد. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این حالت جبران هزینه های تعمیر خودرو  بیش از هزینه تعویض می باشد بنابراین مشمول قانون خسارت کلی شده و شرکت بیمه کل خسارت را به شما پرداخت می کند.

مدارک لازم جهت دریافت نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران در تصادف

برای دریافت خسارت بیمه بدنه بسته به نوع خسارت نیاز به مدارک برای تکمیل فرم خسارت می باشد. مدارکی از جمله موراد ذیل جزو مدارکی است که در هر خسارت باید به شرکت بیمه ارائه شود :

  1. اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو
  2. اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه
  3. اصل و کپی کارت و سند خودرو
  4. ارائه معرفینامه از شرکتهای لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو
  5. فرم بازدید کارشناس بیمه

مدارک زیر در صورت بروز خسارت با شرایطی نامبرده می بایست ارائه شود.

  • در صورتی که خودرو یا یکی از قطعات آن مورد سرقت قرار گرفته باشد می بایست گزارش سرقت پلیس به همراه سایر مدارک ارائه شود.
  • در صورتی که تصادف بصورت دنده عقب یا تصادف زنجیره ای (بین بیش از دو خودرو) یا با خسارت بالای سقف تعهدات مالی بیمه ثالث باشد، می بایست نسبت به دریافت کروکی پلیس اقدام نمایید.
  • در صورتی که طرفین حادثه نسبت به تعیین حکم مامور راهنمایی و رانندگی اعتراض داشته باشند می بایست کروکی غیر سازشی ارائه نمایند. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این حالت علاوه بر کروکی ، فرم بازجوئی از طرفین حادثه در نیروی انتظامی بایستی ارائه شود.

برای اینکه نحوه پرداخت خسارت بیمه بدنه برایتان ملموس تر باشد می خواهیم نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران را برایتان مرور کنیم. شایان ذکر است بدانید بیمه بدنه ایران بیشترین سهم بازار خرید بیمه بدنه را در میان شرکت های بیمه به خود اختصاص داده است.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

 

بیمه بدنه ایران چند درصد خسارت می دهد

 

پرداخت خسارت بیمه بدنه در شرکت بیمه ایران بر اساس نظر کارشناس و بر اساس نوع خسارت وارده، میزان خسارت، هزینه برآورد شده و … محاسبه و پرداخت می شود.

  • در بیمه ایران فرانشیز خسارت سرقت کلی و جزئی معادل ۲۰% است
  • فرانشیز خسارت آتش سوزی ناشی از حوادث معادل ۱۰% است و شرکت بیمه تا ۹۰% را می پردازد.
  • در صورتی که سن راننده کمتر از ۲۵ سال باشد فرانشیز ۲ برابر محسوب می شود.
  • بیمه ایران برای قطعات قابل تعویض از سال ۵ ام به بعد به ازای هر سال ۵% استهلاک لحاظ می کند که تا ۲۵% به مدت ۵ سال اعمال می شود.
  • برای خسارت باتری تا ۵۰% ارزش نو آن محاسبه می شود.
source:bimilike.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 202
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 322
  • بازدید سال : 2,500
  • بازدید کلی : 7,819