loading...
روانشناسی، موفقیت
احمدرضا کرامت بازدید : 16 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

خسارت بیمه بدنه ،طبیعی است که برای شما به عنوان یک راننده تصادفی پیش آمده باشد.خسارت بیمه بدنه ،در چنین شرایطی اگر بیمه خودرو داشته باشید، می‌توانید خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.خسارت بیمه بدنه ، اگر در جریان تصادف مقصر بودید و خودروی خودتان آسیب دیدید، بیمه بدنه می‌تواند کمک ساز باشد.خسارت بیمه بدنه ، ولی مگر می‌شود بخواهید خسارت بگیرید ولی اطلاعاتی درمورد مدارک دریافت خسارات بیمه بدنه و مراحل آن نداشته باشید؟خسارت بیمه بدنه ، محض اطلاع باید بگوییم که گاهی مراجعه دیرهنگام به مراکز پرداخت خسارت یا به همراه نداشتن مدارک ضروری با عدم دریافت مبلغ خسارت مساوی است.خسارت بیمه بدنه ، آگاهی از قوانین بیمه‌ای، مراحل و مدارک دریافت خسارت بیمه ، فرایند‌های اداری شما را در مراجعه به مراکز پرداخت خسارت تسهیل می‌کند. ضمنا این اطلاعات با صرفه جویی در انرژی و زمان شما همراه است.خسارت بیمه بدنه ، پس ما در این مقاله سعی داریم همه این موضوعات از قبیل: شرایط، مدارک و مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.


خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه چیست؟ چرا باید بیمه بدنه خودرو داشته باشیم؟

در بازار تورمی امروز، قیمت خودرو و قطعات یدکی بالاست، از طرف دیگر هم حادثه خبر نمی‌کند. با این تفاسیر تصادفات رانندگی اجتناب ناپذیر و وجود بیمه ضروری به نظر می‌رسد. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری برای جبران خسارات بدنی و مالی شخص ثالث( هر فرد زیان‌دیده در جریان تصادف به جز راننده مقصر) است. خسارات جانی راننده مقصر با بیمه حوادث بیمه شخص ثالث جبران پذیر است؛ بیمه بدنه نیز متعهد به پرداخت خسارات مالی وسیله نقلیه در خطرات و حوادث احتمالی است. خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه پوشش‌های اصلی زیر را ارائه می‌کند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های موضوع بیمه‌شده بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می‌دهد.

خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه چه شرایطی برای پرداخت خسارت تصادفات دارد؟

بهتر است بدانیم که با همه درخواست‌های بیمه‌گزاران در مراکز پرداخت خسارت موافقت نمی‌شود. بلکه پذیرش  درخواست بیمه‌گزاران برای دریافت خسارت بیمه بدنه شرط و شروطی دارد:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده باشد؛ به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نیست.

اگر با خواندن دو شرط اول متعجب شدید، باید بگوییم که خدمات پرداخت خسارت به بیمه‌گزار متناسب با پوشش‌هایی است که او در زمان خرید بیمه‌نامه انتخاب می‌کند.اگر راننده در جریان حادثه مقصر نباشد، در گام اول می‌تواند از بیمه شخص ثالث مقصر حادثه برای جبران غرامت خود استفاده نماید؛ در گام بعدی، اگر این بیمه تمامی خسارت او را تقبل نکند، او می‌تواند بقیه خسارت را از محل بیمه بدنه خود دریافت کند. یعنی به بیان دیگر، نیازی نیست او برای مازاد خسارت دست به جیب مبارک ببرد.

ولی اگر راننده در جریان تصادف مقصر باشد، بیمه حوادث خسارات جانی او را پرداخت می‌کند. برای خسارات مالی خودروی خود، باید بیمه بدنه داشته باشد. خسارت بیمه بدنه ،اگر هم از بد روزگار، او از این بیمه مفید غافل مانده باشد، باید کل خسارت را شخصا پرداخت کند. با توجه به قیمت بالای قطعات یدکی این امر اصلا اقتصادی نیست. با این اوصاف خرید بیمه بدنه برای جبران خسارات خودروی زیان‌دیده حادثه رانندگی، چه خودروی عادی یا نامتعارف باشد، توصیه می‌شود.

آیا بیمه بدنه همه خسارت را پرداخت می‌کند؟

از آن‌جا که همیشه می‌گویند:” جنگ اول به از صلح آخر” ، مطلع باشید که بیمه بدنه کل مبلغ خسارت را پرداخت نمی‌کند و مقداری از خسارت به صورت درصدی یا مبلغ ریالی با عنوان فرانشیز بیمه به عهده بیمه‌گزار است. هر پوشش بیمه بدنه، فرانشیز خاص خود را دارد.این میزان فرانشیز در بین شرکت‌های مختلف بیمه‌ای نیز متفاوت است. خسارت بیمه بدنه ،لذا کارشناسان مدیر بیمه توصیه می‌کنند که هنگام خرید بیمه‌نامه بدنه برای وسیله نقلیه خود حتما به میزان فرانشیز مخصوص هر پوشش دقت کنید.

به علاوه در هر بار دریافت خسارت از بیمه بدنه، میزان مبلغ پرداختی هر پوشش کاهش و فرانشیز بیمه افزایش می‌یابد.


 تاکنون با کلیات باید‌ها و نباید‌های خسارات و پوشش‌های بیمه بدنه آشنا شدیم. خسارت بیمه بدنه ،حال اگر خسارت وسیله نقلیه در پوشش‌های وسیله نقلیه قرار گیرد، با آگاهی از شرایط و فرانشیز بیمه بدنه، چه مدارکی برای دریافت خسارت بیمه بدنه لازم است؟ مهلت بیمه‌گزار برای اعلام خسارت به شرکت بیمه چند روز است؟


خسارت بیمه بدنه ،زمان اعلام خسارت برای استفاده از پوشش‌های بیمه‌نامه بدنه چقدر است؟

آرامش برای هر شرایط بحرانی ضروری است. توصیه می‌کنیم که در هنگام خسارت وسیله نقلیه، خونسردی خود را حفظ نمایید.سپس برای اعلام خسارت به شرکت بیمه و برخورداری از پوشش‌های بیمه بدنه، پنج روز کاری مهلت دارید. اگر که در این بازه زمانی به مراکز پرداخت خسارت مراجعه کردید که فبها و فرایند پرداخت خسارت شما تسهیل خواهد شد؛خسارت بیمه بدنه ، ولی اگر به هر دلیلی، شما بعد از این بازه زمانی برای دریافت خسارت خود اقدام نمودید، فرایند سخت تر می‌شود. گاهی در این مواقع مراجعه بیمه‌گزار به شورای حل اختلاف ضرورت می‌یابد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه چیست؟

هر فرایند اداری مخصوصا مالی نظیر دریافت خسارت از شرکت بیمه، نیازمند ارائه مدارک خاصی است. فرایند استفاده از پوشش‌های بیمه بدنه در هنگام خسارت نیز از این قاعده مستثنی نیست.خسارت بیمه بدنه ، شرکت‌های بیمه معمولا چک لیست مدارک پرداخت خسارت بیمه بدنه را شامل موارد زیر می‌دانند:

  • اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و همه الحاقیه‌ها
  • اصل و کپی گواهینامه راننده‌ای که در جریان تصادف مقصر شناخته شده باشد
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • اصل و کپی اسناد مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت مشخصات و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
  • گزارش مقامات انتظامی
  • اصل و کپی کارت ملی راننده مقصر و بیمه‌گزار
  • رسید پرداخت حق بیمه

مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه چه گام‌هایی دارد؟

بعد از تهیه مدارک و گزارش‌ها، بهتر است درباره نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه ، مراحل زیر را به یاد داشته باشیم تا فرایند رسیدگی به دعوی سریع‌تر صورت گیرد:

  • اعلام حادثه به پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعیین مقصر حادثه و دریافت کروکی
  • مراجعه حضوری به مراکز پرداخت خسارت حداکثر تا ۵ روز اداری بعد از وقوع حادثه (هریک از اشخاص: بیمه‌گزار، مالک یا نماینده قانونی می‌توانند به واحد اعلام خسارت بیمه وسیله نقلیه مراجعه کنند)
  • مراجعه زیان دیده به شرکت بیمه برای تشکیل پرونده
  • انتقال خودرو به تعمیرگاه مجاز یا پارکینگ شرکت بیمه
  • بازدید خودرو توسط کارشناس شرکت بیمه و ارزیابی خسارت
  • بازسازی و تعمیر کامل خودرو و رفع مشکل آن
  • بازدید سلامت خودرو توسط کارشناس بیمه و دریافت الحاقی ثبات سرمایه
  • دریافت چک خسارت از شرکت بیمه در وجه مالک یا وکیل قانونی بیمه‌گزار برای مراجعه به بانک

چگونه بیمه بدنه بخریم؟

تاکنون صفر تا صد و همه نکات مربوط به خسارت بیمه بدنه ، و پروسه دریافت آن را مورد بررسی قرار دادیم. این بیمه کارآمد می‌تواند تا حد زیادی، خسارات خودروی شما را در شرایط تورمی و پرهزینه بودن خودروها جبران نماید. لذا با توجه به این نکات در صورت علاقه مندی به خرید بیمه بدنه می‌توانید به صورت حضوری به شرکت‌های بیمه مراجعه نمایید یا این که بیمه بدنه وسیله نقلیه خود را به صورت آنلاین بخرید.

مدیر بیمه، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین  انواع بیمه از جمله بیمه ماشین: بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است. خسارت بیمه بدنه ،شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌ بیمه ایران را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره 09131760166 و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص مدیر بیمه برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

 

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
احمدرضا کرامت بازدید : 18 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی به عهده بیمه شخص ثالث است. بر اساس قانون، خرید بیمه نامه شخص ثالث ، برای تمام خودروها اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،در قرارداد بیمه شخص ثالث، شخص سوم یا ثالث تمام افرادی هستند که در حوادث مرتبط با خودرو، زیان جانی یا مالی دیده باشند؛ خرید بیمه نامه شخص ثالث ،البته در تعریف این بیمه راننده مقصر حادثه، شخص ثالث محسوب نمی‌شود و برای جبران خسارت‌های جانی راننده مقصر، بیمه حوادث راننده به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث ارائه می‌شود.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،توجه داشته باشید که بیمه حوادث راننده فقط خسارت‌های جانی وارد شده به راننده (شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی) را جبران می‌کند و در برابر خسارت‌های مالی هیچگونه پوششی ارائه نمی‌دهد.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،چه مواردی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به دو دسته پوشش مالی و جانی تقسیم می‌شود که پوشش جانی این بیمه شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،در پوشش مالی هم خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو یا اموال افراد زیان دیده (به جز راننده مقصر) جبران می‌شود.

سقف پرداخت هزینه‌ها در پوشش جانی بر اساس مبلغ دیه در ماه حرام تعیین می‌شود. سقف پوشش مالی هم در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است اما حداقل پوشش مالی تعیین شده توسط بیمه مرکزی در سال 1400، 16 میلیون تومان است.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،حداکثر پوشش مالی در بیشتر شرکت‌های بیمه معادل 80 میلیون تومان است و در بعضی از شرکت‌ها مثل بیمه شخص ثالث ایران در شرایط خاص تا 320 میلیون تومان هم می‌رسد.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،مبلغ دیه کامل چقدر است؟ ماه‌های حرام کدامند؟

مبلغ دیه در ابتدای هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می شود. مبلغ دیه در سال 1400 و برای ماه های عادی ۴۸۰ میلیون و برای ماه های حرام ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،سقف پوشش جانی بیمه شخص ثالث هم به اندازه ی مبلغ دیه در ماه حرام (۶۴۰ میلیون تومان) است و حداقل پوشش مالی به اندازه یک چهلم مبلغ دیه ماه حرام (۱۶ میلیون تومان) در نظر گرفته می‌شود. البته خسارت جانی راننده مقصر بر اساس دیه ماه غیر حرام (ماه عادی) پرداخت می‌شود.
ماه‌های حرام به ترتیب محرم، رجب، ذی‌القعده و ذی‌الحجه هستند.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،محاسبه بیمه شخص ثالث

برای تعیین قیمت نهایی بیمه شخص ثالث، عوامل و ملاک‌های مختلفی را باید در نظر گرفت که در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت:

1) حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی:

بیمه مرکزی هر ساله حداقل و حداکثر مبلغ حق بیمه‌ شخص ثالث را به ابلاغ می‌کند که این مبلغ بر اساس میزان دیه همان سال تعیین‌‌‌‌‌ می‌شود. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،میزان حق بیمه پایه انواع خودرو را می‌توانید در جدول بالا مشاهده کنید.

2) تخفیف بیمه شخص ثالث (تخفیف عدم خسارت):

یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است؛ خرید بیمه نامه شخص ثالث ،به این معنی که به تعداد سال‌‌‌‌‌هایی که بیمه‌گذار از بیمه ثالث خود استفاده نکرده باشد، به بیمه‌ نامه او تخفیف عدم خسارت تعلق‌‌‌‌‌ می‌گیرد. در‌این صورت، زمانی که شخص بیمه‌گذار اقدام به تمدید بیمه‌ نامه خود نماید، تخفیف تعداد سال‌های عدم‌خسارت بر حق‌بیمه پرداختی جدید آن اعمال می‌‌شود و مبلغ آن کاهش پیدا می‌کند.
در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث این تخفیفات به جای ۸ سال، در ۱۵ سال اعمال می‌شود. نحوه اعمال تخفیف عدم خسارت در قانون جدید در جدول زیر قابل مشاهده است:

تخفیف عدم خسارت میزان تخفیف به درصد
سال اول تخفیف 5%
سال دوم تخفیف 10%
سال سوم تخفیف 15%
سال چهارم تخفیف 20%
سال پنجم تخفیف 25%
سال ششم تخفیف 30%
سال هفتم تخفیف 35%
سال هشتم تخفیف 40%
سال نهم تخفیف 45%
سال دهم تخفیف 50%
سال یازدهم تخفیف 55%
سال دوازدهم تخفیف 60%
سال سیزدهم تخفیف 65%
سال چهاردهم تخفیف 70%

کاهش پلکانی تخفیف در صورت بروز خسارت

در قانون قبلی بیمه ثالث با اولین خسارت و کنده شدن کوپن بیمه‌نامه، تمام تخفیف سال‌های قبلی از بین می‌رفت؛ اما در قانون جدید بیمه شخص ثالث شرایط تغییر کرده و کاهش تخفیفات به صورت پلکانی است. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،طبق تبصره 2 ماده 6 آیین‌نامه جدید تخفیف عدم خسارت، در صورت خسارت تمام تخفیفات بیمه‌گذار به یک‌باره از بین نمی‌رود. در جدول زیر می‌توانید تاثیر خسارت مالی و جانی را بر کاهش تخفیفات مشاهده کنید:

نوع خسارت/تعداد خسارت یک بار دو بار سه بار و بیشتر
مالی 20 درصد 30 درصد 40 درصد
جانی 30 درصد 70 درصد 100 درصد

3) جریمه دیرکرد بیمه نامه ثالث:

یکی از عوامل تاثیرگذار بر نرخ حق‌ بیمه ثالث، جریمه دیرکرد تمدید بیمه‌ نامه است؛ به این شکل که در صورت عدم تمدید به موقع بیمه‌نامه ، حق بیمه شخص ثالث افزایش خواهد یافت. جریمه دیرکرد به صورت روزانه محاسبه‌‌‌‌‌ می‌شود و مبلغ آن به نوع خودرو (تعداد سیلندر آن) بستگی دارد.
خرید بیمه نامه شخص ثالث ،حداکثر میزان جریمه دیرکرد برای یک خودرو، معادل مبلغ جریمه دیرکرد 365 روز است؛ یعنی اگر خودرویی چند سال هم بیمه‌نامه نداشته باشد فقط جریمه دیرکرد یک‌سال به حق ‌بیمه او اضافه خواهد شد.

4) کاربری خودرو:

نوع کاربری خودرو یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر میزان ریسک خودرو و در نهایت قیمت حق‌ بیمه ثالث است. مثلا خودروهای آموزش رانندگی یا تاکسی‌ها، نسبت به خودروهای شخصی در معرض خطرات و حوادث رانندگی بیشتری هستند و باید حق بیمه شخص‌ثالث بیشتری را پرداخت کنند. کاربری‌‌هایی که باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می‌شوند شامل:

  • کاربری صنعتی
  • آمبولانس
  • آتش‌نشانی
  • تاکسی درون شهری و برون شهری
  • بارکش و …

مثلا تاکسی‌های درون شهری موظف به پرداخت 10 درصد حق بیمه بیشتر هستند و همچنین بیمه‌ نامه تاکسی‌های برون شهری 20 درصد و خودروهای آموزش رانندگی نیز 15 درصد گران‌تر خواهد بود.

5) میزان پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث:

‌میزان پوشش مالی بیمه‌ نامه، میزان تعهد مالی شرکت بیمه را در مقابل بیمه‌‌گذار مشخص می‌کند. بیمه مرکزی حداقل میزان پوشش مالی را برای سال 99، مبلغ 11 میلیون تومان تعیین کرده است. خرید بیمه نامه شخص ثالث ، با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌تواند پوشش مالی بالاتری را خریداری کرده و از خدمات بیشتری بهره‌مند شود.

6) تخفیف شرکت بیمه:

شرکت‌‌های بیمه می‌توانند با استفاده از تخفیف‌‌های مجاز، قیمت پایین‌‌تری را به بیمه‌‌گذاران ارائه دهند. اما  حتی با وجود اعمال تخفیف‌ بیمه شخص ثالث، حق‌بیمه دریافتی نباید از حداقل حق‌بیمه‌ تعیین شده توسط بیمه مرکزی کمتر باشد.

7) مدت اعتبار بیمه‌نامه:

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص‌ثالث می‌تواند از چند روز تا یک سال باشد اما‌‌‌‌‌ می‌توان گفت که خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون‌ به‌‌صرفه‌‌تر است. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،به این دلیل که با توجه به بالا بودن ریسک بیمه‌‌های کوتاه مدت برای شرکت‌‌‌‌های بیمه، قیمت بیمه‌نامه کوتاه مدت از  بیمه‌نامه یک ساله بیشتر خواهد بود.

باید توجه داشت که بیمه‌نامه شخص ثالث از ساعت 24 روز خریداری فعال می‌شود. مثلا اگر روز شنبه اقدام به خرید یا تمدید بیمه‌نامه کنید، بیمه‌نامه شما از ساعت 24 همان روز یا به عبارتی از ابتدای بامداد یکشنبه فعال خواهد بود.

8) سال ساخت و عمر خودرو:

با توجه به افزایش ریسک خودروهای کهنه، در تمام شرکت‌های بیمه نرخی به عنوان ضریب کهنگی در نظر گرفته می‌شود. این نرخ معمولا برای خودروهایی با عمر بیش از 15 سال محاسبه شده و به ازای هر سال 2 درصد به مبلغ بیمه‌نامه اضافه می‌شود. حداکثر این ضریب برای ده سال کهنگی و معادل 20 درصد خواهد بود.

البته برخی شرکت‌های بیمه به طور کلی خودروهایی با سال ساخت بالا را تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار نمی‌دهند و از فروش بیمه‌نامه به این خودروها خودداری‌‌‌‌‌ می‌کنند.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،استعلام بیمه شخص ثالث

اگر قصد خرید بیمه نامه شخص ثالث ، را دارید، قبل از خرید بیمه‌ نامه به استعلام قیمت بیمه آن در شرکت‌های مختلف بیمه نیاز پیدا خواهید کرد.
در حال حاضر برای مقایسه و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث روش ساده‌ای پیش روی شماست و دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری به نمایندگی‌ها یا شعب شرکت‌های بیمه مراجعه کنید. در روش حضوری استعلام بیمه شخص ثالث، باید ساعت‌ها زمان صرف کنید تا بتوانید نرخ و اطلاعات بیمه شخص ثالث را در شرکت‌های مختلف بیمه جمع‌آوری کنید.
اما در روش اینترنتی می‌توانید با چند کلیک و در عرض چند دقیقه به استعلام دقیق بیمه شخص ثالث خودروی خود دست پیدا کنید. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،به این صورت که با ورود به سایت مدیر بیمه و ثبت اطلاعات خودروی خود، قیمت بیمه شخص ثالث آن را در شرکت‌های مختلف بیمه استعلام گرفته و پس از بررسی دقیق حق بیمه‌ها، پوشش‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود، بیمه شخص ثالث را خریداری کنید.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،بهترین بیمه شخص ثالث

گفتیم که قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت چندانی ندارد اما قیمت این بیمه نباید تنها معیار شما برای خرید بیمه ثالث باشد و اگر به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث هستید باید به عوامل بسیاری در انتخاب آن توجه کنید. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،عوامل مختلفی مثل میزان پوشش مالی ارائه شده، توانگری مالی شرکت بیمه، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و…
برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث نیاز دارید اطلاعات، شرایط و نرخ‌های تمام شرکت‌های بیمه را در کنار یکدیگر ببینید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود آن‌ها را مقایسه کنید. مرکز مشاوره و انتخاب بیمه «مدیر بیمه» به شما کمک می‌کند با چند مرحله ساده و وارد کردن مشخصات خودروی خود، بدون هیچ زحمتی نرخ و شرایط برترین شرکت های بیمه را در کنار هم ببینید و بهترین انتخاب را داشته باشید.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،حذف الحاقیه بیمه شخص ثالث

در قوانین قبلی اگر شروع سال بیمه‌ای شما از ابتدای سال و همزمان با تغییر میزان دیه نبود (مثلا سررسید بیمه در آذر ماه بود) باید برای مدت بیمه شده بر اساس دیه سال قبل، الحاقیه صادر و حق بیمه متناسب با دیه سال جدید اضافه می‌شد. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،اما در قوانین جدید نیازی به صدور الحاقیه ثالث و پرداخت مبلغ اضافه نیست و پرداخت مابه‌التفاوت آن به عهده صندوق تامین خسارت‌های جانی ثالث است.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،حذف کوپن بیمه ثالث

بر اساس قانون جدید از ابتدای سال 97 کوپن بیمه‌نامه شخص ثالث حذف شد و در حال حاضر بیشتر شرکت‌های بیمه به صورت کامل آن را حذف کرده‌اند. بیمه‌نامه‌هایی که کوپن از آن ها حذف شده است، برای دریافت خسارت باید از کپی بیمه‌نامه خود استفاده کنند.

تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث با یک شرکت بیمه جدید

در تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث هیچ محدودیتی برای انتخاب شرکت بیمه وجود ندارد. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،به این معنی که خریدار می‌تواند بدون توجه به شرکتی که سال گذشته تحت پوشش آن بوده است در سال جدید بیمه‌نامه خود را (با حفظ تخفیفات عدم خسارت آن) از یک شرکت تازه خریداری کند.

خرید بیمه نامه شخص ثالث یاخرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث نسبت به خرید حضوری آن مزایای مختلفی دارد؛ از جمله: امکان مقایسه کامل و دقیق اطلاعات شرکت‌های بیمه قبل از خرید، قدرت انتخاب بالا در میان بیمه‌های مختلف، سرعت در مراحل خرید بیمه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امکان دریافت مشاوره تخصصی در تمام مراحل خرید بیمه و …
در مجموع می‌توان گفت که خرید اینترنتی انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، تجربه خریدی ساده، مطمئن و آگاهانه را برای شما به همراه خواهد داشت.

نحوه خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه

برای خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه 4 مرحله پیش رو دارید:

  • مشخصات خودروی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. مشخصاتی مثل: نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو،سابقه تخفیف عدم خسارت، تاریخ سررسید بیمه نامه قبلی و…
  • خرید بیمه نامه شخص ثالث ،در مرحله بعد می توانید نرخ و شرایط بیمه شخص ثالث خودروی خود را در برترین شرکت‌های بیمه کشور مشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود یکی از بیمه‌ها را انتخاب کنید.
  • در مرحله نهایی می‌توانید هزینه بیمه‌نامه خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • بیمه‌نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد.
source:azki.app
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 17 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

 

بررسی بیمه ماشین ,عوامل موثر بر حق بیمه خودرو ؛ آیا حق بیمه با توجه به قیمت خودرو تعیین می‌شود؟

بررسی بیمه ماشین ،بیمه خودرو در ایران به دو دسته‌ی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تقسیم می‌شود که به بررسی نحوه تعیین میزان حق بیمه خودرو برای این دو نوع از بیمه نامه می‌پردازیم.

بررسی بیمه ماشین ،مقدار حق ‌بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه براساس ضوابط و با توجه به عوامل مؤثر بر احتمال و شدت وقوع حوادث وسایل نقلیه تعیین شده و مبلغ ریالی ارزش دیه است که از طرف قوه قضائیه تعیین می­‌شود و لزوما ارتباط خاصی با قیمت خودرو ندارد. بررسی بیمه ماشین ،مقدار حق بیمه خودرو، متناسب با ریسک تعیین می‌شود. بنابراین وسایل نقلیه و افرادی که سابقه نامطلوبی در ایجاد حوادث دارند، در مقایسه با وسایل نقلیه مطمئن‌تر و افرادی که به دلیل رعایت اصول ایمنی و مقررات رانندگی به خود و دیگران خسارت وارد نمی‌کنند،‌ ریسک متفاوت‌تری دارند و حق بیمه آن‌ها نیز متناسب با آن تفاوت می‌کند.

بررسی بیمه ماشین ،در همین رابطه طبق آمار یکی عوامل فزاینده احتمال وقوع حوادث رانندگی، عمر وسیله نقلیه است و عدالت ایجاب می‌کند که از این‌گونه وسایل نقلیه حق‌بیمه بیشتری گرفته شود. بررسی بیمه ماشین ،درحال حاضردر محاسبه حق بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، ویژگی خودروملاک عمل قرار می‌گیرد و بر خلاف اصول بیمه‌گری، هر چه خودرویی گران‌تر بوده و از استحکام و امنیت بیشتری برخوردار باشد‌, موظف است که قیمت بیش‌تری نیز برای دریافت بیمه نامه پرداخت کند.بررسی بیمه ماشین ، اگر نگاهی به معیارهای تعیین حق بیمه دریافتی در کشورهای پیشرفته بیاندازیم، متوجه این نکته خواهیم شد که معیارهای مختلفی از قبیل جنسیت و سن راننده، سابقه رانندگی او، مدل و میزان امنیت خودرو، محل تررد خودرو و مواردی از این قبیل می‌توانند در میزان حق بیمه دریافتی تأثیرگذار باشند.

لذا در مواردی لازم است تا از وسایل نقلیه با قیمت پایین‌تر که به علت امنیت کمتر سهم بیشتری در حوادث رانندگی دارند، حق‌بیمه بیشتری گرفته شود. بررسی بیمه ماشین ،البته باید توجه کرد دریافت حق بیمه بیش­تر با توجه به زندگی معیشتی دارندگان این خودروها، راه چندان صحیحی به نظر نمی‌­رسد.

اما در مورد بیمه بدنه باید گفت که مهم‌ترین موضوع در تعیین مبلغ بیمه بدنه وسیله نقلیه، ارزش مورد بیمه شده است که می‌تواند پایه محاسبه قرار گرفته و پس از آن موارد تکمیلی که جزو شرایط تحت پوشش بیمه است به مبلغ اصلی افزوده می‌شود. بررسی بیمه ماشین ،بیمه بدنه خودرو جبران کننده خسارت‌های ناشی از حوادثی است که برای خودروی مورد بیمه رخ می‌دهد و به طور معمول سه خطر اصلی حادثه، آتش‌سوزی و سرقت را شامل می‌شود. با وجود تعداد بالای تصادفات در کشور هنوز هم تنها تعداد کمی از دارندگان خودرو برای خرید بیمه‌ نامه بدنه اقدام می‌کنند.

بررسی بیمه ماشین ، موضوع در تعیین مبلغ بیمه بدنه وسیله نقلیه، ارزش مورد بیمه شده است که می‌تواند پایه محاسبه قرار گرفته و پس از آن موارد تکمیلی که جزو شرایط تحت پوشش بیمه است به مبلغ اصلی افزوده می‌شود.بررسی بیمه ماشین ، اما ممکن است این سؤال پیش آید که نوسانات قیمت خودرو تا چه اندازه بر حق بیمه دریافتی از طرف شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه تأثیر دارد؟ برخی از شرکت­‌های بیمه این امکان را در اختیار خریداران بیمه بدنه قرار می‌دهند تا با پرداخت حق بیمه بیش‌تر، نوسانات قیمت بازار را تا سقف مشخصی پوشش دهند. بررسی بیمه ماشین ،در صورتیکه که میزان تغییرات قیمت خودرو از حدود تعیین شده بیش‌تر باشد، شخص بیمه شده لازم است تا با پرداخت الحاقیه حق بیمه، سقف پوشش‌ بدنه خودروی خود را بالاتر ببرد.

Source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 16 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

 

بهترین بیمه عمر ،در حال حاضر بیشتر شرکت‌‌های بیمه به ارائه بیمه عمر می‌پردازند و با تبلیغات گسترده خود در این زمینه به دنبال دستیابی به فروش بیشتر هستند. بهترین بیمه عمر ،همین موضوع انتخاب بهترین بیمه عمر را که با نیازها و شرایط هر فرد متناسب باشد، دشوار کرده است.بهترین بیمه عمر ، در ادامه قصد داریم با بررسی و مقایسه دقیق بیمه عمر در شرکت‌‌های مختلف، متقاضیان این بیمه را برای خرید بهترین ‌‌‌‌بیمه‌نامه راهنمایی کنیم.


بهترین بیمه عمر ،بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از انواع بیمه‌‌های اشخاص است که در آن بیمه‌شده با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌ بیمه تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرد. بهترین بیمه عمر ،این بیمه علاوه بر اینکه یک سرمایه‌گذاری سودآور در زمان حیات ‌‌‌‌بیمه‌گذار است، در صورت فوت او نیز نوعی حمایت مالی از ذی نفعانش به شمار می‌رود. بهترین بیمه عمر ،همچنین با خرید بیمه عمر، ‌‌‌‌بیمه‌گذار می‌تواند در زمان حیات از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای فراوانی بهره‌مند شود.

در واقع می‌توان گفت که داشتن بیمه عمر یک آینده‌نگری مطمئن برای تمام افرادی است که به آتیه‌ی خود و خانواده‌شان اهمیت می‌دهند. به همین دلیل نیز خرید این بیمه به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.


بهترین بیمه عمر

مفهوم بهترین بیمه عمر برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. بهترین بیمه عمر ،به عنوان مثال بعضی از افراد با خرید بیمه عمر فقط به دنبال دریافت سود و داشتن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند و برای برخی دیگر از افراد استفاده از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای در این ‌‌‌‌بیمه‌ نامه اهمیت بیشتری دارد. بهترین بیمه عمر ،به همین دلیل نمی‌توان یک گزینه قطعی را به عنوان بهترین بیمه عمر معرفی کرد و باید عوامل بسیاری را در انتخاب این ‌‌‌‌بیمه‌نامه در نظر گرفت.

عواملی مثل میزان پوشش‌های ارائه‌شده و سقف پرداختی هرکدام از آن‌ها، سهولت در دریافت هزینه‌ها در زمان نیاز توسط ‌‌‌‌بیمه‌گذار، کامل بودن پوشش‌‌های بیمه‌ای، بالا بودن میزان سود قطعی پرداختی، میزان توانگری مالی شرکت بیمه و….

در ادامه قصد داریم با بررسی دقیق این عوامل شما را در انتخاب بهترین بیمه عمر راهنمایی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای خرید این بیمه اقدام کنید.

بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمر از نظر میزان سوددهی

همان‌طور که گفتیم یکی از اهداف خرید بیمه عمر برای بسیاری از افراد، داشتن یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور می‌باشد. سود بیمه عمر به دو دسته سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تقسیم می‌شود.

بهترین بیمه عمر ،سود تضمینی همان سودی است که توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود و همه شرکت‌‌های بیمه موظف به ارائه آن هستند که بر اساس آخرین اعلام بیمه مرکزی، سود تضمینی بیمه عمر در دو سال اول قرارداد 16 درصد، در دو سال دوم 13 درصد و در سال‌های بعد 10 درصد است.

برخلاف سود تضمینی، سود مشارکت در منافع در شرکت‌‌های مختلف بیمه متفاوت است و مقدار آن به نحوه سرمایه‌گذاری شرکت‌‌های بیمه با استفاده از حق‌بیمه‌‌های دریافتی بستگی دارد.

سود مشارکت در منافع برای سال‌‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توان بر اساس میزان سود سال‌‌های گذشته، سود سال آینده را حدس زد.

با توجه به مطالب فوق اگر قصد شما از خرید بیمه عمر، تشکیل یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، بهتر است به روند سوددهی شرکت‌‌های بیمه در سال‌‌های اخیر توجه کنید.

در جدول زیر سود قطعی شرکت‌‌های بیمه در 5 سال گذشته بررسی و مقایسه شده است. باید بدانید که سود قطعی، مجموع سود تضمینی و سود مشارکت در منافع است که هر ساله توسط هر شرکت بیمه اعلام می‌شود.

شرکت بیمه 1392 1393 1394 1395 1396 1397
بیمه سامان (صندوق رشد 1) 27 23.5 23.5 25 30
بیمه پاسارگاد 20 22 20 19 18 18.7
بیمه پارسیان 24 23 20.1 23 18 19
بیمه مان (بیمه ایران) 24.9 24 21 اعلام نشده اعلام نشده
بیمه ما 27.1 27.5 27 24.4 19.6 22.5
بیمه کارآفرین 21 22 18 16 17.7 20
بیمه خاورمیانه 21 24

 


بهترین بیمه عمر از نظر ارائه پوشش‌‌های بیمه‌ای

یکی از مزیت‌‌های مهم بیمه عمر، پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای آن است.بهترین بیمه عمر ، پوشش‌‌های این بیمه را می‌توان به دو دسته پوشش‌‌های اصلی و اضافی تقسیم‌بندی کرد.

پوشش‌‌های اصلی که توسط همه شرکت‌‌های بیمه ارائه می‌شود، شامل پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه می‌باشد. این پوشش‌ها به این معنی است که در صورت فوت ‌‌‌‌بیمه‌گذار به صورت طبیعی یا در اثر حادثه، شرکت بیمه موظف است که بر اساس شرایط ‌‌‌‌بیمه‌نامه، به بازماندگان او غرامت پرداخت کند.

پوشش‌‌های اضافی بیمه عمر که ممکن است در شرکت‌‌های بیمه متفاوت باشد، شامل موارد زیر است:

  • پوشش بیماری‌های خاص (انواع سرطان، پیوند اعضا، سکته قلبی، سکته مغزی و عمل قلب)
  • پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی
  • پوشش درمان تکمیلی و…

اگر می‌خواهید یک بیمه عمر کامل داشته باشید تا در زمان حیات از آن به شکل بهتری استفاده کنید، بهتر است به پوشش‌‌های اضافی ارائه شده توسط هر شرکت و سقف تعهدات این پوشش‌ها توجه داشته باشید.

بهترین بیمه عمر ،در جدول مقایسه بیمه‌‌های عمر که در مطالب پایین ارائه شده است، می‌توانید با مقایسه پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای در شرکت‌‌های مختلف، بهترین بیمه عمر را انتخاب کنید.


بهترین بیمه عمر از نظر سطح توانگری مالی شرکت‌‌های بیمه

یکی از معیارهای مهمی که می‌توان از طریق آن یک شرکت بیمه خوب را شناسایی کرد، سطح توانگری مالی آن شرکت است. سطح توانگری مالی هر ساله توسط بیمه مرکزی بررسی و اعلام می‌شود و نشان دهنده این است که هر شرکت بیمه برای جبران خسارت و انجام تعهدات خود چه میزان توان مالی دارد.

هر چه توانگری مالی یک شرکت بیمه در سطح بهتری باشد، آن شرکت قابل اعتمادتر است و در زمان بروز خسارت بهتر عمل خواهد کرد.

توانگری مالی اعلام شده توسط بیمه مرکزی 5 سطح دارد که توانگری سطح یک، بهترین و توانگری سطح پنج ضعیف‌ترین آن است.


بهترین بیمه عمر از نظر بیمه مرکزی

در سالنامه آماری که هر ساله توسط بیمه مرکزی ارائه می‌شود، اطلاعات مفیدی در مورد شرکت‌‌های بیمه منتشر می‌گردد که می‌توان بر اساس این اطلاعات تصمیم بهتری برای خرید بیمه گرفت.

یکی از موارد قابل توجه در این سالنامه، تعداد شعب و نمایندگان بیمه عمر هر شرکت بیمه است.بهترین بیمه عمر ، هر چه این تعداد بیشتر باشد دسترسی به خدمات بیمه‌‌‌‌ای سریع‌‌‌‌‌تر و راحت‌‌‌‌‌تر انجام می‌شود و شرکت بیمه موردنظر خدمات رسانی بهتری خواهد داشت.

در جدول زیر تعداد شعب و نمایندگان بیمه عمر شرکت‌‌های مختلف بیمه را مشاهده می‌کنید.

شرکت بیمه تعداد نمایندگان بیمه عمر تعداد شعب
بیمه ایران 1684 209
بیمه پاسارگاد 19417 83
بیمه پارسیان 256 66
بیمه سامان 179 29
بیمه آسیا 389 100
بیمه کارآفرین 251 55
بیمه دانا 293 76
بیمه ملت 889 8
بیمه البرز 48 56
بیمه معلم 605 60
بیمه ما 891 44
بیمه خاورمیانه 527 1

 

همچنین یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر بر اساس آمار بیمه مرکزی، میزان فروش یا تعداد ‌‌‌‌بیمه‌نامه‌‌های عمر صادر شده در هر شرکت بیمه است. بهترین بیمه عمر ،بالا بودن میزان فروش هر شرکت می‌تواند نشان دهنده موفقیت آن در زمینه ارائه بیمه عمر و جذب مشتری باشد.

همان طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، تعداد کل بیمه‌نامه‌های عمر صادر شده، 2,124,267 عدد در سال 97 می‌باشد که بیمه پاسارگاد با صدور 1,034,132 بیمه‌نامه بیمه عمر، رتبه اول در فروش این بیمه را بین شرکت‌های دیگر کسب کرده است.

شرکت بیمه تعداد بیمه نامه های عمر صادر شده در سال 97
بیمه پاسارگاد  1,034,132
بیمه ایران 348,734
بیمه ملت 107,140
بیمه کوثر 101,841
بیمه معلم 76,931
بیمه سامان 61,631
بیمه کارآفرین 44,666
بیمه دانا 49,668
بیمه پارسیان 33,031
بیمه البرز  27,800
بیمه ما 39,922
بیمه نوین  30,297
بیمه سرمد 19,659
بیمه سینا 29,635
بیمه رازی  14,255
بیمه دی  5,698
بیمه آرمان  1,876
بیمه تعاون  6,929
بیمه میهن 2,757
بیمه خاورمیانه

 

بهترین بیمه عمر ،جدول مقایسه بیمه‌‌های عمر

در جدول زیر اطلاعات کامل و جامع مربوط به بیمه عمر در شرکت‌‌های معتبر ارائه دهنده این بیمه قابل مشاهده و مقایسه است. بهترین بیمه عمر ،شما می‌توانید با بررسی موارد مقایسه شده در این جدول و با توجه به نیازها و شرایط خود بهترین بیمه عمر را انتخاب نمایید.

jadval Omr

بهترین بیمه عمر ایران

در ادامه بررسی بهترین بیمه عمر قصد داریم به بیان توضیحی در مورد برخی از شرکت‌‌های مطرح در زمینه بیمه عمر بپردازیم. شرکت‌‌‌هایی مثل بیمه ایران، بیمه سامان و بیمه پاسارگاد.

همان طور که می‌دانید بیمه ایران اولین شرکت بیمه تاسیس شده در ایران و جزو اولین شرکت‌‌های ارائه دهنده بیمه عمر می‌باشد. بهترین بیمه عمر ،این شرکت در سال 97 با صدور 348,734 ‌‌‌‌بیمه‌نامه، رتبه دوم فروش بیمه عمر را در بین شرکت‌‌های بیمه کسب کرده است.

بیمه عمر ایران در قالب طرح‌‌های مختلفی مثل بیمه عمر گروهی، بیمه تأمین آتیه فرزندان، بیمه جامع زندگی، بیمه مان و … عرضه می‌شود که جدید‌‌‌‌‌ترین و کامل‌‌‌‌‌ترین طرح آن طرح بیمه عمر مان است. بیمه عمر مان ویژگی‌ها و مزایایی نسبت به طرح‌‌های قبلی بیمه ایران دارد، ویژگی‌‌‌هایی مثل عدم وجود محدودیت سنی برای صدور بیمه‌ نامه عمر، پرداخت هزینه ابتلا به سرطان تا سقف ۳۰ میلیون تومان، امکان بازخریدی از ماه دوم قرارداد و…


خرید اینترنتی بهترین بیمه عمر

پس از آشنایی با ویژگی‌ها و چگونگی انتخاب بهترین بیمه عمر، به نحوه خرید بیمه عمر آن می‌پردازیم.

یکی از راه‌‌های خرید سریع و آسان بیمه عمر، خرید اینترنتی بیمه از سایت مدیر بیمه است که مزایای بسیاری نسبت به خرید حضوری آن دارد. بهترین بیمه عمر ، مثل امکان مقایسه بیمه‌‌های مختلف، صرفه جویی در زمان و هزینه، امکان دریافت مشاوره تخصصی و …

شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات در سایت مدیر بیمه، قیمت و شرایط ‌‌‌‌بیمه‌ نامه عمر خود را مشاهده نمایید و  بهترین بیمه عمر ،را انتخاب و خریداری کنید.

 

Source:azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 18 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

سایت بیمه ایران ،شرکت بیمه ایران بنیان‌گذار صنعت بیمه امروزی در ایران و نخستین شرکت بیمه دولتی است که از سال ۱۳۱۴ آغاز به کار کرد.سایت بیمه ایران ، شرکت بیمه ایران بعنوان یک شرکت بیمه داخلی از همان سال‌های نخستین فعالیتش حدود ۶۲٪ بازار بیمه ایران را در دست داشت که همین امر باعث شد سهم موسسات و شرکت‌های خارجی در کشور به کمتر از ۴۰٪ کاهش یابد.

سایت بیمه ایران ،تاریخ دقیق شروع فعالیت شرکت بیمه ایران را می‌توان ۱۴ آبان ماه ۱۳۱۴ دانست.سایت بیمه ایران ، از آن زمان تاکنون این شرکت در رشته‌های مختلف بیمه همچون بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان، بیمه مسافرتی، بیمه عمر، بیمه مهندسی و … خدمات ارائه می‌دهد.


سایت بیمه ایران

ایران با سرمایه‌ای حدود ۲ میلیون تومان آغاز به کار کرد و طی سال‌ها با جذب سرمایه بیشتر، این عدد را به ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسانده است. سایت بیمه ایران ،همچنین این شرکت تاکنون در بیش از ۱۱۵ شرکت بورسی و حدود ۳۰ شرکت خارج از بورس سرمایه‌گذاری کرده است و در کنار ارائه نرخ مناسب بیمه ، یکی از ۱۰ شرکت برتر شناخته می‌شود. سایت بیمه ایران ،بیمه ایران امروزه نه تنها در سراسر ایران بلکه در کشورهای اروپایی و آسیایی نامی و آشناست.


سایت بیمه ایران ،ویژگی‌های بیمه ایران

  • شرکت بیمه ایران دارای تقریبا ۲۱۰ شعبه، ۳۹۰۰ نمایندگی و ۵۰۰۰ کارمند در سطح کشور است.
  • سرمایه شرکت بیمه ایران بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان و تمامی سهام آن متعلق به دولت است.
  • بیمه ایران از رتبه ۲ توانگری مالی برخوردار است و نسبت توانگری مالی آن بر اساس آن‌چه در سال ۱۳۹۸ به تایید بیمه مرکزی رسیده، ۷۱٪ بوده است.
  • سایت بیمه ایران ،این شرکت با داشتن رتبه رضایت‌مندی بالا و رسیدگی به موقع به شکایات بیمه گذاران جزو محبوب‌ترین شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود.
  • بیمه ایران در تمام استان‌ها و شهرهای کشور حضور فعال دارد که همین موضوع باعث شده دسترسی به شعب و نمایندگی‌های ایران بسیار آسان باشد.
  • بیمه ایران دارای حدودا ۱۲ شعبه و نمایندگی در خارج از کشور است.
  •  این شرکت در تمام رشته‌های بیمه ارائه خدمات دارد.
بیمه ایران حق بیمه تولیدی سال 93 نرخ رشد تولید% سهم در شرکت تولیدی% سهم از بازار تولیدی% ضریب خسارت سال 93
آتشسوزی 3348.6 39.60% 4.00% 40.50% 52.5
باربری 407.6 -9.40% 0.50% 20.70% 20.7
حوادث 520.6 -23.40% 0.60% 17.70% 44.4
حوادث راننده 4104 28.20% 4.90% 43.40% 87.6
بدنه اتومبیل 5997.4 16.40% 7.20% 43.90% 65
شخص ثالث و مازاد 37961.6 17.90% 45.40% 43.80% 109.6
درمان 19674.7 25.30% 23.50% 48.50% 98.3
کشتی 56.2 50.20% 0.10% 4.20% 77.5
هواپیما 725.2 -19.00% 0.90% 55.70% 29.1
مهندسی 370.3 -54.80% 0.40% 15.80% 98.4
پول 18.3 -11.70% 0.02% 16.90% 59.9
مسئولیت 4054.5 10.50% 4.80% 35.60% 64.6
اعتبار 115.7 -58.30% 0.10% 96.50% -31.6
نفت و انرژی 1779.5 13.30% 2.10% 49.70% -1.6
سایر انواع 0 -100.00% 0.00% 0.00% 0
جمع غیر زندگی 79134.1 18.00% 94.60% 43.00% 90.7
زندگی (عمر) 4544 33.10% 5.40% 21.10% 115.5
جمع کل 83678.1 18.70% 100.00% 40.70% 91.2
Source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 14 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

بیمه آتش سوزی چیست ،بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه است که در مقابل حوادث بسیاری به یاری شما می شتابد.بیمه آتش سوزی چیست ، بهترین بیمه برای محافظت و جبران خسارات مالی و اثاثیه ها بیمه آتش سوزی است. بیمه آتش سوزی چیست ،این بیمه نیز مانند بیمه های دیگر می تواند در جبران خسارات شما را یاری دهد. بیمه آتش سوزی چیست ،اما در نظر بگیرید که این بیمه تنها خسارات مالی را رفع می کند و در رفع خسارات جانی نقشی ندارد. برای ادامه مطالب با سامانه نمایندگی همراه باشید.

بیمه آتش سوزی چیست؟

 

بیمه آتش سوزی چیست

 

این بیمه تمامی خسارات ناشی از آتش سوزی را برای فرد جبران می کند.بیمه آتش سوزی چیست ، برای مثال اگر در محیط زندگی شما آتش سوزی رخ دهد بیمه آتش سوزی موظف است خسارت های آن را برعهده بگیرد. بیمه آتش سوزی چیست ،در بیمه آتش سوزی تنها خسارات مالی پذیرفته می شود نه جانی. پس داشتن بیمه آتش سوزی یک امر مهم است که این بیمه  تنها یکی از بیمه هایی است که سامانه نمایندگی برای مطلع بودن افراد ارائه می دهد.


بیمه آتش سوزی چیست؟حوادث تحت پوشش بیمه آتش سوزی کدامند؟

۱.خطرهای اصلی : آتش سوزی ـ صاعقه ـ انفجار

۲. خطرات طبیعی :
سیل و طغیان آب دریا و رودخانه ها
سقوط بهمن
طوفان ، تند باد ، و گردباد
ترکیدگی لوله های آب
سرقت با شکست حرز
زلزله و آتشفشان
سقوط هواپیما، هلی کوپتر یا قطعات آنها
ضایعات ناشی از برف و باران و سنگینی برف
مسئولیت ناشی از آتش سوزی در قبال اموال اشخاص ثالث
انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
نشت زمین
رانش زمین
شکست شیشه
برخورد اجسام خارجی
نشت گاز آمونیاک در سردخانه
عدم النفع
هزینه های پاک سازی و جمع آوری ضایعات ناشی از خطرهای مشمول بیمه


بیمه آتش سوزی چیست؟شرایط عمومی بیمه آتش سوزی

  • ماده ۱- اساس قرارداد
  • ماده ۲ – بیمه گر
  • ماده ۳- بیمه گذار
  • ماده ۴- ذینفع
  • ماده ۵- مورد بیمه
  • ماده ۶- مدت بیمه
  • ماده ۷ – اعتبار بیمه نامه
  • ماده ۸- اصل غرامت
  • ماده ۹ – اصل حسن نیت
  • ماده ۱۰ – خطرات بیمه شده
  • ماده ۱۱ – خسارت و هزینه های قابل تامین
  • ماده ۱۲ – حدود خسارت قابل تامین
  • ماده ۱۳ – خطرات اضافی
  • ماده ۱۴ – پرداخت حق بیمه
  • ماده ۱۵ – کتبی بودن اظهارات
  • ماده ۱۶ – کاهش ارزش مورد بیمه
  • ماده ۱۷ – بیمه مضاعف
  • ماده ۱۸ – تشدید خطر
  • ماده ۱۹ – حقوق مرتهن
  • ماده ۲۰ -تغییر مالکیت
  • ماده ۲۱ – فسخ بیمه نامه
  • ماده ۲۳ – وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه
  • ماده ۲۴ – ارزیابی خسارت
  • ماده ۲۵ – اختیارات بیمه گر در مورد اموال خسارت دیده
  • ماده ۲۶ – مهلت پرداخت خسارت
  • ماده ۲۷ – مواردی که موجب کاهش جبران خسارت می شود
  • ماده ۲۸ – مهلت اقامه دعوی
  • ماده ۲۹ – اصل قائم مقامی

بیمه آتش سوزی چیست؟ انواع بیمه آتش سوزی


بیمه آتش سوزی چیست؟ مزایای بیمه آتش سوزی

۱. یکی از مهم ترین مزایای بیمه آتش سوزی در سرعت و پرداخت خسارت است. بیمه آتش سوزی چیست ،بیمه نامه باید به گونه ای باشد که شما برای جبران خسارت های وارده نگران هزینه ها نباشید.

۲. عدم قطعیت از جریان پول، یعنی فرد دیگر هزینه ای از طرف متقبل دومین مزیت بیمه ، مدیریت عدم قطعیت جریان پول است. بیمه پرداخت خسارات تحت پوشش در هنگام وقوع را تامین می کند. بنابراین ، عدم اطمینان پرداخت زیان از جیب به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

۳. مطابق با الزامات قانونی، یعنی بیمه تمامی شرایط را اعم از الزامات قراردادی و طبق قوانین فراهم و رفع می کند.

۴. استفاده سودمند از منابع بیمه شده


بیمه آتش سوزی چیست؟ بهترین بیمه آتش سوزی کدام است

بهترین بیمه آتش سوزی بر اساس شاخصه هایی مانند سرعت پرداخت خسارت، محبوبیت شرکت ها، ارائه پوشش های اضافی و کسر فرانشیز، رسیدگی به اعتراضات و شکایات تقسیم بندی می شود که برای خرید بیمه نامه معتبر می توانید، بیمه نامه ای را انتخاب نمایید که دارای رسیدگی و محبوبیت بیشتری در بین مردم می باشد و دارای کم ترین محدودیت است.بیمه آتش سوزی چیست ، برای اطلاعات و راهنمایی بیشتر می توانید به سامانه نمایندگی مراجعه کنید و مشاوره آن بهره مند شوید.


بیمه آتش سوزی چیست؟ خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی

در نظر داشته باشید همیشه گران‌ترین بیمه بهترین بیمه نیست برای اطلاعات بیشتر به نماینده بیمه مراجعه کنید. بیمه آتش سوزی چیست ،بیمه در شرکت های بیمه متفاوت است اما قبل از خرید بیمه درباره آن شرکت تحقیق کنید. و بعد به صورت آنلاین اقدام کنید. خرید اینترنتی بیمه یک عمل بسیار راحت است که تمامی زحمت های خرید بیمه حضوری را کاهش می‌دهد.


بیمه آتش سوزی چیست؟ مراحل خرید بیمه آتش سوزی

در وهله اول باید میزان سرمایه توسط فرد متقاضی اعلام شود. در این حالت فرد با پر کردن فرم بیمه آتش سوزی می تواند تمام سرمایه خود را با تمامی اثاثیه و لوازم بیمه نماید. در مرحله بعد فرم توسط نماینده بیمه بررسی و تحلیل می گردد. بعد از بررسی یا برای بازرسی کارشناسی فرستاده می شود یا بنا بر درخواست فرد بیمه گذار کفایت می کنند. بیمه آتش سوزی چیست ،مثلا برای بیمه ساختمان های صنعتی و غیرصنعتی بازرسی کارشناس حتمی است اما برای مسکونی ها در مواردی که ارزش اثاثیه کمتر از ۷۰ درصد باشد و هزینه ساخت هر متر مربع ۵ میلیون در شهر بزرگ و ۲ میلیون در شهر کوچک باشد لازم نیست. در مرحله سوم توافق بین فرد متقاضی و نماینده صورت می گیرد. اگر هردو بر این اساس و شرایط به توافق برسند بیمه نامه صادر می گردد در غیر این صورت فرم پیشنهادی رد می گردد.

بیمه آتش سوزی چیست ،ارتباط بین بیمه آتش سوزی و بیمه زلزله چیست؟

 

ارتباط بین بیمه آتش سوزی و بیمه زلزله چیست

 

سالانه حوادثی مانند زلزله خسارت های جدی به خانه ها و بناهای وارد می کند. در قسمت هایی که روی گسل واقع شده است زلزله بیشترین تاثیر را در خرابی بناها دارد و باعث فرو ریختن دیوار ها و آسیب به بافت کلی ساختمان و خرابی وسایل خانه می شود. بیمه آتش سوزی چیست ،از این رو برای برطرف کردن خسارات بیمه در نظر گرفته شده است. در ابتدا سعی کنید برای خرید خانه بنایی را انتخاب نمایید که دارای اسکلت محکمی باشد. و بعد از آن برای دریافت و خریداری بیمه اقدام نمایید. بیمه زلزله یکی از زیر مجموعه های بیمه آتش سوزی می باشد. یعنی پس از خرید بیمه آتش سوزی می توانید بیمه زلزله را نیز به آن اضافه نمایید. پس می توان گفت بیمه زلزله یکی از پوشش های جانبی بیمه آتش سوزی است.  با خریداری بیمه زلزله تا حد بسیار زیادی می توانید از ضرر و زیان هایی که به محل زندگیتان وارد می شود جلوگیری کنید.


بیمه آتش سوزی چیست ،محاسبه نرخ بیمه آتش سوزی

حق بیمه آتش سوزی بر اساس موقعیت جغرافیایی و شغلی فرد، سرمایه و ارزش بنا و وسایل، متغیر است و به همان نسبت افزایش پیدا می کند. بیمه آتش سوزی چیست ،ضریب قیمت در شرکت های بیمه متغیر و متفاوت است و در مقایسه برترین بیمه تاثیر می گذارد. همچنین نرخ بیمه براساس ۹ سطح از خطر طبقه بندی می شود که طبقه یک خطر ۰.۲۷ در هزار و برای طبقه ۹ خطر ۳.۷۸ در هزار (مانند کارخانه کبریت‌سازی) می باشد. برای مثال متراژ زیربنای ساختمان موردنظر شما ۱۰۰ مترمربع و ارزش لوازم خانه ۵۰ میلیون تومان باشد. هزینه ساخت هر مترمربع از بنا را نیز ۱.۵ میلیون تومان در نظر می‌گیریم. سرمایه‌ای که مورد بیمه قرار می‌گیرد ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود:  (سرمایه مورد بیمه) ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ = ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ + (۱,۵۰۰,۰۰۰ × ۱۰۰)


بیمه آتش سوزی چیست ،مدت بیمه آتش سوزی چقدر است؟

این بیمه نامه به سه بخش بلند مدت، یکساله و کوتاه مدت تقسیم می شود. شرایط بیمه نامه کوتاه مدت بر اساس درصدی از بیمه یک ساله محاسبه می شود به این شکل که هرچه تعداد روزها بیشتر باشد به لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد. مثلا برای ۶ روز بیمه آتش سوزی ۶% و از ۶ تا ۱۵ روز ۱۰% حق بیمه سالانه معین می شود. اگر به لحاظ شرایط مالی دارای وضعیت پایدار و مناسبی هستید بیمه آتش سوزی چیست ،استفاده از این بیمه نامه بلند مدت اقتصادی تر است. یکی از مزیت های بیمه نامه بلند مدت این است که سرمایه ای که شما آن را بیمه کرده اید بدون دریافت حق بیمه اضافی به شکل خودکار افزایش می یابد و بر اساس تورم و شرایط شرکتی که بیمه کرده اید درصدی از تورم بر آن تاثیر می گذارد.


بیمه آتش سوزی چیست ،راهنمای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی

همواره داشتن بیمه‌ها سبب کمک و یاری در تمامی زمینه‌ها برای افراد بوده است تا بتوانند در زمان حادثه و رویداد اتفاقات ناگهانی  و ناگوار از آن استفاده کنند. بیمه آتش سوزی چیست ،یکی از این بیمه‌ها، بیمه آتش سوزی است که در زمان رخداد حوادث می توانید تقاضای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی کنید. برای ادامه مطالب با سامانه نماینده همراه باشید.

اقدامات قبل از وقوع حادثه آتش سوزی

  • در مرحله اول باید اقدامات ایمنی را در نظر بگیرید و در انجام آن‌ها کوشا باشید.
  • در مرحله بعدی باید از سالم بودن کپسول های آتش نشانی (انقضا، درجه فشار، شارژ بودن آن) اطمینان حاصل کنید.
  • بیمه آتش سوزی چیست ،سعی کنید در هنگام شروع به کار و قبل از وقوع حوادث به کارکنان خود طرز استفاده از کپسول را شرح دهید.
  • معمولا جایگاه کپسول های آتش نشانی به گونه ای است که در دسترس افراد یا در محل ورود و خروج آن ها باشد.
  • بهترین کار برای شرکت‌ها و بقیه محل‌ها این است که پیش از حادثه از مدارک و اسناد خود کپی و پشتیبان داشته باشند.
  • اگر سرمایه ای که بیمه کرده‌اید دچار تغییر شده است حتما به شرکت بیمه مورد نظرتان اعلام کنید.

در هنگام آتش سوزی چه اقداماتی باید انجام داد؟

۱. سعی کنید به جای استرس و فشار وارده خود را به آرامش و خونسردی دعوت کنید.

۲. با آتش نشانی (۱۲۵) تماس بگیرید.

۳. اگر در خاموش کردن آتش سر رشته دارید تلاش خود را برای ضعیف کردن آن تا رسیدن آتش نشان‌ها کنید.

۴. همچنین می توانید با شماره ۱۱۰ تماس حاصل فرمایید و آتش سوزی را به پلیس اطلاع دهید.

اقدامات پس از وقوع حادثه آتش سوزی

  • سعی کنید تا جایی که برایتان مقدور است از محل حادثه فیلم و عکس تهیه کنید.
  • تمام تلاشتان را کنید که باعث توسعه خسارت و آتش سوزی بیشتر نشوید.
  • ۵ روز فرصت دارید که بعد از وقوع حادثه برای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی اقدام کنید. بنابراین در این زمان به شرکت بیمه مراجعه کنید و تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشید.
  • اگر محلی که دچار آتش سوزی شده است یک کارگاه یا کارخانه باشد به طوری که تمامی افراد از کار بیکار شوند همه قراردادها بین کارفرما و کارگران به حالت تعلیق در می آید و این حادثه باید به اداره کار اطلاع داده شود.
  • اگر برای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی و مبلغ های موجود با بیمه گر به توافق نرسیدید می توانید در وهله اول به دادگاه شکایت کنید و روند شکایات را به دست کارشناس اول یا در ادامه به کارشناسی سه نفره واگذار کنید.
  • بیمه آتش سوزی چیست ،حتما تغییرات را با بیمه گر در میان بگذارید و بدون اطلاع آن چیزی را در محل حادثه تغییر ندهید.

بیمه آتش سوزی چیست ،مبلغ خسارت بیمه آتش سوزی

بعد از طی کردن تمامی مراحل اعم از گزارش کارشناسی، تکمیل شدن مدارک پرونده مبلغ و هزینه توسط کارشناسی معین می شود. بیمه آتش سوزی چیست ،بنابراین وقتی پرونده روند خود را به درستی طی کرد، طبق ماده ۲۶ شرایط عمومی بیمه آتش سوزی تمامی هزینه‌ها و اخذ خسارت بیمه آتش سوزی مجاز است و به حساب فرد بیمه گزار واریز خواهد شد. بیمه آتش سوزی چیست ،یکی دیگر از بیمه های قابل استفاده در زمان های پرخطر بیمه آشوب و بلوا است که برای اطلاع بیشتر می توانید از راهنمایی های رایگان سامانه نماینده بهره مند شوید.

 

Source:enamayandeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 14 دوشنبه 11 بهمن 1400 نظرات (0)

 

هزینه بیمه شخص ثالث همان طور که از نامش پیداست خسارت مربوط به جان و اموال شخص ثالث را پرداخت می‌کند.هزینه بیمه شخص ثالث ، هر شخصی که در هنگام حادثه مرتبط با خودرو از جانب راننده و اتومبیل دچار ضرر مالی و یا جانی شود شخص ثالث (سوم) محسوب می‌شود. هزینه بیمه شخص ثالث ،به جز شخص راننده سرنشینان داخل اتومبیل نیز شخص ثالث در نظر گرفته می‌شوند.هزینه بیمه شخص ثالث ، به طور کلی به هنگام بروز حادثه جبران هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث به عهده بیمه شخص ثالث است.

هزینه بیمه شخص ثالث ،داشتن بیمه شخص ثالث، «اجباری» بوده و یکی از اصلی‌ترین شرایط استفاده از آن، داشتن گواهینامه است. نداشتن بیمه شخص ثالث می تواند عواقب سنگینی به همراه داشته باشد.

در امور بیمه، سه اصطلاح مختلف داریم:

شخص اول: صاحب بیمه نامه یا همان مالک خودروست که به آن «بیمه گذار» هم می‌گوییم
شخص دوم: شرکت ارائه دهنده بیمه است که به آن «بیمه گر» هم می‌گوییم.
شخص ثالث: هر فرد زیان‌دیده‌ای که در حوادث خودرویی، به وی خسارت مالی یا جانی وارد شده باشد.جنین داخل رحم، شخص ثالث محسوب میشود.
تمامی سرشنیان خودرو، شخص ثالث هستند.
راننده مقصر، شخص ثالث است (تصویب شده در آذر۹۸)

از ابتدای خردادماه ۹۹، مالکان وسایل نقلیه دیگر نیازی به برگه چاپی بیمه نامه شخص ثالث ندارند. حذف برگه های کاغذی بیمه نامه شخص ثالث، به این معنی است که:

۱- اصالت بیمه نامه ها، از این به بعد بصورت انلاین توسط مراجع قانونی کشور (مانند پلیس، قوه قضاییه، وزارت کشور و …) قابل استعلام بیمه است.

۲- در زمان بروز حادثه، نیازی به داشتن برگه چاپی بیمه نامه نیست.

۳- شرکت های بیمه برای کلیه فعالیت های مرتبط با صدور بیمه (مانند فروش یا تمدید بیمه نامه و … ) نیازی به برگه چاپی بیمه نامه ندارند.

۴- شرکت های بیمه برای کلیه فعالیت های مرتبط با خسارات (مانند اعمال تخفیف عدم خسارت بیمه، رسیدگی خسارت، پرداخت خسارت و …) نیازی به برگه چاپی بیمه نامه ندارند.

۵- در صورت تمایل بیمه گذار، شرکت های بیمه می توانند نسخه چاپی بیمه نامه را در اختیار مالک، قرار دهند.


هزینه بیمه شخص ثالث ،محاسبه بیمه شخص ثالث

مبنای محاسبه بیمه شخص ثالث، دیه کامل یک فرد در ماه حرام است که هر سال توسط قوه قضاییه تعیین می شود.

هزینه بیمه شخص ثالث ،قوه قضاییه رقم دیه سال ۱۴۰۰ را با ۴۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹، در ماه‌های غیرحرام ۴۸۰ میلیون تومان اعلام کرد. میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث در ماه‎‌های حرام( رجب، محرم، ذی القعده و ذی الحجه)  معادل ۶۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

تخفیف عدم خسارت شخص بیمه گذار نیز در محاسبه بیمه شخص ثالث تاثیر گذار خواهد بود.هزینه بیمه شخص ثالث ، مورد دیگر در محاسبه بیمه شخص ثالث میزان ریسک خودرو و کاربری آن است. به عبارتی خودروهایی که بیشتر احتمال تصادف و حادثه در آنها وجود دارد می‌بایست حق بیمه ثالث بیشتری پرداخت کنند. موارد دیگری همچون جریمه دیرکرد، مدت اعتبار بیمه نامه و تعهد مالی شرکت بیمه و میزان پوشش شرکت بیمه در محاسبه بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است و قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس تمامی این موارد تعیین می‌شود. اغلب تفاوت‌هایی که در قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه مشاهده می‌شود به علت تعهد مالی و میزان پوشش این شرکت‌ها است.


هزینه بیمه شخص ثالث ،آیا دیه زن و مرد برابر است؟

هزینه بیمه شخص ثالث ،بله! طبق گفته های معاون دیوان عالی کشور، در ۲۰ آذرماه ۹۸، از این پس دیه مرد و زن برابر میشود. نکته مهم اینجاست که علاوه بر تصادفات فوتی، در سایر صدمات وارده نیز باید قانون برابری دیه زن رعایت شود و تمامی دادگاه ها نیز موظف به انجام این قانون جدید هستند. علاوه بر این، در محاسبه دیه، توجه داشته باشید که:

دیه مسلمان و دیه غیرمسلمان برابر است.

هزینه بیمه شخص ثالث ،دیه براساس نرخ روز تعیین میشود، مثلا اگر حادثه در سال قبل رخ داده اما زمان پرداخت دیه در امسال است، شرکت بیمه باید دیه را براساس نرخ امسال تعیین کند.

قیمت بیمه شخص ثالث

هزینه بیمه شخص ثالث ،کدام بیمه شخص ثالث بهتر است؟

شرکت‌هایی که سریعتر و با رعایت انصاف ارزیابی و پرداخت خسارت را انجام داده و زمان رسیدگی به شکایت طولانی نیست در گروه بهترین بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند.هزینه بیمه شخص ثالث ، با این حال میزان پوشش مالی و تعهد شرکت بیمه مهم ترین فاکتور در انتخاب بیمه شخص ثالث بهتر به حساب می‌آید. چناچه به دنبال بیمه شخص ثالث بهتر هستید علاوه بر موارد ذکر شده میزان رضایت مندی بیمه گذاران شرکت مورد نظرتان را نیز بررسی کنید.


هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه خسارت بیمه شخص ثالث

جریمه خسارت بیمه شخص ثالث در صورت نداشتن و یا بروز وقفه در تمدید بیمه شخص ثالث اتفاق می افتد. هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه خسارات بیمه شخص ثالث برای هر نوع خودرویی متفاوت است. جریمه خسارت بیمه شخص ثالث به صورت روزشمار اضافه خواهد شد. البته اضافه شدن جریمه خسارت بیمه شخص ثالث به صورت روز شمار تا ۱ سال اعمال می‌شود و بعد از یکسال ثابت خواهد بود و به میزان جریمه ها اضافه نمی‌شود.


هزینه بیمه شخص ثالث ،نحوه گرفتن بیمه شخص ثالث اتومبیل

بیمه شخص ثالث پر مخاطب ترین نوع بیمه به شمار می‌آید. البته اجباری بودن گرفتن بیمه شخص ثالث نیز تاثیر مستقیمی در این موضوع داشته است. هزینه بیمه شخص ثالث ،نحوه گرفتن بیمه شخص ثالث پیچیدگی خاصی نداشته و با در دست داشتن مدارک لازم به سادگی امکان پذیر است مدارک عبارتند از مدرک شناسایی خودرو یا همان کارت و سند مالکیت، در صورت وجود، اصل بیمه نامه سال قبل، فرم پرسشنامه تکمیل و امضاء شده توسط متقاضی و یا نماینده قانونی و همراه داشتن کارت ملی

برای استعلام بیمه شخص ثالث می‌توانید به صفحه بیمه مرکزی یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه  مانند «فرمون» که این کار را به آسانی انجام می‌دهند، مراجعه کنید.


هزینه بیمه شخص ثالث ،تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث

هزینه بیمه شخص ثالث ،برای تمدید بیمه شخص ثالث بهتر است یک هفته قبل از اتمام بیمه نامه اقدام کنید. برای تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث می‌بایست به صفحه اینترنتی بیمه خود مراجعه فرمایید.


هزینه بیمه شخص ثالث ،تفاوت بیمه حوادث راننده با بیمه شخص ثالث

۱- بیمه حوادث راننده فقط برای جبران «خسارت‌های جانی» وارده به راننده است و سایر «خسارت‌های مالی» را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین فقط برای هزینه‌های درمانی و دیه نقص عضو می‌توان از بیمه حوادث راننده استفاده کرد.

۲- بیمه شخص ثالث علاوه بر جبران «خسارت جانی» امکان جبران «خسارت مالی» را هم پوشش می‌دهد.

۳- بیمه جدید حوادث راننده از مرداد ۹۶ اجرایی شده است.

۴- اگر گواهینامه نداشته باشید، بیمه حوادث راننده به شما تعلق نمی‌گیرد.

رانند مقصر کیست؟

۱- به راننده‌ای که باعث ایجاد تصادف یا خسارت شده، اصطلاحا «راننده مقصر» می‌گوییم.

۲- طبق آخرین تصمیمات، راننده مقصر نیز باید به عنوان بیمه حوادث محسوب شده و به همین دلیل، اختلاف نظر دادگاه‌ها درباره این موضوع، به پایان میرسد.

۳- بنابراین راننده مقصر اگر فوت کند، طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، شرکت بیمه باید دیه این شخص را به خانواده‌اش پرداخت کند. همچنین اگر راننده مقصر دچار صدمات جرحی شود و آسیب ببیند، شرکت بیمه موظف است که دیه را به خود شخص نیز بپردازد.

۴- همچنین همه رانندگانی که در فاصله سالهای ۹۰ تا ۹۵ دچار خسارت مالی و جانی شده‌اند، به عنوان شخص ثالث میتوانند از شرکت بیمه، خسارت دریافت کنند.

هزینه بیمه شخص ثالث ،شرایط بیمه راننده مقصر

۱- راننده مقصر تحت پوشش بیمه شخص ثالث است. (تصویب شده از آذرماه ۹۸)

۲- راننده مقصر برای جبران خسارت‌ میتواند از «بیمه شخص ثالث» و «بیمه حوادث راننده» استفاده کند.

۳- اگر راننده مقصر باشید، هم برای هزینه های درمانی و هم برای دیه نقص عضو می‌توانید از بیمه حوادث راننده استفاده کنید. البته فقط دیه ماه عادی به شما تعلق می‌گیرد؛ حتی اگر در ماه حرام، تصادف کرده باشید.

۴- اگر راننده مقصر باشید، شرکت بیمه می‌تواند درصدی از خسارت مالی را از شما دریافت کند. این درصد طبق قانون مشخص می‌شود ولی بصورت کلی معادل است با:

  • یک درصد برای خسارت جانی
  • دو درصد برای خسارت مالی

۵- اگر راننده مقصر فوت کرده باشد، فقط «دیه ماه عادی» به وی تعلق می‌گیرد؛ یعنی چه در ماه عادی و چه در ماه حرام فوت کند، شرکت بیمه فقط دیه ماه عادی را پرداخت خواهد کرد.


هزینه بیمه شخص ثالث ،حداقل پوشش بیمه ثالث چقدر است؟

۱- هزینه بیمه شخص ثالث ،حداقل پوشش بیمه شخص ثالث، معادل یک‌ چهلم (یا ۲.۵ درصد) دیه ماه حرام است.

۲- طبق فرمول فوق، حداقل پوشش بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۰ معادل  ۱۶ میلیون تومان (یعنی ۶۴۰ میلیون تقسیم بر ۴۰) است. بنابراین میتوان گفت که در تصادفاتی با شرایط زیر، نیازی به «کروکی پلیس» نیست:

  • خسارت مالی کمتر از ۱۶ میلیون تومان باشد.
  • هر دو طرف، گواهینامه داشته باشند.
  • هر دو طرف، بیمه شخص ثالث معتبر داشته باشند.
  • هر دو طرف، درباره «راننده مقصر» اختلاف نظری نداشته باشند.
  • خسارت جانی، رخ نداده باشد.

قیمت بیمه شخص ثالث

هزینه بیمه شخص ثالث ،حداکثر پوشش بیمه ثالث چقدر است؟

از آنجایی که بیمه شخص ثالث هم تعهدات مالی دارد و هم تعهدات جانی، پس این سوال را باید به دو صورت جواب داد:

برای تعهدات مالی: سقف پوشش بیمه برای شرکت‌های مختلف، متفاوت بوده ولی مشتریان می‌توانند در ازای پرداخت بیشتر، سقف تعهدات بیمه را نیز افزایش دهند.

برای تعهدات جانی: هزینه بیمه شخص ثالث ،حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث معادل مبلغ دیه در ماه حرام است.


هزینه بیمه شخص ثالث ،قیمت بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰

 قوه قضاییه رقم دیه سال ۱۴۰۰ را با ۴۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹، در ماه‌های غیرحرام ۴۸۰ میلیون تومان اعلام کرد. میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث در ماه‎‌های حرام( رجب، محرم، ذی القعده و ذی الحجه)  معادل ۶۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

تعرفه آمبولانس، وسایل نقلیه حمل خون و حمل وسایل رادیولوژی و همچنین آتش نشانی مانند وسایل نقلیه مشابه محاسبه می‌شود.

گرفتن الحاقیه افزایش تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث برای کلیه بیمه نامه های صادرشده قبلی منتفی است.

اگر بیمه نامه شما در ابتدای سال جدید صادر شده باشد، نیازی به گرفتن الحاقیه ندارید.

اگر برای جبران خسارتهای مالی، درخواست افزایش تعهد مالی دارید، شرکت بیمه باید با گرفتن حق بیمه مربوطه، الحاقیه را صادر کند.

مالیات ارزش افزوده، به حق بیمه‌های جدول زیر، افزوده می‌شود.

طبق قانون جدید، سابقه رانندگی پرخطر و نمره منفی نیز در تعیین حق بیمه تاثیر دارد.

طبق جداول زیر، قیمت خودرو ملاکی برای تعیین حق بیمه نیست.


هزینه بیمه شخص ثالث ،قیمت بیمه سواری شخصی در سال ۱۴۰۰

هزینه بیمه شخص ثالث ،حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، تاکسی، کرایه و مسافرکش شخصی درون شهری، ۱۰% بیشتر از سایر وسایل نقلیه مشابه است.

حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری سواری کرایه و مسافرکش شخصی برون شهری، ۲۰% بیشتر از وسایل نقلیه مشابه است.

 

نوع وسیله نقلیه حق بیمه (تومان)
کمتر از ۴ سیلندر ۱.۹۳۷.۵۰۰
پیکان، پراید و سپند ۲.۲۹۴.۳۰۰
سایر چهارسیلندرها ۲.۶۹۷.۱۰۰
بیش از چهار سیلندرها ۳.۰۱۸.۴۰۰

هزینه بیمه شخص ثالث ،قیمت بیمه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۰

نوع وسیله حق بیمه (تومان)
گازی ۴۸۱.۰۰۰
دنده ای یک سیلندر ۵۸۷.۶۰۰
دو سیلندر و بیشتر ۶۴۵.۵۰۰
دنده ای سه چرخ یا سایدکار ۶۹۴.۲۰۰

 


هزینه بیمه شخص ثالث ،قیمت بیمه خودروهای باری در سال ۱۴۰۰

اگر وسیله نقلیه بارکش برای حمل «مواد منفجره» بکار برود، به حق بیمه آن ۵۰% به حق بیمه آن اضافه می‌شود.

اگر وسیله نقلیه برای حمل «مواد سوختنی مایع و گازی شکل» بکار برود، به حق بیمه آن ۲۵% اضافه می‌شود.

حق بیمه ماشین آلات کشاورزی، ۳۰% کمتر از حق بیمه ماشین آلات راه سازی و ساختمانی تعیین شده است.

 
ظرفیت بارگیری حق بیمه (تومان)
تا ۱ تن ۲.۳۷۳.۵۰۰
۱ تا ۳ تن ۲.۸۵۸.۰۰۰
۳ تا ۵ تن ۳.۶۱۷.۶۰۰
۵ تا ۱۰ تن ۴.۶۳۴.۸۰۰
۱۰ تا ۲۰ تن ۵.۳۹۳.۳۰۰
بیشتر از ۲۰ تن ۵.۷۱۵.۹۰۰
سایر وسایل نقلیه حق بیمه (تومان)
کشاورزی ۹۹۴.۵۰۰
راه‌سازی و ساختمانی ۱.۴۲۰.۸۰۰
حمل زباله و خیابان پاک‌کن‌ها ۲.۳۰۹.۰۰۰

هزینه بیمه شخص ثالث ،قیمت بیمه خودروهای اتوکار در سال ۱۴۰۰

خودروهای اتوکار، شامل مدلهای استیشن، ون، مینی بوس و اتوبوس میشوند.
وسایل نقلیه عمومی شهری برای حمل مسافر و با ظرفیت بیش از ۶ نفر تخفیف ۵۰ درصدی دارند.
در مینی بوس ها «راننده» و در اتوبوس ها «هم راننده و هم کمک راننده» در تعداد نفرات لحاظ میشود.

 
نوع وسیله حق بیمه (تومان)
۷ نفره (با راننده) ۵.۵۵۵.۴۰۰
۹ نفره (با راننده) ۵.۷۱۵.۹۰۰
ون ۱۰ نفره (با راننده) ۵.۷۷۹.۶۰۰
مینی بوس ۱۶ نفره (با راننده) ۷.۱۰۵.۴۰۰
مینی بوس ۲۱ نفره (با راننده) ۷.۳۸۰.۷۰۰
اتوبوس ۲۷ نفره (با راننده و کمک) ۱۰.۸۸۳.۸۰۰
اتوبوس ۴۰ نفره (با راننده و کمک) ۱۳.۶۹۳.۳۰۰
اتوبوس ۴۴ نفره ( با راننده و کمک) ۱۴.۵۳۲.۱۰۰

هزینه بیمه شخص ثالث ،تخفیف بیمه شخص ثالث

هزینه بیمه شخص ثالث ،در صورت عدم استفاده از بیمه ثالث، می‌توان از تخفیف سالیانه شرکت‌های بیمه استفاده کنید؛ این تخفیف حداکثر برای ۱۵ سال بوده و بصورت زیر محاسبه می‌شود:

سال درصد تخفیف سال درصد تخفیف
سال اول ۵% سال هشتم ۴۰%
سال دوم ۱۰% سال نهم ۴۵%
سال سوم ۱۵% سال دهم ۵۰%
سال چهارم ۲۰% سال یازدهم ۵۵%
سال پنجم ۲۵% سال دوازدم ۶۰%
سال ششم ۳۰% سال سیزدهم ۶۵%
سال هفتم ۳۵% سال چهاردهم ۷۰%

اگر مالک چند خودرو هستید یا قصد خرید و فروش خودروی‌تان را دارید، امکان انتقال تخفیف بیمه برای خودروهای‌تان وجود دارد اما به شرطی که «تعداد سیلندرها» در هر دو خودرو، مشابه باشد.


هزینه بیمه شخص ثالث ،تخفیف بیمه در صورت تصادف

هزینه بیمه شخص ثالث ،در گذشته به محض بروز تصادف، تمام تخفیف‌های شما از بین می‌رفت اما این مشکل در قانون جدید، برطرف شده است. طبق قانون جدید در صورت بروز تصادف، از تخفیف‌های قبلی شما بصورت پلکانی و مطابق جدول زیر، کسر می‌شود:

نوع خسارت یکبار دوبار سه بار و بیشتر
مالی ۲۰% ۳۰% ۴۰%
جانی ۳۰% ۷۰% ۱۰۰%

به عنوان مثال، چناچه ۳ بار خسارت جانی در بیمه نامه شما لحاظ شده باشد، تمامی تخفیف‌هایتان ازبین می‌رود.

بیمه شخص ثالث

 

هزینه بیمه شخص ثالث ،شرایط دریافت خسارت از بیمه

۱- چنانچه شرکت بیمه تشخیص دهد که بیمه گذار برای گرفتن خسارت، اقدام متقلبانه انجام داده، می‌تواند از وی به مراجع قضایی شکایت کند. این شکایت ممکن است به حبس تعزیری و جریمه نقدی (معادل ۲ برابر مبلغ دریافتی از بیمه) منجر شود.

۲- خسارت‌های مالی کمتر از حداقل پوشش بیمه شخص ثالث(۱۶ میلیون تومان)، نیازی به اخذ کروکی پلیس برای دریافت خسارت بیمه ندارند.

۳- در صورت تاخیر شرکت بیمه در پرداخت خسارت، شرکت علاوه بر پرداخت خسارت، موظف به پرداخت جریمه تاخیر نیز خواهد بود؛ این جریمه بصورت روزانه محاسبه شده و معادل ۰.۰۰۵ مبلغ کل خسارت بصورت روزانه است.

اکثر شرکت‌های بیمه علاقه‌ای به خودروهای فرسوده ندارند! چراکه احتمال نقص فنی در چنین خودروهایی بیشتر از بقیه است. به همین دلیل شرکت‌ها به خودروهای قدیمی، یا بیمه نامه نمی‌فروشند یا با قیمتی بیشتر، می‌فروشند. این «قیمت بیشتر» را توسط ضریب کهنگی مشخص می‌کنند.

ضریب کهنگی یعنی اگر سن خودروی‌تان بیشتر از ۱۵ سال باشد، به ازای هر یکسال باید ۲% بیشتر پرداخت کنید. مثلا اگر خودروی‌تان ۲۰ ساله باشد، باید ۱۰% (پنج تا ۲%) به مبلغ بیمه نامه‌تان افزوده شود.


هزینه بیمه شخص ثالث ،مدت اعتبار بیمه شخص ثالث

مدت اعتبار بیمه نامه هم به شما و به شرکت بیمه‌گرتان بستگی دارد و ممکن چندین روز یا حتی چندین سال اعتبار داشته باشد. هزینه بیمه شخص ثالث ،نکته اینجاست که بیمه‌های کوتاه مدت معمولا گران‌تر از بیمه های بلندمدت هستند، به همین دلیل استفاده از بیمه های بلندمدت به لحاظ اقتصادی، برای‌تان به‌صرفه‌تر خواهد بود.


هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه نداشتن بیمه

– خودرویی که بیمه شخص ثالث ندارد یا اعتبار آن تمام شده باشد، پلیس باید آنرا توقیف کند.

– خرید و فروش خودرویی که بیمه شخص ثالث ندارد، غیرقانونی است.

– دفاتر اسناد رسمی باید در هنگام تنظیم سند انواع وسایل نقلیه موتوری، مشخصات بیمه شخص ثالث را هم ذکر کنند.


هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه دیرکرد تمدید بیمه

– اگر اعتبار بیمه نامه‌تان تمام شود و اقدام به تمدیدش نکنید، به ازای هر روزی که بیمه نداشته‌اید باید جریمه دیرکرد بپردازید.

– حداکثر جریمه دیرکرد معادل یکسال است. یعنی حتی اگر چندین سال، بیمه نامه را تمدید نکرده باشید، جریمه دیرکردتان فقط برای یکسال محاسبه می‌شود.

 

پرداخت بیمه در تصادف با خودرو لوکس

اگر یادتان باشد، خردادماه ۹۸ بود که دیوان عدالت اداری، فرمول جنجالی شورای عالی بیمه درباره چگونگی محاسبه پرداخت خسارت به خودروهای گران قیمت را باطل کرد. ولی حالا باخبر شده‌ایم که شورای عالی بیمه، این فرمول را اصلاح کرده و با تایید ریس کل بیمه مرکزی، دوباره آنرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است.

هزینه بیمه شخص ثالث ،طبق فرمول جدید شورای عالی بیمه، سقف تعهدات بیمه‌گر در بیمه حوادث شخص ثالث، حداکثر به اندازه «خسارت متناظر به گران‌ترین خودرو متعارف» است. اما این یعنی چه؟!


هزینه بیمه شخص ثالث ،خودرو متعارف چیست؟

خودروها به دو دسته «متعارف» و «نامتعارف» تقسیم بندی میشوند و طبق قانون، به خودرویی «متعارف» می‌گوییم که قیمتش کمتر از « نصف دیه ماه حرام » باشد.

از آنجایی که نرخ دیه ماه حرام در سال ۱۴۰۰ معادل ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شده، بنابراین به خودرویی متعارف می‌گوییم که قیمت آن کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان باشد. اما اگر قیمت خودرو بیشتر از این میزان باشد، در دسته‌بندی «نامتعارف» قرار میگیرد.


هزینه بیمه شخص ثالث ،پرداخت بیمه به خودرو متعارف

طبق فرمول جدید شورای عالی بیمه که در مهرماه ۹۸ به شرکت های بیمه ابلاغ شده، پرداخت خسارت برای خودرو متعارف، بطور کامل انجام شده و تماما جبران می شود. اما اگر خودرو نامتعارف باشد، شرکت بیمه‌گر، خسارت خودرو را «متناظر به خسارت وارده به گران‌ترین خودرو متعارف» حساب می‌کند. حالا اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم:

فرض کنید در سال ۱۴۰۰ با سانتافه، تصادف کرده‌اید! در این حالت، شرکت بیمه برای پرداخت تعهداتش در قالب بیمه شخص ثالث، خسارت وارده به سانتافه را معادل خسارت وارده به یک خودرو ۲۴۰ میلیون تومانی، محاسبه کرده و آنرا پرداخت می‌کند.

هزینه بیمه شخص ثالث ،مثلا اگر چراغ‌های سانتافه را شکسته باشید، شرکت بیمه، قیمت چراغ‌های سانتافه را پرداخت نمی‌کند بلکه قیمت چراغ‌های یک خودرو ۲۴۰ میلیون تومانی را به شما پرداخت می‌کند! در صورتیکه مثلا اگر با پژو ۲۰۶ تصادف می‌کردید، شرکت بیمه‌، همان قیمت چراغ‌های ۲۰۶ را پرداخت می‌کرد.


هزینه بیمه شخص ثالث ،تبصره های پیچیده

هزینه بیمه شخص ثالث ،پرداخت خسارت براساس قاعده «تناظر» قطعا کار آسانی نیست، حتی برای کارشناسان بیمه! پیچیدگی و عدم شفافیت در قاعده تناظر را می‌توان از دو تبصره جالبی که به تازگی شورای عالی بیمه آنها را وضع کرده، فهمید:

۱- در مواردی که قطعات انواع گران‌ترین خودروهای متعارف، اختلاف قیمت داشته باشند، شرکت بیمه باید «گرانترین قطعه» را بعنوان ملاک ارزیابی خود، قرار دهد.

۲- هزینه بیمه شخص ثالث ،اگر خودرو نامتعارف دارای قطعه‌ای باشد که نمونه آن در خودرو متعارف وجود ندارد، شرکت بیمه باید «گرانترین قطعه مشابه» آنرا بعنوان ملاک ارزیابی قرار دهد.

 

Source :farmooon.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 22 دوشنبه 11 بهمن 1400 نظرات (0)

 

بیمه سرقت منزل ،حفظ امنیت منزل و خانه‌های مسکونی یکی از مهمترین مواردی است که سرپرست‌های خانواده به آن اهمیت می‌دهند.بیمه سرقت منزل ، با توجه به اینکه تعداد سرقت منزل در سال‌های اخیر رو به افزایش است، نیاز به یک پشتوانه و حمایت کننده احساس می‌شود. بیمه سرقت منزل ، بهترین گزینه‌ای است که برای جلوگیری از خسارات مالی می‌توان تهیه کرد.

استفاده از وسیله‌های پیشگیری مانند: دوربین مدار بسته، درب ضد سرقت یا نگهبان می‌تواند تا حدودی از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کند، اما اگر با وجود این امکانات هم باز سرقت از خانه رخ دهد، برای جبران این خسارات، باید از قبل بیمه سرقت منزل  را تهیه کرد.


بیمه سرقت منزل

بیمه سرقت منزل ،در حقوق کیفری، گرفتن غیر قانونی اموال دیگران بدون اجازه آن‌ها دزدی یا سرقت محسوب می‌شود. به فردی هم که سرقت یا دزدی را انجام دهد، دزد می‌گویند. از زمانی که مفهوم مالکیت در جوامع بشری به وجود آمده است، به جرائم مرتبط با سرقت رسیدگی می‌شود و مجازات‌های مختلفی برای مجرمین در نظر گرفته خواهد شد.


بیمه سرقت منزل چیست؟

بیمه سرقت منزل ، در حقیقت بیمه‌ای است که خسارت‌های دزدی و سرقت را جبران می‌کند، همچنین هزینه‌های مفقود شدن اموال و اشیایی که تحت پوشش بیمه‌گر باشد را پرداخت خواهد کرد.

بیمه سرقت منزل پوشش‌ها و خدمات مختلفی دارد که به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. بیمه سرقت منزل مسکونی
  2. سرقت واحدهای تجاری و صنعتی
  3. سرقت بانک‌ها

در بیمه سرقت منزل ، خطر دزدی و خسارت‌هایی که بر اثر سرقت به بیمه‌گزار وارد می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

به طور معمول بیمه سرقت منزل با سایر بیمه‌نامه‌ها مانند: بیمه آتش سوزی ادغام می‌شود که سرقت اثاث و لوازم منزل را تحت پوشش قرار می‌دهد.


پوشش‌های بیمه سرقت منزل و مغازه

اگر پوشش سرقت را در بیمه آتش سوزی خود انتخاب کرده‌اید، خسارت و پوشش‌های زیر برای اشیا در نظر گرفته شده است.

خسارت اشیا به سرقت رفته

با توجه به شرایط بیمه‌ نامه و لیست اموالی که در بیمه‌نامه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، در صورت سرقت یا دزدی، پرونده تشکیل می‌شود و بعد از بررسی‌های مربوطه میزان خسارت سرقت منزل توسط کارشناس بیمه تایید می‌شود. همچنین بیمه‌گر با توجه به سقف تعهدات بیمه‌ نامه خسارت اموال را به بیمه‌گزار پرداخت خواهد کرد.

ارزش اشیا خراب شده

اگر در زمان ورود و خروج در حین سرقت، سارق به قسمتی از منزل آسیب وارد کند، بیمه خسارات را به اندازه ارزش اشیا تا سقف تعهدات هزینه‌ها پرداخت می‌کند.

بیمه سرقت منزل

پوشش‌های بیمه سرقت منزل

کم شدن ارزش اشیای باقی مانده

اگر اشیایی که سارق به آن‌ها خسارت وارد می‌کند، قابل تعمیر باشند، شرکت در بیمه‌نامه دزدی منزل آن را تحت پوشش قرار می‌دهد و خسارت آن را پرداخت می‌کند.


بیمه سرقت منزل با شکست حرز

این بیمه از لحاظ سرقت با شکست حرز محدودیت‌هایی دارد. بیمه سرقت خانه، خسارت‌های ناشی از سرقت‌هایی که خارج از محل مورد بیمه بدون ارتباط نزدیک با بیمه‌گزار انجام می‌شود، جبران می‌کند.

در سرقت با شکست حرز، سارق باید هنگام ورود مانعی را از پیش روی خود بردارد، بنابراین اگر سارق بدون برخورد با مانع و محافظ وارد منزل شود و سرقت انجام دهد، این سرقت با شکست حرز محسوب نمی‌شود و تحت پوشش‌های این بیمه‌نامه قرار نمی‌گیرد.

حادثه‌ای را سرقت با شکست حرز می‌گوییم که شرایط گوناگونی داشته باشد که به شرح زیر است:

  • اگر سارق هنگام ورود به منزل از راه‌های غیر عادی وارد منزل شده باشد. استفاده از طناب، نردبان یا شکستن شیشه جزو مواردی است که شرکت بیمه آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • دزد درب‌های ساختمان را با کلید‌های تقلبی یا هر وسیله دیگری باز کرده باشد.
  • سارق با تهدید افراد ساختمان، وارد محل و منزل بیمه‌گزار شود.
  • سارق از روی دیوار‌ها یا پشت بام وارد ساختمان شود. این خسارت تحت پوشش بیمه سرقت منزل قرار می‌گیرد.
  • ورود سارق در شب هم جزو پوشش‌های بیمه سرقت قرار می‌گیرد و متناسب با تعهدات شرکت بیمه، هزینه خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت سرقت منزل

هنگام دریافت خسارت بیمه سرقت منزل و مغازه باید مدارکی را به شرکت بیمه‌ای خود تحویل دهید که این مدارک به شرح زیر است:

  • گزارش نیروی انتظامی‌ مبنی بر سرقت
  • گزارش کتبی مبنی بر سرقت و نحوه انجام سرقت
  • ارائه اصل بیمه‌نامه شرکت بیمه( بیمه‌نامه‌ای که از شرکت بیمه تهیه کرده‌اید.)
  • بازدید کارشناس بیمه از میزان خسارت
  • بررسی خسارت و محاسبه مبلغ قابل پرداخت خسارت
  • پرداخت خسارت به بیمه‌گزار

استثنائات بیمه سرقت منزل

در بیمه سرقت منزل و آتش سوزی، مواردی خارج از تعهد شرکت‌های بیمه است و برای اینکه این موارد تحت پوشش قرار بگیرند، بیمه‌گزار باید با بیمه‌گر توافق کند و حق بیمه بیشتری را پرداخت کند. این موارد شامل:

  • خسارت‌ به وجه نقد، ارز‌های خارجی، سفته و انواع اوراق بهادر جزو استثنائات بیمه سرقت منزل است.
  • خسارات مسقیم از اشعه یون زا، رادیواکتیو، تشعشات و سوخته‌های هسته‌ای در دسته بندی‌های این بیمه‌نامه قرار نمی‌گیرد.
  • خسارات ناشی از جنگ داخلی و خارجی، غارت و اقدامات خصمانه دشمن خارجی را نمی‌توان جزو این بیمه‌نامه در نظر گرفت.
  • خساراتی که بر اثر شورش، بلوا و یا قیام صورت گیرد، تحت پوشش‌های این بیمه نیست.
  • عدم صداقت و امانت کارکنان بیمه‌گزار هم جزو پوشش‌های پرداخت هزینه خسارت نیست.
  • سرقت طلا و جواهراتی که ارزشمند هستند. همچنین اشیا عتیقه که امکان ارزش گذاری ندارند جزو پوشش‌های بیمه‌ای محسوب نمی‌شود.
  • وسایلی که ارزش مشخص ندارند مانند: آثار هنری و تابلو‌های فرش که قیمت‌گذاری آن‌ها مشکل است.
  • اشتباهات‌ دفتری، حسابداری و کامپیوتری (عمدی‌ یا سهوی) هم در استثنائات بیمه سرقت منزل قرار می‌گیرد.

وظایف بیمه‌گزار در بیمه سرقت منزل

بیمه‌گزار علاوه بر اینکه برای محافظت از سرقت اموال خود موظف به پرداخت حق بیمه است، باید برای دریافت خسارت اقداماتی را  انجام دهد که به شرح زیر است:

  • بیمه‌‌شده باید بعد از سرقت بلافاصله به اداره آگاهی و کلانتری اطلاع دهد و با مقامات مربوطه نهایت همکاری را داشته باشد.
  • بیمه‌گزار باید به صورت شفاهی و یا به صورت تلفنی مبلغ تقریبی را به بیمه‌گر خود اعلام کند.
  • بیمه‌گزار باید ظرف مدت ۲ روز پس از اعلام خسارت فهرست کامل موارد مسروقه را به صورت کتبی اعلام کند.
  • اگر بیمه‌گزار بعد از وقوع حادثه اطلاعاتی در مورد سرقت به دست آورد، باید به سرعت بیمه‌گر خود را مطلع کند تا اقدامات مربوطه صورت گیرد.

در این مطلب با بیمه سرقت منزل و شرایط آن آشنایی پیدا کردید، برای تهیه و خرید بیمه‌ نامه می‌توانید از طریق وب سایت مدیر بیمه ، اقدام به خرید بیمه آتش سوزی کنید و پوشش بیمه سرقت منزل را در بیمه‌ی خود لحاظ کنید. مدیر بیمه یک پلتفرم خرید آنلاین انواع بیمه نامه است و به راحتی می توانید قیمت و پوشش های شرکت‌های بیمه را مقایسه کنید.

کارشناس‌های این مجموعه به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. کافی است سوالات خود را در قالب کامنت زیر همین پست مطرح کنید تا بهترین مشاوره خرید بیمه ، بیمه سرقت منزل را دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 18 دوشنبه 11 بهمن 1400 نظرات (0)

 

قوانین بیمه بدنه ،بیمه مربوط به خودرو به دو دسته اصلی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث طبقه بندی می‌شود.قوانین بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری ست.قوانین بیمه بدنه ، طبق قوانین اعلامی پلیس راهور، رانندگان موظف به تهیه بیمه شخص ثالث برای خودروی خود هستند.قوانین بیمه بدنه ، عدم تهیه این بیمه‌ نامه به منزله توقیف خودرو و به دردسر افتادن مالک آن است.در این مقاله قصد داریم در رابطه با قوانین بیمه بدنه بحث نماییم به این منظور در ادامه ما را همراهی کنید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه آنلاین خودرو ، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

تهیه یا عدم تهیه بیمه بدنه بر خلاف بیمه شخص ثالث، کاملا به تصمیم دارنده خودرو برمی‌گردد. یعنی، بیمه بدنه از نوع بیمه‌های اختیاری است که تهیه یا عدم تهیه آن، کاملا به تصمیم دارنده خودرو برمی‌گردد. اما به دلایل مزایای بسیاری که این بیمه در کارنامه‌ی کاری خود دارد، تهیه آن برای هر ماشینی توصیه شده و خالی از لطف نیست.

قوانین بیمه بدنه

قوانین بیمه بدنه در برای پوشش اصلی خسارات اتومبیل شما

طبق قوانین بیمه بدنه خودرو، این بیمه‌نامه خسارت خودروی شما را در موارد زیر جبران می‌کند:

  1. اگر اتومبیل شما، به دلیل واژگونی، سقوط، آتش سوزی و انفجار خسارت ببیند، خسارت آن تحت پوشش بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.
  2. اگر با خودروی خود با هر جسم ثابت و متحرک برخورد داشته باشید، بیمه بدنه از شما حمایت می‌کند و خسارت خودرو را پرداخت خواهد کرد.
  3. هنگامی که خودروی شما دزدیده شود، یا به تجهیزات ماشین شما خسارتی در حین سرقت وارد شود، بیمه بدنه خودروی شما را در بال و پر خود می‌گیرد
  4. اگر هنگام انتقال خودرو، خسارتی به اتومبیل شما وارد شود، بیمه بدنه پشت محکمی برای خودروی شماست.
  5. چنانچه برای نجات افراد، خودروی شما خسارتی ببیند، پاداش این نیت خیر را گرفته و بیمه بدنه شما را یاری می‌دهد.

قوانین بیمه بدنه برای پوشش تکمیلی خسارات اتومبیل شما

طبق قوانینی که بیمه مرکزی برای رشته بیمه‌ نامه بدنه تصویب کرده است؛ این بیمه پوشش‌های زیر را در صورت دریافت حق بیمه بیشتر از بیمه‌گزار، ارائه خواهد کرد:

  1. اگر اتومبیل شما دربرابر حوادث طبیعی از جمله: سیل، زلزله و آتش‌فشان خسارتی ببیند، شما تحت پوشش تکمیلی بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.
  2. پرداخت روزانه مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب به شخص بیمه‌گذار: در شرایطی که خودرو حادثه دیده و جهت تعمیر در تعمیرگاه باشد صورت می پذیرد؛ البته این پوشش حداکثر ۳۰ روز را پشتیبانی می‌کند.
  3. اگر وسایل و تجهیزات خودروی شما در حال توقف دزدیده شود، طبق بخشنامه‌ها و مقررات بیمه بدنه، جبران خسارت ناشی از آن بر عهده ی بیمه بدنه است
  4. اگر در اثر ضربه، یک یا چند شیشه‌ی اتومبیل شما شکسته شود، پوشش تکمیلی بیمه بدنه ناجی اتومبیل شما خواهد بود.
  5. پرداخت خسارت بر اساس ارزش روز خودرو یکی از قوانین منحصر به فرد پوشش تکمیلی بیمه بدنه به حساب می‌آید.
  6. جبران خسارت‌های ناشی از پاشیده‌شدن مواد اسیدی، شیمیایی و رنگ بر روی بدنه ماشین
  7. حذف فرانشیز: جبران کامل هرگونه خسارت به خودرو (بخشی از خسارات هنگام حادثه بر عهده شخص بیمه‌گذار است که به آن فرانشیز می‌گویند)
  8. جبران هر گونه خسارت وارده به ماشین در خارج از مرز کشور نیز بر عهده‌ی بیمه بدنه است
  9. بیمه بدنه جبران خسارت‌های ناشی از کشیدن میخ، اجسام تیز و ایجاد خط و خش بر روی خودرو را بر دوش می‌کشد.

 

قوانین بیمه بدنه برای پوشش تکمیلی خسارات اتومبیل شما

قوانین بیمه بدنه ,قوانین دریافت تخفیف بیمه بدنه خودرو

قانون بیمه ، تخفیفات خرید یا تمدید بیمه بدنه را برای خودروی شما تحت چهارچوب زیر درنظر گرفته است:

  1. اگر خودروی شما صفر کیلومتر باشد،شامل  کاهش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی خواهد شد.
  2. اگر مبلغ حق بیمه خود را به صورت به صورت نقدی پرداخت می‌کنید، ۱۰ درصد تخفیف شامل حال شما خواهد شد.
  3. اگر سالهای متمادی از خسارت بیمه بدنه خود استفاده نکرده باشید، متناسب با تعداد سال‌های مذکور، تخفیف دریافت می‌کنید

قوانین بیمه بدنه ،خساراتی که توسط بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند

البته دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو تحت همه شرایط از شرکت‌ های بیمه امکان‌پذیر نیست:

  • خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌‌های عمدی وارده توسط شخص بیمه‌گذار، مالک یا راننده ماشین
  • استفاده از مواد مخدر، نوشیدنی‌های الکلی و روان‌گردان‌ها توسط راننده
  • حمل بار بیش از حد مجاز با خودروی بیمه شده
  • رانندگی بدون گواهینامه، با گواهینامه نامرتبط یا گواهینامه ابطال شده
  • بکسل کردن خودرو با ماشین‌های غیر مجاز
خساراتی که توسط بیمه بدنه پوشش داده نمیشوند

قوانین بیمه بدنه ،شرایط فسخ از طرف بیمه گر

قوانین بیمه بدنه ،شرکت بیمه با دیدن شرایط ذیل، می‌تواند قرارداد بیمه بدنه را به صورت یک طرفه فسخ کند:

  • مالک خودرو اقساط بیمه را به موقع پرداخت نکند.
  • خطرهای پیش بینی شده برای خودرو تشدید شود.
  • مالک خودرو عمدا اطلاعاتی را اشتباه اعلام کند.

قوانین بیمه بدنه ،شرایط فسخ از طرف بیمه گذار

بیمه‌گزار هم در شرایط زیر می‌تواند بیمه بدنه خود را باطل کند:

  • فعالیت مالک خودرو متوقف شود.
  • ریسک بیمه کاهش یابد اما بیمه حاظر به بازگرداندن مابه‌التفاوت نباشد.

باید بدانیم که فسخ بیمه بدنه باید کتبی صورت بگیرد، خواه از سمت بیمه‌گذار باشد خواه از سمت بیمه گر!

<<پس از اعلام رسمی فسخ، بیمه بدنه تا ۱۰ روز اعتبار دارد>>


قوانین بیمه بدنه ،شرایط فسخ بیمه بدنه در صورت فروش خودرو

قوانین بیمه بدنه ،در صورتی که قصد دارید اتومبیل خود را به فروش برسانید، می‌بایست بیمه بدنه را فسخ و ما‌بقی حق بیمه را از بیمه‌گر دریافت نمایید. همچنین بیمه‌گذار این توانایی را دارد که بیمه بدنه خودروی خود را به مالک جدید انتقال داده و تعهدات شرکت بیمه در قبال مالک جدید خودرو ادامه دار باشد.

شرایط فسخ بیمه بدنه در صورت فروش خودرو

قوانین بیمه بدنه ،شرایط عمومی بیمه بدنه

هر بیمه، شرایط عمومی خاصی دارد. به عنوان مثال در مورد بیمه بدنه، توجه شما را به موارد زیر جلب می‌کنیم:

  1. رعایت اصل حد اعلای حسن نیت
  2. پرداخت حق بیمه
  3. اعلام تشدید خطر
  4. اعلام خسارت
  5. عدم اظهارات خلاف واقع
  6. جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت
  7. خودداری از جابجایی و یا تعمیر وسیله نقلیه


قوانین بیمه بدنه ،هنگامی که به استعلام بیمه بدنه خودرو و محاسبه آن می پردازید، اطلاعاتی توسط بیمه گذار ثبت می‌شود. شرکت بیمه طبق آن نرخ بیمه بدنه را محاسبه کرده و بیمه‌نامه را صادر می‌کند. اگر بیمه‌گذار واقعیتی را بپوشاند و یا اطلاعاتی که صحت نداشته باشند را به شرکت بیمه ارائه دهد،در زمان خسارت، بیمه تعهدی را نسبت به جبران نخواهد داشت و بیمه نامه نیز باطل می‌شود.

قوانین بیمه بدنه ،پرداخت حق بیمه‌نامه بدنه خودرو

سرآغاز تعهدات بیمه نامه با پرداخت حق بیمه شروع می‌شود. در خرید نقدی در همان وهله اول تمامی حق بیمه پرداخت می‌شود؛ ولی در خرید قسطی،زمانی که نوبت سر رسید اقساط سر برسد، باید مبلغ حق بیمه پرداخت شود. در غیر این صورت، شرکت بیمه قادر است بیمه نامه را فسخ کرده یا هیچگونه تعهدی در جبران خسارت شما نداشته باشد.

پرداخت حق بیمه‌نامه بدنه خودرو

قوانین بیمه بدنه ،اعلام تشدید خطر

زمانی که قرارداد بیمه بدنه جاری می‌شود، از همان ابتدا بیمه‌گذار بعضی از شرایط خودرو شامل نوع کاربری، ارزش خودرو و… را به شرکت بیمه اعلام می‌کند.

قوانین بیمه بدنه ،اگر در طول مدت بیمه‌نامه تغییراتی در هر یک از موارد گفته شده رخ دهد، بیمه‌گذار وظیفه دارد که شرکت بیمه را از این تغییر آگاه کند؛ در غیر این صورت، شرکت بیمه تعهدی در برابر جبران خسارت  شرایط نامتعارف نخواهد داشت و خسارت بر اساس شرایط اولیه بیمه نامه پرداخت می‌شود.

اعلام خسارت

وظیفه هر بیمه‌گذار این است که در زمان خسارت، اتفاق افتاده را حداکثر تا پنج روز کاری به شرکت بیمه اطلاع داده و مدارک لازم را به شرکت بیمه ارائه دهد.

عدم اظهارات خلاف واقع

اگر تقلبی در خرید بیمه‌نامه رخ دهد، شرکت بیمه تعهدی را در جبران خسارت نخواهد داشت.

جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت

قوانین بیمه بدنه ،همان‌طور که می‌دانید ماهیت بیمه جبران خسارات خودروی شماست. اما هر بیمه‌گذاری موظف است که برای جلوگیری از وقوع حادثه و حتی توسعه خسارت، محتاط باشد. زیرا ممکن است در بعضی موارد خود بیمه‌گذار اقدام به ایجاد خسارت کرده تا مبلغی را به صورت خسارت دریافت کند. یکی از مهم ترین دلایل اعمال فرانشیز بیمه بدنه به همین علتی ست که ذکر کردیم.

جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت

خودداری از جابجایی و یا تعمیر وسیله نقلیه

در زمان وقوع حادثه، بیمه گذار نباید وسیله نقلیه خویش را تعمیر یا جابه‌جا کند مگر این جابه‌جایی به دستور مامور انتظامی باشد.


قوانین بیمه بدنه ،مدارک اعلام خسارت بیمه بدنه

در هنگام بروز حادثه، بیمه‌گزار علاوه بر مدیریت استرس خود و اعلام خسارت به شرکت بیمه ایران ، وظایف دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، او برای اعلام خسارت به بیمه ایران  باید موارد زیر را تهیه و به مراکز پرداخت خسارت مراجعه نماید.

  • ارائه کروکی یا گزارش مقامات انتظامی
  • ارائه اصل بیمه نا مه بدنه معتبر در زمان حادثه
  • ارائه اصل بیمه نامه ثالث معتبر در زمان حادثه
  • ارائه اصل کارت مالکیت یا سند مالکیت خودرو
  • ارائه اصل گواهینامه راننده مورد بیمه، هنگام حادثه
  • ارائه کارت ملی راننده مقصر حادثه

خرید آنلاین بیمه بدنه از مدیر بیمه

با دانستن قوانین بیمه بدنه ، راحت‌تر می‌توان نسبت به خرید آن تصمیم گیری کرد. بیمه بدنه با توجه به تخفیفات متنوع و متعددی که دارد، در شرکت‌های بیمه ای مختلف، دارای قیمت یکسانی نیست. خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه دات کام

قوانین بیمه بدنه ،قبل از خرید بیمه، می‌توانید با آگاهی از تخفیفات نرخ بیمه بدنه و شرایط بیمه‌ ای، می‌توانید از کارشناسان بیمه خودروی ما با شماره تماس 09131760166 مشاوره کاملی دریافت کنید. سپس، قیمت بیمه بدنه خودرو را از سامانه مدیر بیمه استعلام بیمه بگیرید. در حقیقت، خرید آنلاین بیمه بدنه از مدیر بیمه همراهی قوی و هوشمند برای شما جهت انتخاب شرکت بیمه مناسب است!

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 18 دوشنبه 11 بهمن 1400 نظرات (0)

 

راهنمای بیمه شخص ثالث خودرو؛ بیمه شخص ثالث چیست و چه قوانینی دارد؟

 


زمان تقریبی مطالعه : 15 دقیقه

 

راهنمای بیمه شخص ثالث ،بیمه شخص ثالث خودرو یکی از مهم ترین بیمه های اجباری است که باید توسط دارندگان وسایل نقلیه اخذ شود و مربوط به کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین از جمله: انواع بیمه خودروی سواری شخصی، بیمه خودروی مسافربری، بیمه وانت بار، بیمه کامیون، بیمه کامیونت، بیمه خاور،بیمه تریلی،بیمه اتوبوس، بیمه مینی بوس، بیمه ون، بیمه استیشن، و .. می باشد.

در صورتی که حین استفاده از خودرو هرگونه حادثه ای برای افراد ثالث رخ دهد و باعث خسارت های مالی و جانی برای افرادی به غیر از راننده شود می توان از بیمه شخص ثالث استفاده کرد. در راهنمای بیمه شخص ثالث که در پیشروی شما قرار دارد به طور مفصل در مورد جزئیات قانون بیمه شخص ثالث صحبت خواهد شد تا در صورتی که زمان خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خودرو شما فرارسیده است با در نظرگرفتن تمام موارد مهم، بیمه ثالث مناسب و به صرفه را انتخاب کنید.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،قانون بیمه شخص ثالث چیست؟

راهنمای بیمه شخص ثالث ،این قانون یکی از مهم ترین قوانین بیمه ای است که بیش از 50 سال است در کشور ما اجرا می شود. قانون بیمه شخص ثالث اخذ این بیمه را برای بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه اجباری کرده است.

این قوانین در سال های گذشته تغییراتی داشته اند که آگاهی از آن ها و همینطور پوشش های بیمه ای آن در زمان وقوع حادثه می تواند مهم باشد.

در این متن به بررسی این قوانین پرداخته خواهد شد. اما قبل از آن مهم است که با عناوین و اصطلاحات مهمی آشنا شوید که اصول قانون بیمه ثالث را تشکیل می دهند.

  1. حوادث رانندگی

راهنمای بیمه شخص ثالث ،حوادث یا حادثه به هر گونه سانحه رانندگی گفته می شود که به طور غیرعمدی و یا ناگهانی به وقوع بپیوندد. این سوانح می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • تصادف خودرو با وسیله نقلیه دیگر
  • تصادم خودرو با موانع، افراد و یا اشیای دیگر
  • سقوط خودرو
  • واژگونی خودرو
  • آتش سوزی وسیله نقلیه
  • انفجار یا هر گونه سانحه که به دلیل حوادث غیر مترقبه روی خواهد داد.

شما می توانید در هر یک از موارد بالا در صورت که آسیبی به خودرو و یا اشخاص ثالث وارد شد از شرکت های بیمه گر هزینه ای را بابت خسارات وارد شده دریافت کنید.

بنا به قانون و با توجه به ضوابط موجود پرداخت خسارت برای حوادث ذکر شده در بالا صورت خواهد پذیرفت و برای همین برای یک راننده مهم است که بداند منظور از حادثه در قانون چیست و در چه سوانحی می تواند از مزایای خدمات پوشش هزینه های بیمه بهره مند شود (برای مثال حوادث عمدی مشمول بسیاری از قوانین بیمه ای نمی شوند).

  1. راهنمای بیمه شخص ثالث ،خسارت بدنی و مالی

راهنمای بیمه شخص ثالث ،خسارت های مالی یا جانی که شرکت های بیمه ای به موجب قانون آن ها را پوشش می دهند متفاوت هستند که دو نکته مهم درباره آنها وجود دارد:

  • تشخیص خسارت جانی بر عهده پزشک قانونی است

توجه داشته باشید که خسارت های جانی به طور معمول با مراجعه به پزشکی قانونی مشخص می شود که نوع و نرخ دیه و یا ارش پس از انجام معاینات تعیین خواهد شد.

با این معاینات هر گونه صدمه وارد شده به بدن آسیب دیده و یا از کارفتادگی و نقص عضو (چه به صورت موقت باشد و چه به صورت دائم) مشخص می شود.

علاوه بر این دیه فوت و هزینه های معالجه نیز با توجه به قوانین بیمه شخص ثالث و با در نظر گرفتن سقف تعهدات بیمه تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

  • خسارت مالی متعلق به شخص ثالث است

راهنمای بیمه شخص ثالث ،توجه داشته باشید که خسارت مالی تنها به زیان هایی گفته می شود که به اموال شخص ثالث وارد می شود. به بیان دیگر در صورتی که خسارت به اموال و خودروی شما وارد شود بیمه هیچ مسئولیتی در قبال تامین هزینه آن ها ندارد.

در این موارد تنها در صورت داشتن بیمه بدنه خودرو می توانید خسارت های مالی وارد شده به خودروی خود را دریافت کنید.

  1. شخص ثالث کیست؟

شخص ثالث کسی است که در طی حادثه رانندگی دچار آسیب های مالی و یا جانی شده باشد.

البته به استثنای راننده وسیله نقلیه که مقصر حادثه است (برای پوشش خسارت های وارد شده به راننده باید از بیمه حوادث راننده که بخشی از شخص ثالث است، استفاده کنید.)

  1. وسیله نقلیه

راهنمای بیمه شخص ثالث ،منظور از وسیله نقلیه در قانون کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی شهری و بین شهری مانند سواری، وانت، کامیونت، کامیون، تریلی، واگن، یدک، کفی تریلی، مینی بوس، اتوبوس، و … می باشد.

حال که با اصطلاحات مهم در قانون بیمه ثالث آشنا شدید، در ادامه به بررسی جامع این قانون پرداخته خواهد شد. اما قبل از آن اشاره ای به دلیل اجباری بودن آن خواهد شد.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،دلیل اجباری بودن قانون بیمه شخص ثالث چیست؟

عده ای با توجه به قیمت بالای بیمه نامه می پرسند که دلیل اجباری بودن بیمه شخص ثالث چیست

در پاسخ باید گفت که حوادث جانی و مالی که در اثر وقوع یک حادثه رانندگی به وجود می آیند در مواردی با خسارات هنگفتی روبرو خواهند بود.

این در حالی است که راننده مقصر حادثه ممکن است توان مالی پرداخت این خسارت ها را نداشته باشد. حتی ممکن است که راننده مقصر در این حوادث جان خود را از دست بدهد.

به همین دلیل قانون تلاش کرده است تا با اجباری کردن دریافت بیمه نامه شخص ثالث مشکلات ناشی از هزینه های به وجود امده در اثر سوانح رانندگی را کاهش دهد.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،به همین دلیل در صورتی که یکی از وسایل نقلیه موتوری و ریلی شهری و بین شهری (که در بالا به آن ها اشاره شد) را داشته باشید، باید حتما نسبت به دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای وسیله نقلیه خود اقدام کنید.

در صورتی که مالک وسیله نقلیه یک فرد حقیقی نباشد و خودرو در مالکیت شخصیت حقوقی مانند یک شرکت قرار داشته باشد، شرکت به عنوان مالک موظف به خرید بیمه خودرو است.

حتما لازم نیست مالک وسیله نقلیه اقدام به بیمه خودرو کند. بلکه کسی که وسیله نقلیه در تصرف اوست نیز می تواند اقدام به بیمه آن بنماید (به بیان دیگر حتما لازم نیست که بیمه به نام مالک خودرو باشد).


راهنمای بیمه شخص ثالث ،پوشش های مختلف بیمه ماشین چیست

در این بخش از راهنمای بیمه شخص ثالث لازم است تا برای شما بیان کنیم که پوشش های بیمه شخص ثالث چیست و چه خدماتی را در بر می گیرد. به طور حتم مطالعه این بخش از این راهنما برای شما جالب خواهد بود.

پوشش های بیمه شخص ثالث شامل تامین خسارات جانی یا بدنی و مالی می باشد که به اشخاص ثالث توسط راننده یا خودروی مسبب حادثه وارد می شود.

اما یک نکته مهم بیمه حوادث راننده است که بنا به قانون در بیمه شخص ثالث گنجانده شده و خسارات بدنی و جانی راننده مقصر حادثه را پوشش می دهد. اما آیا می دانید که موارد خارج از پوشش بیمه شخص ثالث چیست که توسط شرکت های بیمه تامین نمی شود؟


راهنمای بیمه شخص ثالث،موارد خارج از پوشش بیمه شخص ثالث

برخی از خسارت های مالی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار نمی گیرند و حتی ممکن است تحت شرایطی خاص، پوشش های معمول این بیمه لغو گردد؛ بنابراین آگاهی از این موارد الزامی به نظر می رسد.

موارد خارج از پوشش شرکت های بیمه عبارتند از:

  • خسارت های مالی که به خودروی خود شما به عنوان مقصر حادثه وارد می شود.
  • خساراتی که به اموال خود شما در سوانح رانندگی وارد خواهد شد.
  • در صورت محکومیت به پرداخت جزای نقدی در دادگاه (به دلیل تخلف رانندگی و …)، شرکت بیمه این موارد را پوشش نمی دهد.
  • خسارت هایی که به دلیل وقوع تصادف در خارج از مرزهای کشور به خودرو وارد می شود (این نکته برای مرزنشینان بسیار مهم تر خواهد بود).

راهنمای بیمه شخص ثالث ،حال که گفتیم موارد تحت پوشش و خارج از پوشش تامین خسارت بیمه شخص ثالث چیست در ادامه راهنمای شخص ثالث به اهمیت نظارت بیمه مرکزی بر فعالیت شرکت های بیمه خواهیم پرداخت.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،تاریخچه بیمه شخص ثالث چیست

راهنمای بیمه شخص ثالث ،با توجه به این که کشورهای مختلف قوانین بیمه خودرو را در زمان های مختلفی تصویب کرده اند نمی توان تاریخ دقیقی برای اجباری شدن بیمه شخص ثالث بیان کرد.

در بسیاری از کشورهای غربی تاریخچه بیمه شخص ثالث و قانون بیمه خودرو به سال های ابتدایی قرن بیستم میلادی و به زمان گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل ماشینی در این کشورها بر می گردد.

در آمریکا حدود بیش از صد سال پیش اولین بیمه خودرو صادر شد و به تدریج در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز این بیمه ها برای دارندگان وسایل نقلیه صادر شد.

برای مثال کشورهای آمریکا، انگلیس و آلمان به ترتیب در سال های 1927 میلادی، 1930 و 1939 میلادی دریافت بیمه ثالث را اجباری کردند.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،در ایران اجباری شدن دریافت این بیمه به سال های 1347 و 1348 شمسی بر می گردد. به گونه ای که در سال 47 قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگاه وسیله نقلیه موتوری در برابر اشخاص ثالث که در سوانح رانندگی دچار ضرر و زیان می شوند تصویب شده و در سال 1348 اجرا شد.

این قانون در سال های گذشته تغییراتی کرده است که در ادامه پس از اشاره به انواع بیمه خودرو بعضی از مهم ترین این تغییرات بیان شده است.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،انواع بیمه خودرو چیست؟

در بخش های دیگر راهنمای بیمه شخص ثالث اشاره شد که انواع بیمه خودرو چیست اما در این بخش به طور خلاصه به بیان آن ها خواهیم پرداخت:

  1. بیمه شخص ثالث: در این متن قوانین مربوط به این بیمه به طور مفصل بررسی شده اند.
  2. بیمه بدنه خودرو: این بیمه مربوط به جبران خسارت های مالی وارد شده به خودروی مسبب حادثه می باشد.
  3. بیمه حوادث راننده: این بیمه خسارات جانی وارده به راننده مقصر حادثه را دربر می گیرد.

حال که می دانید تاریخچه و انواع بیمه ماشین چیست در ادامه راهنمای بیمه ثالث به بررسی تعهدات شرکت بیمه و مبلغ بیمه ثالث پرداخته خواهد شد.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،آیین نامه سقف حق بیمه شخص ثالث چیست

این آیین نامه در مورد سقف حق بیمه قابل پرداخت، میزان ارائه تخفیفات به بیمه، و یا نحوه قسط بندی بیمه نامه شخص ثالث خودرو می باشد.

این آیین نامه توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تنظیم می شود و پس از این که به تایید شورای عالی بیمه رسید باید به تصویب هیئت وزیران برسد تا بتوان بر اساس آن به تعیین حق بیمه و میزان تخفیفات بیمه و یا نحوه تقسیط حق بیمه می پردازد و شرکت های بیمه باید مبالغی که برای تمدید بیمه نامه دریافت می کنند را با توجه به این آیین نامه مشخص کنند.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،نرخ حق بیمه پایه با احتساب نرخ مالیات بر ارزش افزوده و بر اساس نوع خودرو و نوع کاربری خودرو و وسیله نقلیه مورد استفاده عموم جامعه و…. برای خودروهای سواری(پراید، پژو، وانت، سمند و….) و موتور سیکلت ها سالانه کمتر از 4 میلیون تومان است.

در آیین نامه تعیین سقف حق بیمه به فاکتورهای متعددی توجه می شود که تعدادی از آن ها عبارت هستند از:

  • کاربری وسیله نقلیه
  • سال ساخت خودرو
  • وضعیت ایمنی وسیله نقلیه

شاید به خوبی بدانید که مبلغ حق بیمه خودروهایی که دارای کاربری متفاوت هستند (برای مثال خودروهای شخصی و مسارفربری) یکسان نیست. علاوه بر این سال ساخت خودرو نیز در میزان سقف حق بیمه موثر است. به همین دلیل باید تاکید کنیم که مالکان وسایل نقلیه باید با در نظر گرفتن مدل و کاربری خودروی خود نسبت به محاسبه مبلغ بیمه نامه آن اقدام کنند.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،مبنای تعیین نرخ بیمه شخص ثالث خودرو چیست

راهنمای بیمه شخص ثالث ،یکی از مهم ترین نکاتی که به طور حتم باید در راهنمای بیمه ثالث لازم است مورد بررسی قرار بگیرد ، مبلغ بیمه شخص ثالث خودرو است.

مبنای تعیین مبلغ بیمه شخص ثالث و نرخ پایه این بیمه به موجب قانون حداقل مبلغ بیمه برای خسارات بدنی و جانی با توجه به دیه یک فرد مسلمان (دیه مرد) در ماه های غیر حرام تعیین می شود.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،تغییرات نرخ پایه بیمه ثالث اتومبیل در سال 1400

راهنمای بیمه شخص ثالث ،در صورت نیاز به محاسبه مبلغ تمدید اعتبار بیمه نامه در سال 1400 را داشته باشید باید بدانید که نرخ پایه بیمه ثالث خودرو چیست و با توجه به چه فاکتورهایی تعیین می شود.

نرخ پایه بیمه توسط بیمه مرکزی تعیین می شود. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران این نرخ را با توجه به نرخ دیه تعیین می کند که هر سال توسط قوه قضائیه تعیین می شود.

به دلیل افزایش مبلغ دیه فرد مسلمان است (که با افزایش دیه و توسط قوه قضاییه تعیین می شود) ما شاهد افزایش حداقل مبلغ مورد نیاز برای بیمه ثالث خودرو می باشیم.

در سال جاری نرخ دیه در ماه های غیر حرام برابر با 480 میلیون تومان تعیین شد که باعث افزایش نرخ پایه بیمه گردید. این مبلغ در ماه های غیر حرام تا بیش از ششصد میلیون تومان افزایش خواهد یافت (در صورت وقوع سانحه در این ماه ها باید بدانید خسارت بیشتری توسط بیمه در ماه های حرام پرداخت خواهد شد).


راهنمای بیمه شخص ثالث ،تاثیر مشخصات و کاربری خودرو بر مبلغ بیمه شخص ثالث چیست

راهنمای بیمه شخص ثالث ،علاوه بر نرخ دیه که مهم ترین نقش را در تعیین مبلغ بیمه خودرو دارد، عوامل دیگری هم هستند که روی مبلغ حق بیمه تاثیر خواهند گذاشت.

یکی از این عوامل مشخصات خودرویی است که قصد بیمه کردن آن را دارید (سواری، باربری، عمومی، کشاورزی و …). به خصوص تعداد سیلندر خودرو و کاربری آن ( انواع خودروی باربری، مسافربری یا سواری شامل آژانش مسافرتی، مسافربری درون شهری، و …) نقش مهمی در هزینه مورد نیاز برای تمدید بیمه نامه دارند.

در این بین موتورسیکلت ها نیز باید بیمه نامه داشته باشند اما هزینه لازم برای دریافت بیمه برای موتور سیکلت کمتر از خودروهای چهارچرخ است و در سال 1400 در اکثر موارد کمتر از یک میلیون تومان بوده است.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،پس از این که با توجه به تعداد سیلندر و کاربری خودرو یا موتورسیکلت توانستید از حق بیمه شخص ثالث ان در سال 1400 آگاه شوید، نوبت به اعمال تخفیفات و یا جرائم بیمه می رسد که در ادامه بررسی شده است.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،راهنمای تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

شاید تخفیف عدم خسارت برای بسیاری از شما روشن باشد و برای همین نیازی به توضیح زیاد در مورد این که تخفیف عدم خسارت چیست نداشته باشید اما اگر اولین بار است که بیمه شخص ثالث را تهیه می کنید، این بخش از راهنمای بیمه ثالث برای شما است.

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث به راننده ای تعلق می گیرد که در یک سال دچار حادثه ای که منجر به دریافت خسارت بیمه شخص ثالث شود، نشده باشد.

این تخفیف به طور پلکانی هر ساله 5 درصد افزایش می یابد. به گونه ای که در سال های اول، دوم و سوم به ترتیب 5، 10 و 15 درصد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت.

حداکثر تخفیف عدم خسارت بیمه نامه 70 درصد است که پس از 14 سال رانندگی بدون سانحه منجر به دریافت خسارت از بیمه نامه به راننده خودرو تعلق خواهد گرفت.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،جریمه دیرکرد بیمه ثالث خودرو چیست

اگر یک فرد مالک خودرویی باشد ولی بیمه شخص ثالث نداشته باشد، به ازای هر روز تاخیر در خرید یا تمدید بیمه باید یک مقدار جریمه تعیین شده را پرداخت کند.. راهنمای بیمه شخص ثالث ،به این جریمه اصطلاحا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می گویند. اگر بیمه ثالث را در وقت مقرر شده تمدید نکنید و حادثه ای در هنگام رانندگی شما پیش بیاید، شرکت بیمه هیچ مسئولیتی برای پرداخت خسارت به عهده نمی گیرد و تمام خسارت را بایستی شخصا پرداخت نمایید.

مبلغ جریمه دیرکرد به صورت روزانه به مبلغ بیمه شخص ثالث اضافه می شود که هنگام خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث لازم است آن را پرداخت کنید.


راهنمای بیمه شخص ثالث ،در سال 1400 سقف تعهدات مالی شرکت بیمه شخص ثالث چیست

سقف تعهدات مالی شرکت بیمه در صورتی که خودرو یا اموال شخص ثالث آسیب ببیند مهم است و برای همین پیش از تهیه بیمه شخص ثالث لازم است بدانید که سقف تعهدات مالی این بیمه چقدر است.

حداقل میزان تعهدات پیش بینی شده در بیمه ثالث در سال 1400 برابر با 16 میلیون تومان است. اما شما می توانید با پرداخت مبالغ اضافه سقف این تعهدات را تا مبلغ 180 میلیون بالا ببرید و تا اطمینان داشته باشید در صورت بروز سانحه بیمه پوشش مالی بیشتری را پرداخت خواهد کرد.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست؟

الحاقیه سندی مکمل در بیمه است که اصلاحات و تغییرات بیمه‌نامه مثل تغییر در اطلاعات بیمه‌گزار، یا افزایش سرمایه صادر می شود. راهنمای بیمه شخص ثالث ،در واقع الحاقیه یک توافق کتبی بین بیمه گذار و شرکت بیمه است.

مهم ترین الحاقیه ای که در سال های گذشته الزامی بود، الحاقیه افزایش قیمت بیمه ثالث در سال جدید است.

یعنی با فرض اینکه بیمه نامه شما خرداد سال 1400 نیاز به تمدید داشته باشد، ما به تفاوت افزایش قیمت بیمه شخص ثالث در سال 1400 را بایستی با دریافت الحاقیه پرداخت می نمودید که قبلا مشکلاتی برای دارندگان وسایل نقلیه به همراه داشت. خوشبختانه اخیرا با تغییراتی که در قانون به وجود امده است اخذ آن از سال 1400 الزامی نیست.

بنابراین در صورتی که شما قصد داشته باشید از مزایای جبران خسارت های مالی تا سقف بالاتر استفاده کنید می توانید مبلغ بیشتری را در زمان تمدید بیمه پرداخت کنید. در غیر اینصورت مبلغ خسارت بیمه مطابق با نرخ بیمه شخص ثالث در سال گذشته محاسبه می شود.

توجه داشته باشید که شرکت بیمه در صورتی که شما خواهان افزایش سقف تعهدات مالی باشید، موظف است قرارداد الحاقیه را با شما منعقد کند.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،قانون انتقال مالکیت بیمه شخص ثالث خودرو چیست

با توجه به این که بسیاری از افراد ممکن است که به تعویض خودرو و خرید و فروش آن بپردازند، ممکن است جای سوال باشد که تاثیر انتقال مالکیت خودرو بر روی بیمه ثالث ماشین چیست

راهنمای بیمه شخص ثالث ،پیش از سال 99 هنگام فروش خودرو، تمامی تخفیفات بیمه فروشنده به صاحب جدید خودرو منتقل و این موضوع به ضرر فروشنده تمام می شد. در عوض صاحب جدید ماشین از تخفیفات بیمه بهره مند می شد و سود می کرد. اما اکنون با اجرایی شدن قانون جدید، فردی که قصد فروش ماشین خود را دارد به راحتی می تواند تخفیفات بیمه خود را نگه دارد و اگر خودروی جدید خریداری کرد از آن استفاده نماید

با این وجود با توجه به تغییراتی که اخیرا در قانون انتقال بیمه شخص ثالث وتعویض پلاک خودروبه وجود آمده است، کلیه تخفیفات بیمه نامه متعلق به فروشنده و یا انتقال دهنده خودرو است و او می تواند این تخفیفات را به خودروی خود یا خودروی پدر، مادر، همسر و یا فرزندان خود منتقل کند.

آیین نامه اجرایی این بند از قانون بیمه اخیرا پس از پیشنهاد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تایید و تصویب شورای عالی بیمه و هیئت وزیران اجرا شده است.

به موجب قانون خودروهای وارداتی که با انتقال مالکیت وارد ایران می شوند، در صورتی که در خارج از ایران توسط یک شرکت که مورد تایید بیمه مرکزی نیست بیمه شده باشند، باید پس از وارد شدن به ایران بیمه شوند و امکان استفاده از بیمه نامه سابق وجود ندارد.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،راهنمای مبلغ خسارت در بیمه شخص ثالث

در این بخش از راهنمای بیمه شخص ثالث لازم است که اشاره شود که مبلغ خسارت این بیمه چگونه پرداخت می شود.راهنمای بیمه شخص ثالث ، این مبالغ را به دو دسته می توان تقسیم نمود که به مبالغ لازم برای تامین خسارات مالی و مبالغ لازم برای تامین خسارات بدنی تقسیم می شوند.

برآورد خسارات مالی که اشخاص ثالث توسط کارشناس بیمه صورت خواهد گرفت و شرکت بیمه تا سقف تعهدات مالی خود (که در سال 1400 برابر با 16 میلیون تومان (البته سقف تعهدات مالی قابل افزایش) است) را پرداخت خواهد کرد.

اما خسارت های بدنی (جانی ) توسط پزشکی قانونی تعیین می شود و با توجه به آسیب ها، جراحات وارده، شکستگی، کوفت دیدگی، و نقص عضو یا فوت اشخاص ثالث متفاوت خواهد بود.

سقف این تعهدات برای هر فرد برابر با دیه کامل فرد مسلمان در اسلام است که توسط قوه قضائیه تعیین می شود.

البته هزینه مخارج پزشکی و از کارافتادگی نیز با توجه به مخارج درمان و مدت ازکارافتادگی فرد محاسبه و بنا به ضوابط پرداخته خواهد شد. حال که می دانید نحوه سقف پرداخت خسارت در بیمه شخص ثالث چیست در ادامه راهنمای بیمه ثالث به چگونگی پرداخت این مبالغ به سرنشینان خودرو و افراد خارج از خودرو پرداخته خواهد شد.

  • زیان دیدگان خارج از خودروی مسبب حادثه

سقف تعهدات شرکت بیمه برای پرداخت خسارت به کسانی که در خارج از خودروی مسبب حادثه متحمل ضرر و زیان شده اند، ده برابر سقف تعهدات بدنی ذکر شده در بیمه نامه می باشد.

به طور معمول خسارت هایی که به اشخاص ثالث در خارج از خودروی مقصر وارد می شود کمتر از این میزان است، اما در صورتی که این خسارات بیش از سقف ذکر شده باشد، مبلغ خسارتی که شرکت بیمه باید پرداخت کند بین زیان دیدگان تقسیم خواهد شد.

بر اساس قوانین موجود صندوق تامین خسارت های بدنی می تواند باقی مانده خسارت را به این افراد با در نظر گرفتن ضوابط قانونی پرداخت کند.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،ما در مورد صندوق تامین خسارات بدنی در ادامه توضیح خواهیم داد، اما به طور حتم در صورتی که در حادثه ای تلفات و صدمات زیادی به افراد ثالث وارد شده باشد، بهتر است که برای آگاهی کامل از سقف این تعهدات و نحوه تخصیص آن با کارشناسان بیمه مشورت کنید.

  • سقف تعهدات بیمه برای سرنشینان داخل خودروی مسبب حادثه

حال که می دانید سهم آسیب دیدگان خارج خودرو از بیمه شخص ثالث چیست باید بدانید که در صورتی که وسیله نقلیه ای که باعث ایجاد سانحه رانندگی شده است دارای سرنشین باشد، سرنشینان خودرو نیز جزو اشخاص ثالث محسوب می شوند و می توانند هزینه خسارت های بدنی وارد شده به خود را تا سقف معینی از شرکت بیمه دریافت کنند.

اجازه بدهید با یک مثال سقف این تعهدات را برای شما روشن کنیم:

فرض کنید که ظرفیت مجاز یک خودرو چهار نفر باشد. در این صورت سقف مبلغ قابل پرداخت به سرنشینان داخل خودرو مربوطه با توجه به قوانین بیمه شخص ثالث چهار برابر سقف تعهدات بدنی بیمه نامه است.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،در این حالت در صورتی که تعداد افرادی که داخل خودرو بوده اند بیش از حد مجاز بوده و برای مثال پنج نفر باشند، مبلغ خسارت بیمه نامه که شرکت آن را پرداخت می کند بین این 5 نفر تسهیم می شود.

باقی مانده مبلغ که همان مابه التفاوت خسارت بدنی وارده به اشخاص ثالث است از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت شده و طبق مقررات از مقصر حادثه دریافت خواهد شد.

نکته بسیار مهم:

در تصادفاتی که خسارات وارده به افراد بسیار زیاد بوده و بیش از سقف تعهدات شرکت بیمه باشد، با توجه به این که امکان پرداخت کلیه خسارت ها وجود ندارد، شرکت بیمه باید این موضوع را به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق پرداخت مابه التفاوت خسارات گزارش دهد (در این گزارش باید کلیه مستندات مربوط به خسارت ها و آسیب های وارد شده موجود باشد).

راهنمای بیمه شخص ثالث ،صندوق تامین خسارت های بدنی چیست؟

ما در بخش های قبل اشاره شد که در صورتی که خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث بنا به دلایلی توسط شرکت بیمه پرداخت نشود، صندوق تامین خسارت های بدنی آن را پرداخت خواهد کرد.

شاید برای شما سوال باشد که دلیل پیش بینی این صندوق در قوانین بیمه شخص ثالث چیست و چرا باید خسارت های وارد شده از جایی به جز منابع شرکت های بیمه گر تامین شود؟

در پاسخ باید گفت که به طور حتم کسی که در یک حادثه رانندگی به عنوان شخص ثالث آسیب دیده است هیچ گونه تقصیری در بروز سانحه نداشته است و برای همین است که قانون تمهیدات لازم را برای پشتیبانی از افرادی که در سوانح رانندگی دچار صدمه می شوند اندیشیده است.

این صندوق در موارد زیر کمک بسیار زیادی به تامین هزینه خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث خواهد نمود:

  1. در صورتی که خودروی مسبب حادثه بیمه نامه نداشته باشد.
  2. در صورتی که اعتبار بیمه نامه خودروی مقصر تمام شده باشد.
  3. در صورتی که بنا به هر دلیلی قرارداد بیمه باطل شده باشد و شرکت بیمه امکان پرداخت خسارت را نداشته باشد.
  4. در صورتی که مشخص نشود خودرویی که باعث بروز سانحه شده است چه خودرویی است (برای مثال در صورتی که خودروی مقصر حادثه صحنه تصادف را ترک کرده باشد.).
  5. در صورت کسری پوشش های بیمه نامه با توجه به سقف تعهدات

علاوه بر موارد بالا به هر دلیل دیگری که شرکت های بیمه نتوانند خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث را پرداخت کنند این صندوق است که مسئول جبران این خسارات خواهد بود.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،منابع مالی صندوق جبران خسارت بیمه شخص ثالث چیست

با توجه به این که همان طور که گفته شد در قوانین بیمه شخص ثالث پیش بینی تامین خسارت های وارد شد از طریق صندوق جبران خسارت های بدنی شده است، برای مخاطب سوال است که تامین منابع لازم برای پرداخت خسارات توسط این صندوق به چه صورت خواهد بود یا به بیان دیگر منابع تامین خسارات پرداخت شده توسط صندوق در این بیمه چیست؟

راهنمای بیمه شخص ثالث ،در پاسخ باید بدانید که هشت درصد حق بیمه ای که شما به طور سالانه برای تمدید اعتبار بیمه نامه شخص ثالث خود پرداخت می کنید به صندوق جبران خسارت های بدنی واریز می شود.

این مبلغ یکی از مهم ترین منابع تامین خسارت می باشد. علاوه بر این 20 درصد از جریمه هایی که راهنمایی و رانندگی در کل کشور وصول می کند نیز به این صندوق اختصاص می یابد.

بخشی از هزینه های دادرسی که توسط دادسراها و قوه قضائیه دریافت می شود به همراه جزای نقدی که توسط این قوه یا تعزیرات حکومتی اخذ می شود نیز به حساب صندوق تامین خسارت واریز می شود.

علاوه بر این کمک هایی که به صندوق می شود و سرمایه گذاری هایی که توسط آن صورت می پذیرد در کنار مبالغ دریافتی از مقصران حادثه (که در بخش های دیگر مورد اشاره قرار گرفتند) از جمله مهم ترین منابع تامین خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث در تصادفات رانندگی در موارد خاص می باشد.

حتی دولت می تواند بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت و حامل های انرژی را به حساب صندوق واریز کند تا مشکلی در تامین این هزینه ها وجود نداشته باشد.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،آیا بیمه شخص ثالث خسارت ناشی از تخلفات رانندگی را پوشش می دهد؟

بسیاری از حوادث و سوانح رانندگی هستند که به دلیل بی توجهی راننده به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به وجود می آیند. در این حالت با توجه به این که علت اصلی سانحه یکی از تخلفات رانندگی بوده است که مستلزم جریمه است، ممکن است برای شما سوال باشد که بندهای قانون برای راننده متخلف یا شرکت بیمه در بیمه شخص ثالث چیست.

قوانین بیمه شخص ثالث می گویند که در این مواقع شرکت بیمه باید خسارت های وارد شده به افراد زیان دیده را پرداخت کند و در عوض می تواند از راننده مقصر مبلغی را دریافت نماید.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،مبلغ دریافت شده از راننده مقصر حادثه با توجه به این که چندمین بار است که با ارتکاب جرائم راهنمایی و رانندگی باعث وقوع سوانح رانندگی شده است متفاوت خواهد بود.

برای بار اول معادل دو و نیم درصد از خسارت هایی که شرکت بیمه به آسیب دیدگان پرداخت کرده است از راننده مقصر حادثه دریافت می شود.

برای بار دوم در صورت وقوع تصادف به دلیل تخلفات رانندگی راننده مقصر ملزم به پرداخت 5 درصد از خسارت هایی می باشد که توسط شرکت بیمه به اشخاص ثالث زیان دیده در حادثه پرداخت شده است.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،برای بار سوم این مبلغ در صورت وقوع تصادف به دلیل تخلفات رانندگی به ده درصد افزایش خواهد یافت.

توجه داشته باشید که همه موارد بالا در صورتی است که شما حین تخلف رانندگی دچار سانحه شوید و علاوه بر این مقصر شناخته شوید. در صورت عدم ارتکاب جرائم راهنمایی و رانندگی این مبالغ از راننده مقصر حادثه دریافت نخواهد شد و شرکت بیمه کل آن را پرداخت خواهد کرد.

راهنمای آشنایی با موارد خاص بیمه شخص ثالث

در این بخش باید اشاره ای به موارد خاص داشته باشیم و بگوییم که در این موارد تبصره های قانون بیمه شخص ثالث چیست

در موارد خاص ممکن است که وقوع سانحه و تصادف رانندگی به دلایل دیگری به جز تخلفات راهنمایی و رانندگی صورت گرفته باشد.برای مثال ممکن است که یک نفر به طور عمد باعث تصادف و وارد شدن آسیب به دیگران شود.

اگر چه در اکثر موارد تصادفات رانندگی به طور غیر عمد هستند. اما به طور حتم در موارد نادری شاهد تصادفات عمدی هستیم. در این حالت شرکت بیمه خسارت های وارد شده به شخص ثالث را پرداخت خواهد کرد و در عوض از راننده مقصر حادثه عمدی به مراجع قضایی شکایت خواهد نمود.

در صورت محکوم شدن، راننده مقصر (که به عمد باعث تصادف شده است) ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان خسارت به شرکت بیمه خواهد بود.

  • رانندگی در حال مستی و استعمال مواد مخدر

زمانی که فرد در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر اقدام به رانندگی کند و به همین دلیل موجب بروز سانحه ای شود که به دیگران آسیب وارد نماید.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،در این حالت نیز شرکت بیمه خسارات وارده را به اشخاص ثالث پرداخت خواهد کرد و در مراجع قضایی به جای زیان دیدگان از فرد مقصر حادثه شکایت خواهد کرد.

  • رانندگی بدون گواهینامه

رانندگی بدون گواهینامه نیز یکی از مواردی است که استثنا محسوب می شود و می تواند از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

بر اساس قانون در صورتی که یک فرد بدون گواهینامه اقدام به رانندگی با خودرویی کند که دارای بیمه است و این رانندگی منجر به تصادف شود، شرکت بیمه خسارت وارد شده بر افراد زیان دیده در حادثه را پرداخت خواهد کرد و از طریق مراجع قضایی پیگیر دریافت هزینه از مسبب حادثه خواهد شد.

در هر یک از موارد بالا در صورت وجود هر گونه اختلاف بین شرکت بیمه و فردی که مقصر حادثه است دادگاه به بررسی موضوع خواهد پرداخت.

  • رانندگی با خودروی سرقت شده

راهنمای بیمه شخص ثالث ،در موارد نادری ممکن است که یک فرد خودروی فرد دیگری را سرقت کرده و با آن اقدام به رانندگی کند. در صورتی که در این هنگام فرد با خودروی سرقتی تصادف کند و خودرو بیمه داشته باشد، اگر چه شرکت بیمه خسارات وارده را به اشخاص ثالث پرداخت خواهد کرد، اما می تواند به مراجع قضایی شکایت کند و تمام و یا بخشی از خسارات وارد شده را دریافت کند.

در صورتی که راننده مقصر خودرو را سرقت نکرده باشد، اما از سرقتی بودن خودرو آگاه باشد باز هم شرکت بیمه می تواند از او شکایت کند.

  • قصور دستگاه های اجرایی در بروز حوادث رانندگی

ممکن است که دلیل به وجود آمدن حادثه رانندگی نقص راه باشد.راهنمای بیمه شخص ثالث ، یا این که در محلی به دلیل عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی سوانحی به وقوع بپیوندند، در این موارد با توجه به این که راننده مسبب حادثه در واقع تا حدودی بی تقصیر است، قانون پیش بینی های خاصی کرده است که در این بخش به آن اشاره خواهد شد.

بر اساس قانون بیمه شخص ثالث در صورتی که بنا به دلایل خارج از اختیار راننده مانند:

  • مشکل در راه
  • ایجاد موانع توسط دستگاه های اجرایی در مسیر
  • عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی
  • عیب ذاتی وسیله نقلیه

تصادفی روی دهد، شرکت بیمه خسارت های وارد شده را جبران خواهد کرد. اما شرکت می تواند از دستگاه های اجرایی یا کسانی که با سهل انگاری خود در وقوع حادثه دخیل بوده اند (با توجه درجه تقصیر آن ها) شکایت کند.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،در این موارد دستگاه اجرایی مربوطه و یا هر یک از مسببان ممکن است که ملزم به بازپرداخت خسارت های وارد شده به شرکت بیمه باشند.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،تاثیر سوابق رانندگی بر روی حق بیمه شخص ثالث چیست

آیا می دانید سوابق رانندگی یک فرد بنا به قانون با توجه به امتیازات، تخفیفات، و یا جرائمی که برای او به دنبال دارد بر روی مبلغ بیمه شخص ثالث چیست؟

خود شما به خوبی می دانید که رانندگانی که دارای سابقه تصادف رانندگی و دریافت خسارت هستند، باید مبلغ بیشتری را برای بیمه خودروی خود بپردازند.

این افزایش مبلغ بیمه نامه و یا کاهش آن (با توجه به تخفیفات بیمه نامه) با توجه به آیین نامه های مصوب هیئت وزیران که به تایید شورای عالی بیمه رسیده است صورت خواهد گرفت.

از سال 1400 هنگام محاسبه قیمت بیمه علاوه بر مشخصات خودرو، سوابق و ویژگی‌های راننده نیز بر نرخ حق بیمه تاثیر گذارند. نکته مهم قابل ذکر دیگر در امکان تغییر قانون تعیین مبلغ حق بیمه در سال های آینده است. قانون جدید راننده محور شدن بیمه شخص ثالث امکان صدور بیمه نامه را با توجه به مشخصات راننده فراهم خواهد نمود. در صورتی که این اتفاق بیفتد، ممکن است که دیگر مبلغ حق بیمه با توجه به ویژگی های راننده تعیین شود (به جای توجه به سوابق رانندگی و پلاک خودرو) تعیین شود.

اهمیت این قانون را وقتی متوجه می شوید که بدانید در حال حاضر اگر خودرویی تصادف کند، خسارت های پرداختی توسط شرکت بیمه منتسب به صاحب پلاک خودرو است. راهنمای بیمه شخص ثالث ،این در حالی است که با تغییر این قانون، مجازات خسارات وارده بر عهده شخص راننده مقصر خواهد بود و دیگر این خسارت منتسب به صاحب پلاک خودرو نخواهد بود.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،تمدید بیمه ثالث خودرو

به طور معمول رانندگان بیمه نامه شخص ثالث را برای یک سال تمدید می کنند. اما تمهیداتی اندیشیده شده است تا امکان تمدید بیمه برای کمتر از این مدت برای مثال: 6 ماه و 3 ماه یا حداقل یک ماه وجود داشته باشد که به آن بیمه کوتاه مدت گفته می شود.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،محاسبه مبلغ قابل پرداخت برای تمدید این مدت، تابع ضوابط خاص خود است و نسبت به تمدید یکساله بیمه نامه هزینه بیشتری دارد.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،راهنمای نحوه تمدید بیمه شخص ثالث

در حال حاضر دو روش حضوری و غیرحضوری برای تمدید و تهیه  بیمه شخص ثالث وجود دارد.

بررسی روش غیرحضوری با استفاده از سامانه های آنلاین (مانند سامانه آیریس) در پایان راهنمای بیمه شخص ثالث انجام خواهد شد.

اما در مورد مدت زمان تمدید بیمه اشاره کردیم که به طور معمول این زمان یک سال است، اما بنا به نیاز حتی می توان بیمه نامه را به صورت دوره های ماهانه تمدید کرد.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث

در صورتی که اعتبار بیمه نامه شما رو به اتمام است لازم است بدانید از هر تاریخی که اقدام به تمدید بیمه نامه کنید و بیمه شما ثبت شود، از ساعت ۲۴ آن روز اتومبیل شما دارای بیمه شخص ثالث خواهد بود.راهنمای بیمه شخص ثالث ، بنابراین مهم است کهبهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالثرا در نظر گرفت و چند روز قبل از اتمام مهلت اعتبار بیمه نامه باید اقدام نمود.

به طور معمول باید از یک ماه قبل از پایان اعتبار به فکر تمدید بیمه نامه خود باشید. اما بهتر است که این کار را یک هفته تا چند روز قبل از اتمام مهلت بیمه نامه قبلی انجام دهید.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،عواقب دیرکرد در تمدید بیمه شخص ثالث چیست

ما در بخش های دیگر راهنمای بیمه شخص ثالث اشاره کردیم که جریمه دیرکرد می تواند باعث افزایش حق بیمه شود. راهنمای بیمه شخص ثالث ،برای همین در صورتی که به موقع و یک یا چند روز قبل از اتمام مهلت اعتبار بیمه آن را تمدید نکنید، هر روز که از تاریخ انقضای اعتبار بیمه بگذرد باید مبلغی را به عنوان جریمه دیرکرد اضافه پرداخت کنید.

اما در صورتی که خودرو بیمه نداشته باشد به عواقب نداشتن بیمه ثالث گرفتار می شوید که توقیف خودرو در صورت برخورد با پلیس از جمله آن ها می باشد.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،قانون حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث چیست

با توجه به بخشنامه ای که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 99 صادر شده است، شرکت های بیمه باید به جای نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث، اقدام به ارائه نسخه الکترونیکی و کد یکتا بیمه نامه بنمایند.

کد یکتای بیمه شخص ثالث همان طور که از نام آن پیدا است یک کد چند رقمی است که به صورت یکتا و منحصر به فرد برای هر بیمه نامه شخص ثالث به طور جداگانه صادر خواهد شد.

شرکت های بیمه ای بایستی پس از صادر شدن بیمه شخص ثالث از طریق پیامک یا راه ارتباط الکترونیکی دیگر مواردی مثل کد یکتا بیمه نامه (QR)، لینک نسخه قابل چاپ به صورت PDF و آدرس آنلاین سامانه استعلام بیمه نامه در سایت بیمه مرکزی (سامانه سنهاب) را برای بیمه گزار ارسال کنند.

راهنمای بیمه شخص ثالث ،برای بسیاری از ما روشن است که مزایای حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث چیست و چگونه می تواند منجر به کاهش نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی های بیمه شود.

البته صرفه جویی در مصرف کاغذ و کمک به محیط زیست نیز از جمله مزایای اجرای بخشنامه بیمه مرکزی محسوب می شود.

راهنمای بیمه شخص ثالث

راهنمای بیمه شخص ثالث ،به طور حتم بیمه نامه شخص ثالث با توجه تک برگ بودن نخواهد توانست اطلاعات زیادی در مورد شرایط شخص ثالث و نحوه پرداخت خسارت توسط شرکت های بیمه در اختیار مخاطبان قرار دهند. زیرا که جزئیات بسیار زیادی در قوانین تصویب شده برای بیمه اجباری خودرو توسط رانندگان وجود دارد که بررسی همه آن ها کار آسانی نخواهد بود.

source:iris.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 202
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 2,487
  • بازدید کلی : 7,806