loading...
روانشناسی، موفقیت
احمدرضا کرامت بازدید : 16 دوشنبه 11 بهمن 1400 نظرات (0)

بیمه بدنه ایرانبیمه بدنه ایران ،استعلام بیمه بدنه ایران

استعلام بیمه بدنه ایران ،بیمه ایران اولین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه در ایران است که در سال ۱۳۱۴ با سرمایه صد درصد دولتی تأسیس شد. استعلام بیمه بدنه ایران ،این شرکت با تجربه فراوانی که در زمینه صدور انواع بیمه‌ نامه دارد، خدمات بیمه‌ای را به خوبی به متقاضیان ارایه می‌دهد. استعلام بیمه بدنه ایران ،در این مطلب قصد داریم یکی از پرطرفدارترین رشته‌های بیمه ایران؛ یعنی بیمه بدنه را بررسی کنیم. استعلام بیمه بدنه ایران ،بیمه ایران در سال 1397 توانست 43 درصد از سهم بازار بیمه بدنه را به خود اختصاص دهد، به همین دلیل می‌گوییم بیمه بدنه ایران، جزء رشته‌های مهم آن است.استعلام بیمه بدنه ایران ، بیمه بدنه، بیمه اختیاری خودرو است که خسارت‌های مالی خودرو را در سوانح مختلف مانند سرقت، آتش‌سوزی، شکست شیشه، آسیب به بدنه و… جبران می‌کند بنابراین بیمه‌گزار با خرید بیمه بدنه، خودروی خود را برای مجموعه مختلفی از خطرات تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌دهد.


 بیمه بدنه خودرو بیمه ایران مزایای بیمه بدنه ایران چیست؟ استعلام بیمه بدنه ایران

در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت انواع خودرو و لوازم آن بوده‌ایم طوری که در اثر وقوع یک سانحه جزئی هم خسارت‌های مالی نسبتاً زیادی به بار می‌آید.استعلام بیمه بدنه ایران ، یکی از اقداماتی که در این مواقع منطقی به نظر می‌رسد؛ خرید بیمه بدنه است. شرکت‌های مختلفی این بیمه را ارایه می‌دهند اما چرا باید بیمه بدنه را از بیمه ایران تهیه کنیم؟ این سوال هنگام خرید بیمه بدنه برای بسیاری از متقاضیان مطرح می‌شود؛ زیرا صدور بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. استعلام بیمه بدنه ایران ،در این مواقع باید مزایای بیمه بدنه شرکت مورد نظر را بررسی کنیم. بیمه ایران، 182 واحد پرداخت خسارت دارد که این تعداد نسبت به تعداد مراکز پرداخت خسارت سایر شرکت‌های بیمه آمار بسیار خوبی است. از مزایای دیگر بیمه بدنه ایران می‌توانیم به داشتن پوشش کشیدن میخ روی بدنه خودرو اشاره کنیم که تنها توسط بیمه ایران ارایه می‌شود. اگر می‌خواهید استعلام بیمه بدنه را انجام دهید باید بدانید بیمه ایران برای ارایه بیمه بدنه 2 شرط زیر را درنظر می‌گیرد:

سال ساخت اتومبیل: بیمه ایران، خودروهای سواری را به شرطی تحت پوشش قرار می‌دهد که حداکثر 10 سال از تاریخ تولید و مونتاژ آن‌ها گذشته باشد. دارندگان خودروهای سواری که قدمت ساخت اتومبیل‌شان بیشتر از 10 سال است باید به ازای هر سال، 5 درصد حق بیمه بیشتر بپردازند. استعلام بیمه بدنه ایران ،همچنین صدور بیمه بدنه برای خودروهایی که بیش از 20 سال از ساخت آ‌ن‌ها می‌گذرد با ارایه مجوز از مدیریت بیمه‌های اتومبیل ممکن است.

بازدید اولیه از اتومبیل: برای صدور بیمه بدنه کارشناسان بیمه ایران خودرو شما را بازدید می‌کنند.

 محاسبه بیمه بدنه ایران استعلام بیمه بدنه ایران ،محاسبه بیمه بدنه ایران

صدور بیمه بدنه با توجه به فاکتورهایی مانند نوع، مدل و سال ساخت خودرو، تخفیف‌ های بیمه، ارزش روز خودرو و پوشش‌های درخواستی بیمه‌گزار تعیین می‌شود. احتمالاً می‌دانید هرچه سال ساخت خودرو جدیدتر باشد قیمت بیمه بدنه نیز بیشتر می‌شود.

ارزش روز خودرو نیز مبلغی است که توسط بیمه‌گزار تعیین می‌شود. برای تعیین ارزش خودرو تنها کافی است بررسی کنید یک خودرو مشابه خودرو شما در بازار به چه قیمتی خرید و فروش می‌شود. استعلام بیمه بدنه ایران ،ارزش روز خودرو، ملاک پرداخت خسارت است به همین دلیل باید در اعلام آن دقت کنید؛ زیرا اگر خودرو را کمتر از قیمت واقعی آن بیمه کنید در روز حادثه شرکت بیمه خسارت واردشده را به طور کامل به شما پرداخت نمی‌کند.

اگر می‌خواهید استعلام بیمه بدنه ایران را انجام دهید می‌توانید از مدیر بیمه کمک بگیرید. از طریق مدیر بیمه که سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است می‌توانید قیمت بیمه بدنه ایران و سایر شرکت‌های بیمه را مشاهده کنید. با مقایسه این نرخ‌ها و همچنین تعداد و کیفیت پوشش‌های بیمه‌نامه می‌توانید تصمیم بگیرید که خرید از کدام شرکت بیمه برای شما مناسب‌تر است.

بیمه بدنه ماشین بیمه ایرانپوشش‌های بیمه بدنه ایران ،استعلام بیمه بدنه ایران

خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه با پوشش اصلی و اضافی ارایه می‌شود. بیمه ایران، خسارت‌های ناشی از خطرات زیر را با پوشش‌ اصلی بیمه بدنه جبران می‌کند:

  • حادثه: در صورتی که وقوع حوادثی مانند برخورد خودرو به یک جسم، واژگونی و سقوط اتومبیل باعث ایجاد خسارت مالی شود، با این پوشش جبران می‌شود.
  • سرقت کلی: این پوشش به سرقت رفتن وسیله نقلیه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • آتش‌سوزی: خساراتی که در اثر آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار به خودرو وارد می‌شود با بیمه بدنه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

خسارت‌هایی که در جریان نجات خودرو و یا هنگام انتقال آن پیش می‌آید نیز تحت پوشش بیمه بدنه است.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ایران

بیمه‌گزار برای این که پوشش‌های کاملی را برای خودرو تهیه کند می‌تواند حق بیمه بیشتری بپردازد و پوشش اضافی را درخواست دهد. پوشش‌‌های اضافی بیمه بدنه ایران به شرح زیر است:

  • سرقت درجا: این پوشش با نام سرقت جزئی خودرو نیز شناخته می‌شود. منظور از سرقت جزئی به سرقت رفتن لوازم و قطعات خودرو است؛ بدون این که مکان توقف خودرو تغییر کند. بیمه ایران در این پوشش، خسارت ناشی از به سرقت رفتن لوازم و قطعات خودرو را مانند باتری، لاستیک، سیستم صوتی و… جبران می‌کند.
  • خسارت ناشی از شکست شیشه: این پوشش خسارت ناشی از شکسته شدن شیشه اتومبیل به علت حوادث طبیعی را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای مثال چنانچه شیشه خودرو در اثر تغییر دما آسیب ببیند خسارت آن جبران می‌شود.
  • پوشش نوسانات ارزش بازار: اهمیت این پوشش در زمان دریافت خسارت روشن می‌شود. با خرید این پوشش در صورتی که ارزش خودرو بالا برود، سرمایه مورد بیمه نیز افزایش می‌یابد. برای مثال تصور کنید در زمان خرید بیمه بدنه، ارزش خودرو بیمه‌گزار 50 میلیون تومان بوده و در اثر نوسانات قیمت بازار ارزش خودرو وی به 60 میلیون تومان رسیده است. حال اگر خسارتی برای خودرو بیمه‌گزار ایجاد شود شرکت بیمه خسارت خودرو را بر اساس همان 50 میلیون تومان جبران می‌کند و این موضوع باعث می‌شود بیمه‌گزار متضرر شود. با خرید این پوشش خسارت خودرو بر اساس ارزش روز آن جبران می‌شود.
  • زیان ناشی از استفاده نکردن وسیله نقلیه در زمان تعمیرات: این پوشش که بیشتر با نام جبران هزینه ایاب و ذهاب شناخته می‌شود هزینه رفت‌‌وآمد بیمه‌گزار را جبران می‌کند. در واقع در صورتی که خودرو در اثر خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به نحوی آسیب ببیند که بیمه‌گزار امکان استفاده از خودرو را نداشته باشد وی می‌تواند به ازای هر روزی که از وسیله نقلیه دیگری برای رفت‌‌وآمد خود استفاده می‌کند از شرکت بیمه ایران غرامت دریافت کند.
  • پوشش کشیده شدن میخ روی بدنه: استعلام بیمه بدنه ایران ،این پوشش خسارت ناشی از کشیده شدن میخ و اجسام نوکتیز بر بدنه خودرو را جبران می‌کند. اگر قصد دریافت این پوشش را دارید باید بدانید تنها بیمه ایران این پوشش را ارایه می‌دهد.
  • سیل، زلزله و بلایای طبیعی: با خرید این پوشش در صورتی که وقوع حوادث طبیعی خسارتی را برای خودروی بیمه‌گزار ایجاد کند از این طریق جبران می‌شود.
  • پاشیده شدن اسید و مواد شیمیایی: این پوشش خسارت مربوط به ریخته شدن مواد شیمیایی، اسیدی و رنگ بر بدنه خودرو را جبران می‌کند.
  • ترانزیت: این پوشش برای خودروهایی استفاده می‌شود که از کشور خارج می‌شوند، چراکه بیمه بدنه تنها خساراتی را پوشش می‌دهد که در داخل ایران اتفاق افتاده باشد.

سقف تعهدات بیمه بدنه ایران مطابق جدول زیر است:

پوشش‌ها سقف تعهدات
سرقت درجای لوازم و قطعات فابریک خودرو تا سقف 20% ارزش خودرو
خسارت سرقت جزئی و کلی %80 مبلغ خسارت
پوشش خسارت باتری %50 ارزش نو
جبران خسارت هر حلقه چرخ شامل رینگ و لاستیک %50 ارزش نو
پوشش ایاب و ذهاب (غرامت عدم استفاده از خودرو در مدت تعمیرات) روزانه به میزان یک در هزار ارزش خودرو تا سقف 70.000 تومان – حداکثر 30 روز در سال تعهد می‌شود که 3 روز اول آن به عنوان فرانشیز کسر می‌شود. مجموع غرامت این پوشش، حداکثر تا 20% مبلغ خسارت است.
پوشش شکست شیشه %90 ارزش روز شیشه و هزینه نصب آن
پاشیدن مواد اسیدی و شیمیایی روی بدنه خودرو %90 مبلغ خسارت
بلایای طبیعی %90 مبلغ خسارت
نوسانات قیمت خودرو حداکثر تا میزان 50% ارزش روز خودرو
پوشش هزینه‌های نجات خودرو حداکثر تا 20% کل خسارت واردشده
خسارت‌های کلی ناشی از تصادف، تصادم و آتش‌سوزی حداکثر تا 90% مبلغ خسارت
کشیدن میخ روی بدنه خودرو %90 مبلغ خسارت
ترانزیت بسته به میزان خسارت در بیرون از کشور

 بیمه بدنه ایران

استثناهای بیمه بدنه ایران ،استعلام بیمه بدنه ایران

طبیعتاً همه خسارت‌های مالی که برای خودرو به وجود می‌آید با بیمه بدنه جبران نمی‌شود؛ به همین دلیل برای بیمه‌گزاران بهتر است هنگام خرید بیمه‌نامه به موارد خارج از تعهد شرکت بیمه توجه کنند.استعلام بیمه بدنه ایران ، مواردی که بیمه بدنه ایران تعهدی برای جبران آن ندارد شامل موارد زیر است:

  • خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش و اعصاب.
  • زیان‌هایی که ناشی از انفجارهای هسته‌ای هستند.
  • خسارت‌هایی که به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار یا راننده به خودرو وارد می‌شوند.
  • اگر زیان واردشده به خودرو هنگام فرار بیمه‌گزار از پلیس ایجاد شود.
  • اگر خسارت توسط راننده‌ای که گواهینامه ندارد یا گواهینامه رانندگی وی باطل شده است به وجود آمده باشد.
  • خسارت‌های ناشی از حوادثی که به علت مصرف مشروبات الکی و استعمال مواد مخدر توسط راننده ایجاد شده باشند.
  • اگر خسارت واردشده به خودرو در اثر بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر ایجاد شود.
  • زیان‌هایی که به وسایل الکترونیکی و الکتریکی خودرو وارد می‌شود اما ناشی از نقض و خرابی در کارکرد آن‌ها است.
  • خسارت‌هایی که ناشی از حمل بیش از اندازه بار ایجاد می‌شوند.

قیمت بیمه بدنه ایرانقیمت بیمه بدنه ایران ،استعلام بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه جزء رشته‌های بیمه‌ای است که برای آن اختلاف قیمت زیادی بین شرکت‌های بیمه دیده می‌شود.استعلام بیمه بدنه ایران ، اگرچه ممکن است یکی از دلایل اختلاف قیمت این باشد که چون بعضی از شرکت‌های بیمه شناخته شده‌تر هستند این بیمه را با قیمت بالاتری به بیمه‌گزار ارایه می‌دهند اما یادتان باشد تنها دلیل تفاوت قیمت بیمه بدنه این موضوع نیست! عواملی همچون پوشش‌های بیمه، سقف تعهدات بیمه‌ نامه و تخفیف‌هایی که شرکت‌های بیمه بر بیمه بدنه اعمال می‌کنند نیز می‌تواند باعث این اختلاف قیمت شود. برای مثال در حال حاضر تنها شرکتی که پوشش کشیدن میخ روی بدنه خودرو را ارایه می‌دهد استعلام بیمه بدنه ایران ،بیمه ایران است و این موضوع می‌تواند باعث افرایش قیمت بیمه بدنه ایران نسبت به سایر شرکت‌ها شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تنها صرف ارزان بودن اقدام به خرید این بیمه نکنید و همه شرایط را بررسی کنید.

تخفیف بیمه بدنه ایرانتخفیف بیمه بدنه ایران،استعلام بیمه بدنه ایران

شرکت‌های بیمه معمولاً بیمه بدنه را به همراه تخفیف‌های مختلفی ارایه می‌دهند. استعلام بیمه بدنه ایران ،برای مثال بیمه ایران برای کارکنان شرکت و یا صنعت بیمه کشور تخفیف بیمه بدنه در نظر می‌گیرد اما تخفیف‌های بیمه بدنه ایران محدود به کارکنان صنعت بیمه نمی‌شود. انواع مختلف تخفیف‎های بیمه بدنه ایران مطابق زیر است:

تخفیف عدم خسارت بدنه

بیمه‌گزارانی که در سال‌های گذشته بیمه بدنه داشته‌اند اما از بیمه‌نامه خود خسارت دریافت نکرده‌اند می‌توانند هنگام تمدید بیمه بدنه از تخفیف استفاده کنند. بیمه ایران، تخفیف عدم خسارت بدنه را مطابق زیر اعمال می‌کند:

برای سال اول 25% حق بیمه

برای سال دوم 35% حق بیمه

برای سال سوم 45% حق بیمه

برای سال چهارم و بالاتر 60% حق بیمه

تخفیف گروهی

برای دریافت تخفیف گروهی باید بیش از صد دستگاه اتومبیل بیمه شوند. میزان تخفیف گروهی 20% از مبلغ حق بیمه است.

تخفیف اعضاء هیئت علمی

اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با خرید بیمه بدنه ایران می‌توانند از 10% تخفیف بهره‌مند شوند.

تخفیف صفر کیلومتر

دارندگان خودروهای صفر کیلومتر با خرید بیمه بدنه ایران از 30% تخفیف بهره‌مند می‌شوند. حداکثر زمانی که بیمه‌گزار می‌تواند از این تخفیف استفاده کند 3 ماه بعد از ترخیص خودرو از کارخانه یا تحویل آن است.

تخفیف خودرو با کیفیت

دارندگان خودروهای غیرایرانی و غیرچینی هنگام خرید بیمه بدنه ایران می‌توانند از 10 درصد تخفیف خودرو با کیفیت استفاده کنند. البته این تخفیف برای خودروهایی همچون خرید بیمه بدنه لوگان، بیمه بدنه فولکس پاسات،بیمه بدنه فولکس واگن بیمه بدنه تیگوان، بیمه بدنه تویوتا کمری، بیمه بدنه نیسان قشقایی، بیمه بدنه Z4 و BMW X6 اعمال نمی‌شود.

تخفیف نقدی

بیمه‌گزارانی که حق بیمه را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند از 10 درصد تخفیف نقدی بهره‌مند می‌شوند.

تخفیف ایثارگری

تخفیف دیگری که بیمه ایران در بیمه بدنه اعمال می‌کند، تخفیف ایثارگری است که میزان آن 10% از حق بیمه است.

تخفیف ویژه خودروهای سواری

در صورتی که خودرو در دسته‌بندی خودرو‌های سواری قرار بگیرد (از گروه بیمه بدنه وانت، بیمه بدنه کامیون، بیمه بدنه کامیونت و بیمه بدنه اتوکار نباشد) 10% تا 15% تخفیف می‌گیرد.

استعلام بیمه بدنه ایراناستعلام بیمه بدنه ایران

با توجه به این که قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف، متفاوت است معمولاً برای بیمه‌گزار حساسیت زیادی موقع خرید بیمه‌ نامه به وجود می‌آید. استعلام بیمه بدنه ایران ،حق بیمه‌گزار است که بداند دقیقاً در ازای چه پوشش‌ها و چه سقف تعهداتی حق بیمه را پرداخت می‌کند. برای دانستن این موضوع نیز بیمه‌گزار باید استعلام بیمه بدنه را انجام دهد. در حال حاضر امکان دریافت استعلام بیمه بدنه ایران از طریق مدیر بیمه فراهم شده است. استعلام بیمه بدنه ایران ،به کمک مدیر بیمه می‌توانید از قیمت بیمه بدنه ایران مطلع شوید و همین‌طور قیمت، شرایط و پوشش‌های بیمه بدنه ایران را با سایر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید. دریافت استعلام از مدیر بیمه هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و به شما کمک می‌کند بیمه خود را با آگاهی سفارش دهید.

تمدید بیمه بدنه ایران

استعلام بیمه بدنه ایران ،تمدید بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه حداکثر برای مدت زمان یک سال اعتبار دارد و بیمه‌گزار باید بعد از آن، بیمه‌ نامه خود را تمدید کند. موقع تمدید بیمه بدنه، بیمه‌گزار می‌تواند شرکت بیمه قبلی خود را تغییر دهد و یا در صورتی که از خدمات بیمه‌گر قبلی رضایت دارد همچنان بیمه‌نامه را با همان شرکت تمدید کند. همان‌طور که می‌دانید برای صدور بیمه بدنه نیاز به بازدید از خودرو وجود دارد.استعلام بیمه بدنه ایران ، اما در صورتی که بیمه‌گزار بخواهد بیمه‌نامه را با همان شرکت بیمه قبلی تمدید کند در شرایط خاص شرکت بیمه از خودرو بازدید نمی‌کند. لازم است بدانید هر شرکت بیمه برای اینکه بیمه بدنه را بدون بازدید از خودرو تمدید کند شرایط مخصوص به خود را دارد. این شرایط در بیمه ایران به شرح زیر است:

1. از تاریخ سررسید بیمه‌نامه قبلی نگذشته باشد.

2. بیمه‌گزار تغییری در پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه نسبت به سال قبل نداده باشد.

3. خودرو بیمه‌گزار از سال قبل بیش‌تر از 50 درصد گران‌تر نشده باشد.

استعلام بیمه بدنه ایران

روند دریافت خسارت بیمه بدنه ایران

استعلام بیمه بدنه ایران

برای دریافت خسارت‌های مالی خودرو ابتدا باید پرونده تشکیل دهید. استعلام بیمه بدنه ایران ،برای تشکیل پرونده کافی است به مراکز پرداخت خسارت بیمه ایران مراجعه کرده و فرم اعلام خسارت بدنه اتومبیل را تکمیل کنید. این فرم شامل مشخصات بیمه‌نامه و راننده، مشخصات وسیله نقلیه و چگونگی وقوع حادثه است که بیمه‌گزار به آن‌ها پاسخ می‌دهد. پس از تکمیل فرم، بیمه‌گزار باید مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده را به مرکز پرداخت خسارت تحویل دهد. در گام بعد کارشناسان بیمه بدنه میزان خسارت خودرو شما را ارزیابی می‌کنند. بعد از این که خسارت قابل پرداخت تعیین شد حواله پرداخت خسارت و فرم مفاصاحساب صادر شده و به بیمه‌گزار تحویل داده می‌شود تا زیان‌دیده بتواند زیان‌های خودرو خود را دریافت کند. برای دریافت خسارت بیمه بدنه نکات زیر را درنظر داشته باشید:

  • لازم است بدانید حداکثر زمانی که برای مراجعه به مراکز پرداخت خسارت فرصت دارید 5 روز از وقوع حادثه است.
  • در صورتی که خودرو بیمه‌گزار نیاز به تعویض قطعه داشته باشد برای قطعات مربوطه فاکتور تهیه می‌شود و بیمه‌گزار موظف است قطعات آسیب‌دیده را به شرکت بیمه تحویل دهد.

استعلام بیمه بدنه ایران

استعلام بیمه بدنه ایران

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه ایران

دقت کنید حتماً قبل از مراجعه به مراکز پرداخت خسارت، مدارک مربوطه را همراه خود داشته باشید و چیزی را از قلم نیندازید.استعلام بیمه بدنه ایران ، برای دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو از بیمه ایران باید مدارک زیر را به مراکز پرداخت خسارت تحویل دهید:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل و کپی گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • کپی سند مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
  • اصل فاکتورهای اقلام خریداری‌شده

محاسبه بیمه بدنه ایران

استعلام بیمه بدنه ایران

چگونه بیمه بدنه ایران را آنلاین بخریم؟

مدیر بیمه سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که به شما کمک می‌کند بیمه بدنه ایران را بدون دردسر تهیه کنید؛ زیرا با خرید بیمه از مدیر بیمه در هیچ مرحله‌ای حتی بازدید از خودرو نیاز به مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های بیمه ایران را پیدا نمی‌کنید. استعلام بیمه بدنه ایران ،برای خرید آنلاین بیمه کافی است به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید و بیمه مورد نظر خود را که در اینجا بیمه بدنه است انتخاب کنید. سپس اطلاعات خودرو شامل نوع، مدل و سال ساخت خودرو را تکمیل کنید. در گام بعد باید به این پرسش که آیا خودروی شما بیمه بدنه دارد یا خیر پاسخ دهید. در صورتی که بیمه بدنه داشتید لازم است تخفیف عدم خسارت بدنه را نیز وارد کنید. سپس با تعیین ارزش روز خودرو، به صفحه استعلام قیمت وارد می‌شوید؛ در این صفحه قیمت و شرایط بیمه بدنه ایران را برای خودروی خود مشاهده می‌کنید و در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید بیمه بدنه ایران را با سایر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید و در خصوص خرید خود تصمیم‌گیری کنید. استعلام بیمه بدنه ایران ،با سفارش بیمه موردنظر خود لازم است تصاویر مدارک خود را از جمله عکس روی کارت ماشین، عکس پشت کارت ماشین یا برگ سبز، تصویر بیمه‌ نامه بدنه و عکس سند کمپانی یا برگه ترخیص گمرک را بارگذاری کنید. در نهایت با تعیین زمان و تاریخ بازدید خودرو روند خرید شما تکمیل می‌شود و بیمه‌ نامه رایگان برای شما ارسال می‌شود

 

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 19 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

استعلام بیمه شخص ثالث و استعلام تخفیف بیمه

استعلام تخفیف بیمه  شخص ثالث که زیرشاخه بیمه خودرو محسوب می‌شود، نیازمند اطلاعات خاصی است.استعلام تخفیف بیمه ، راهنمای کامل بیمه شخص ثالث شامل: تعریف، پوشش‌ها، استعلام تخفیف بیمه ،نحوه محاسبه قیمت بیمه ثالث، خرید و تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث و … را در زیر مطالعه نمایید.

بیمه شخص ثالث چیست؟استعلام تخفیف بیمه

استعلام تخفیف بیمه ،بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالك وسيله نقليه شخص اول به شمار مي آيد(كه در اكثر بيمه‌ نامه ها تحت عنوان بيمه‌گزار شناخته مي شود)، شخص ثاني شركت بيمه است كه متعهد به جبران هزينه ها طبق قرارداد است (كه در بيمه نامه با عنوان بيمه‌گر درج مي شود) و در نهايت شخص ثالث فرد زيان ديده در حوادث رانندگي است (كه منظور غير از راننده مقصر است). تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند.استعلام تخفیف بیمه ، در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بیمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.

پوشش‌های بیمه‌نامه ثالث ،استعلام تخفیف بیمه

پوشش‌های بیمه ثالث

استعلام تخفیف بیمه ،بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌ نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی كه به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

خسارت بدنی: استعلام تخفیف بیمه ،خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث و استعلام تخفیف بیمه

مبنای محاسبه حق بیمۀ شخص ثالث و میزان پوشش مالی و بدنی آن، دیۀ کامل یک انسان در ماه حرام (چهار ماه‌ : ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام در تقویم قمری به شمار می‌آیند) است. استعلام تخفیف بیمه ،میزان دیۀ شخص فوت شده در حادثۀ رانندگی برحسب مبالغ مذکور تعیین می گردد. بر همین اساس، هر ساله، بیمۀ مرکزی حداقل و حداکثر حق بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر وسیلۀ نقلیه به شرکت‌ های بیمه اعلام می کند. میزان دیه کامل تعیین شده توسط قوه قضاییه در سال 1400 معادل 640 میلیون تومان و در ماه غیرحرام معادل 480 میلیون تومان مشخص شد.

کاربری خودرو ،استعلام تخفیف بیمه

کاربری خودرو نشان دهنده میزان احتمال ریسک بروز حادثه آن حین رانندگی است. استعلام تخفیف بیمه ،خودروهایی نظیر تاکسی‌ها یا خودروهای آموزش رانندگی به دلیل ذکر شده بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و بیمه‌گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.کاربری‌هایی که باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می شوند:

  • آمبولانس
  • آتش‌نشانی
  • تاکسی درون شهری و برون شهری
  • بارکش
  • کاربری صنعتی

جریمۀ دیرکرد بیمه‌‍ شخص ثالث ،استعلام تخفیف بیمه

دیرکرد در تمدیدی بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. استعلام تخفیف بیمه ،این خسارت دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و به حق بیمه با توجه به نوع خودرو افزوده می‌شود. اگر مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شده‌ باشد و حادثه دارای خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد و خود شخص مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند. جریمۀ دیرکرد بیمۀ شخص ثالث به ازای هر روز معادل تقسیم حق بیمۀ کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ است. علاوه بر این، بابت هر روز دیرکرد، باید جریمه بیمه شخص ثالث نیز به اضافه مبلغ یاد شده پرداخت شود که میزان آن سالانه توسط سازمان بیمه مرکزی اعلام می گردد.

میزان پوشش مالی بیمه ثالث ،استعلام تخفیف بیمه

هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه های شخص ثالث ماشین از جانب بیمۀ مرکزی تعیین می گردد اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتری دریافت کند.

حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث که در سال 1400 توسط بیمه مرکزی تعیین شده است، 16 میلیون و حداکثر پوشش مالی در بیشتر شرکت‌های بیمه 320 میلیون تومان است برخی شرکت‌های بیمه‌گر نظیر بیمه شخص ثالث ایران حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث را 320 میلیون تومان اعلام کرده اند.

استعلام تخفیف بیمه شخص ثالث (تخفیف عدم خسارت خودرو)

عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌ نامه می تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. استعلام تخفیف بیمه ،با افزایش تعداد سال‌های عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت از 8 به 15 سال تغییر یافته است. جدول تخفیف‌ های عدم خسارت  بیمه در ذیل قابل مشاهده است.

سال تخفیف عدم خسارت درصد تخفیف عدم خسارت
سال اول 5%
سال دوم 10%
سال سوم 15%
سال چهارم 20%
سال پنجم 25%
سال ششم 30%
سال هفتم 35%
سال هشتم 40%
سال نهم 45%
سال دهم 50%
سال یازدهم 55%
سال دوازدهم 60%
سال سیزدهم 65%
سال چهاردهم 70%

طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، در صورت خسارت ، تمام تخفیفات بیمه‌گزار به یکباره از بین نمی برد بلکه کاهش تخفیفات به صورت پلکانی خواهد بود:

تعداد خسارت یک بار دو بار سه بار و بیشتر
جانی 30 70 100
مالی 20 30 40

استعلام تخفیف بیمه شخص ثالث ارائه شده از طرف شرکت بیمه‌گر

شرکت های بیمه‌گر در بازۀ قیمتی که بیمۀ مرکزی هر ساله به آن ها ابلاغ می‎کند، مبلغ مطلوب را به عنوان حق بیمه ثالث خودرو به بیمه‌گزاران اعلام می‌‌کنند. استعلام تخفیف بیمه ،بعضی از شرکت‌ها با لحاظ تخفیف‌های مجاز، قیمت بیمه شخص ثالث پایین تری به بیمه‌گزاران پیشنهاد می‌دهند؛ البته حق بیمه شخص ثالث پرداختی بیمه‌گزار، نباید از حداقل مبلغ حق بیمه‌ای که بیمۀ مرکزی اعلام کرده است، کمتر باشد.

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث و استعلام تخفیف بیمه

مدت اعتبار بیمه‌ نامه شخص ثالث می تواند بلندمدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون به صرفه تر است ولی اگر می خواهید در عرض چند ماه آتی وسیله نقلیه خود را بفروشید یا مشکل در پرداخت نقدی حق بیمه شخص ثالث دارید می توانید، از بیمه نامه کوتاه مدت یا حتی چند روزه شخص ثالث بهره مند شوید که در این شرایط حتی خرید اقساطی بیمه شخص ثالث نیز میسر است.

استعلام تخفیف بیمه ،شرایط انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های عدم خسارت آن چگونه است؟

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث:

انتقال بیمه شخص ثالث در دو حالت مقدور است:

بهتر است قبل از انتقال بیمه شخص ثالث به موارد زیر توجه نماییم:

  • استعلام تخفیف بیمه ،برای انتقال بیمه شخص ثالث ، باید بیمه گزار سند مالکیت خودرو را به صورت قطعی انتقال داده باشد و شرکت بیمه‌گر هیچ گونه وکالت یا قولنامه را در این زمینه نمی‌پذیرد.
  • اسناد مالکیت خودروی قبلی، مالکیت خودروی جدید و مالکیت ‌بیمه‌نامه‌های قبلی باید به نام یک شخص باشند.
  • امکان انتقال بیمه‌نامه شخص ثالث فقط در زمان تمدید ‌بیمه‌نامه وجود دارد.
  • انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های عدم خسارت آن، در صورت یکی بودن دسته بدنی و کاربری دو خودرو میسر است. مثلا بیمه‌ ثالث تاکسی را نمی‌توان به موتور سیکلت یا کامیون انتقال داد.

استعلام تخفیف بیمه ،مدارک مورد نیاز برای انتقال بیمه شخص ثالث :

  • اصل برگه اسقاط خودرو
  • الحاقیه فسخ ‌بیمه‌ نامه شخص ثالث قبلی
  • تقاضانامه کتبی ‌بیمه‌گزار به همراه مدارک شناسایی وی
  • سند خودروی جدید
  • تصویر ‌بیمه‌نامه قبلی

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

در صورت دارا بودن تخفیف عدم خسارتی که چندین سال برای وسیله نقلیه تان جمع شده باشد و بخواهید آن را به وسیله نقلیه جدید خود یا بستگان درجه اول خود منتقل کنید ، قبل از ثبت بیمه‌ ثالث به نام مالک جدید، ابتدا به شرکت بیمه گر صادر کننده بیمه‌ نامه شخص ثالث مراجعه نمایید.استعلام تخفیف بیمه ،پس از ارائه درخواست کتبی تان ، شرکت بیمه‌گر میزان مبلغ مابه التفاوت تخفیف بیمه‌نامه های قبلی تان را به همراه هزینه الحاقیه فسخ آن ها محاسبه کرده و از شما دریافت می کند و در نهایت، بیمه‌ نامه شخص ثالث با حفظ تخفیف‌های عدم خسارت بیمه شخص ثالث صادر می کند.

استعلام تخفیف بیمه ،بهترین بیمه شخص ثالث

شرکت‌های بیمه‌گر قیمت‌های تقریبا یکسانی برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند اما قیمت، به تنهایی نمی تواند عامل تعیین کننده در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باشد، در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، میزان پوشش مالی ارائه شده،کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و… مدنظر قرار گیرند. با مراجعه به سایت https://modirebimeh.ir/ می توانید به استعلام بیمه شخص ثالث خود پرداخته و با توجه به عوامل مذکور که در ارتباط با شرکت‌های بیمه‌گر هستند، بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و پروسه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خود را پیش ببرید.


استعلام تخفیف بیمه ،چرا مدیر بیمه را برای خرید بیمه شخص ثالث انتخاب کنیم؟

سایت مدیر بیمه، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌ نامه‌ ها مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه بیمه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره 09131760166 و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص مدیر بیمه برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ ترین بیمه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

منظور از شخص ثالث کیست؟استعلام تخفیف بیمه

منظور از اشخاص ثالث، کلیه سرنشینان وسیله بیمه‌شده و یا افراد خارج از آن به جز راننده مسبب حادثه هستند که به آن‌ها خسارت وارد شده است.

چگونه ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث را انتخاب نماییم؟استعلام تخفیف بیمه

بیمه مرکزی حداقل قیمت بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه‌ اعلامی قوه قضائیه مشخص می‌کند.استعلام تخفیف بیمه ، این قیمت برای حداقل پوشش مالی بین همه شرکت‌های بیمه یکسان است. اما شرکت‌های بیمه برای پوشش‌های مالی بالاتر تفاوت‌هایی در قیمت‌هایشان دارند. از طریق لینک https://modirebimeh.ir/حق بیمه‌های مختلف را در کنار یکدیگر مقایسه کرد.


چگونه بهترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟استعلام تخفیف بیمه

شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. استعلام تخفیف بیمه ،شما می‌توانید با مراجعه به سایت مدیر بیمه، بهترین بیمه شخص ثالث را با توجه به شرایط خود از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب و خریداری نمایید.

استعلام تخفیف بیمه ،چگونه می‌توان از صحت بیمه‌نامه خودرو مطمئن شد؟

برای بررسی صحت بهترین بیمه شخص ثالث، می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه مرکزی و سامانه سنهاب، با وارد کردن شماره بیمه‌نامه خود از صحت آن اطمینان حاصل نمایید.

آیا امکان انتقال بیمه‌نامه شخص ثالث پس از فروش خودرو وجود دارد؟ انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث به چه صورت است؟

بر اساس ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث، از تاريخ انتقال مالكيت وسيله نقليه، كليه حقوق و تعهدات ناشي از قرارداد بيمه به خریدار خودرو منتقل ميشود و او تا پايان مدت قرارداد بيمه، بيمه‌گذار محسوب مي‌شود. ولی تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث قابل انتقال نیست.

استعلام تخفیف بیمه ،هزینه بیمه شخص ثالث اتومبیل‌های لوکس (مانند پورشه و …) چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت بیمه شخص ثالث خودروهای لوکس براساس تعداد سیلندر و تخفیف محاسبه می‌شود.

استعلام تخفیف بیمه، هریک از پوشش‌های مختلف بیمه ثالث شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه شخص ثالث دو پوشش مالی و جانی دارد. در پوشش مالی کلیه خسارات مالی وارده به اتومبیل اشخاص ثالث از طرف بیمه مقصر جبران میشود.

استعلام تخفیف بیمه ،آیا امکان صدور المثنی برای بیمه‌نامه شخص‌ثالث وجود دارد؟

استعلام تخفیف بیمه ،در صورت مفقودی بیمه‌ نامه، امکان صدور المثنی برای بیمه‌ نامه شخص ثالث وجود ندارد؛ اما گواهی مفقودی صادر خواهد شد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5
احمدرضا کرامت بازدید : 18 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

 

بهترین بیمه گاهی انتخاب کردن بین چند گزینه می‎تواند سخت‎ترین کار دنیا باشد.بهترین بیمه  اگر پیامدهای این تصمیم، آینده ما و عزیزان‎مان را متاثر کند، انتخاب به مراتب دشوارتر می‎شود.بهترین بیمه ، بازنشستگی بخشی از زندگی است که افراد در آن برهه، کمترین میزان درآمد را دارند.بهترین بیمه  ،شما با انتخاب یک بیمه بازنشستگی خوب می‌توانید سال های سالمندی‎تان را با کیفیت بیشتری سپری کنید. بهترین بیمه ، بازنشستگی چه مشخصاتی دارد؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

بهترین بیمه ،بیمه بازنشستگی چیست؟

اص است. در این طرح شما بخشی از درآمدتان را برای دوران بازنشستگی خود سرمایه‎گذاری می‎کنید.


بهترین بیمه ،انواع بیمه بازنشستگی

سه نوع بیمه بازنشستگی وجود دارد که به شرح زیر است:

بهترین بیمه بازنشستگی

ویژگی‌های بهترین بیمه بازنشستگی

بهترین بیمه بازنشستگی

برای انتخاب بهترین بیمه بازنشستگی، شما به یک استراتژی سرمایه‌گذاری نیاز دارد. بهترین استراتژی سرمایه‌‎گذاری آن است که اهداف، امکانات و شرایط زندگی و مالی شما در آن لحاظ شود. طبق نظر کارشناسان، داشتن ترکیبی از بیمه‌های بازنشستگی می‌‎تواند بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری برای دوران سالمندی فرد باشد. ترکیب بیمه‌‎ها به شرح زیر است:

اگر شرایط، به شما اجازه داشتن هر دو بیمه‌ ‎نامه را نمی‎دهد، نگران نباشید. ما در مدیر بیمه همیشه پیشنهادهای خوبی برای شما داریم.

بهترین بیمه بازنشستگی، چه مشخصاتی دارد؟

بخشی از پاسخ به این پرسش، بنا به شرایط افراد و اهدافی که مدنظر دارند، متفاوت است. مثلا یک خانم خانه‌دار با فردی که شغل آزاد دارد ممکن است شرایط و اهداف مختلفی داشته باشند. یک خانم خانه‌دار ممکن است قادر به پرداخت حق بیمه شرکت‌های خصوصی نباشد یا ترجیح بدهد که به جای دریافت مستمری ماهانه‌‎ی تامین اجتماعی، اندوخته خوبی از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بدست آورد. پس همان‌طور که در بالا ذکر شد قبل از انتخاب بهترین بیمه بازنشستگی، لازم است اهداف فرد مشخص شود:

  • آیا به‌ دنبال بیمه عمر کامل هستید یا امکانات سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه اولویت شماست؟
  • انتظار شما از خدمات شرکت‌های بیمه در زمان پرداخت هزینه‌های احتمالی درمانی و کلینیکی چیست؟
  • دریافت مستمری ماهانه چقدر برایتان اولویت دارد؟

بخش دیگر آن، توجه به قابلیت‌های شرکت بیمه است. در هنگام انتخاب این شرکت‎ها لازم است موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  1. سطح توانگری مالی شرکت بیمه
  2. طرح‌‎ها و پوشش‌های شرکت بیمه

پس از پاسخ به این پرسش‌‎ها می‌توانید بهترین بیمه بازنشستگی را انتخاب کنید.

بهترین بیمه،بیمه عمر و سرمایه‌‌گذاری

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به عنوان محبوب ترین بیمه بازنشستگی شناخته می‌‎شود. این بیمه را به عنوان مکمل بیمه‌های خصوصی و دولتی می‌شناسند. افراد می‎توانند این بیمه‌نامه را از شرکت‌های بیمه مانند شرکت بیمه سامان، پاسارگاد،پارسیان، ایران، ملت و…. تهیه کنند.

بهترین بیمه ،پوشش‌های رایج در بیمه عمر و سرمایه‌‌گذاری

موارد زیر جزو رایج‎ترین پوشش‌های بیمه عمر و آتیه است:

  • امکان دریافت سرمایه بیمه عمر به صورت یک جا یا مستمری در پایان مدت قرارداد بیمه‌نامه
  • تعلق گرفتن سود تضمینی و سود مشارکت در منافع به اندوخته بیمه‌نامه
  • انعطاف در انتخاب میزان حق بیمه و سرمایه
  • امکان پرداخت حق بیمه به‌صورت ماهانه، ۳ماهه، ۶ماهه و سالانه
  • دریافت وام از اندوخته بیمه عمر، بدون نیاز به ضامن و وثیقه
  • امکان تعدیل سنواتی حق بیمه و سرمایه فوت و سایر پوشش‌های تکمیلی
  • امکان تعریف ذینفع برای دریافت مستمری
  • برخورداری از معافیت‌های مالیاتی طبق قانون مالیات‌های مستقیم

بهترین بیمه ،توانگری مالی به چه معناست؟

رتبه توانگری مالی، یکی از مهم‎ترین شاخص‎ها در دسته‎بندی شرکت‎های بیمه است. این شاخص، نشان‎ می‎دهد که آیا شرکت بیمه‌ توانایی ایفای تعهدات خود را دارد؟ به بیان دیگر، توانگری مالی شرکت بیمه نشان‌گر اعتبار و قدرت هر شرکت در پرداخت خسارت‌های بالا و قبول ریسک‌های سنگین است. سطوح توانگری مالی به ۵ دسته تقسیم می‌شود. در این رتبه‌‎بندی سطح ۱ بالاترین و سطح ۵ پایین‎ترین درجه توانگری را به خود اختصاص می‌‎دهد. بیمه مرکزی مسئولیت بررسی سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه را به عهده دارد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 18 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

مقایسه بیمه شخص ثالث ،هر کس که خودرو  دارد تا حدودی با بیمه شخص ثالث آشنایی دارد. مقایسه بیمه شخص ثالث ،بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که خسارت‌های احتمالی وارد شده به اشخاص ثالث و راننده را جبران می‌کند.مقایسه بیمه شخص ثالث ، بیمه شخص ثالث برای حمایت از عابرین پیاده و اشخاصی است که در اثر حادثه رانندگی دچار  آسیب و زیان جانی و مالی می‌شوند.مقایسه بیمه شخص ثالث ، این بیمه نامه که برای همه دارندگان خودرو اجباری است توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود که هر یک از آنها ممکن است در قیمت، نحوه نوع پرداخت خسارت و … با یکدیگر متفاوت باشند.مقایسه بیمه شخص ثالث ، این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث می‌پردازد.

مقایسه بیمه شخص ثالث ،چه عواملی در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است؟

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث کار ساده ای نیست. مقایسه بیمه شخص ثالث ،فاکتور‌های زیادی برای انتخاب شرکت بیمه با قیمت و خدمات قابل قبول و رضایت بخش وجود دارد. عواملی مثل توانگری مالی شرکت بیمه ، قیمت بیمه نامه، رضایتمندی مشتریان، پرداخت خسارت به موقع، پوشش کامل، تعداد شعب و … . هر یک از این وارد می‌تواند در تصمیم گیری ما تاثیر گذار باشند.مقایسه بیمه شخص ثالث ، بهترین راه برای آنکه بتوانیم شرکت بیمه مناسب تر را انتخاب کنیم شناخت درست از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت بیمه شخص ثالث است.  در ادامه عواملی که انتخاب‌های ما را  تحت تاثیر قرار می‌دهند را باهم بررسی می‌کنیم .

مقایسه بیمه شخص ثالث ،توانگری مالی شرکت های بیمه

 

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید بیمه شخص ثالث می‌بایست در نظر بگیریم توانگری مالی شرکت بیمه است. مقایسه بیمه شخص ثالث ،توانگری مالی هر شرکت بیمه به معنای توان مالی آن شرکت در پرداخت خسارت‌های وارده است. میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه تنها توسط بیمه مرکزی ارزیابی می‌شود. مقایسه بیمه شخص ثالث ،سالنامه آماری مرجعی است که بیمه مرکزی هر ساله میزان توانگری مالی هر یک از شرکت‌های بیمه را اعلام می‌کند. جدول زیر میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه را به شما نشان می‌دهد.

توانگری مالی شرکت های بیمه

 

 

توضیح : مقایسه بیمه شخص ثالث ،هر چه نسبت توانگری بالاتر و سطح توانگری به یک نزدیکتر باشد شرکت بیمه از لحاظ توانگری شرکت بهتری است.

 


مقایسه بیمه شخص ثالث ،تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارات

 

شرکت‌های بیمه در سراسر ایران شعبه‌هایی را برای پرداخت خسارت ایجاد کرده اند.مقایسه بیمه شخص ثالث ، تعدد شعب پرداخت خسارت برای آنست که بیمه گذاران در محل زندگی خود در زمان وقوع حوادث به شعب شرکت بیمه دسترسی راحت تر داشته باشند. البته که بعضی از بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه ای را انتخاب می‌کنند که در شهر محل زندگی شان شعبه داشته باشد. مقایسه بیمه شخص ثالث ، جدول زیر تعداد شعب فعال پرداخت خسارت هر یک از شرکت‌های بیمه را نشان می‌دهد.

تعداد مراکز پرداخت خسارت

 


مقایسه بیمه شخص ثالث ،میزان تخفیف برای مشتریان

 

شرکت‌های بیمه به مشتریان در زمان صدور بیمه شخص ثالث تخفیفاتی در عناوین مختلف ارائه می‌دادند. میزان تخفیفات شرکت‌های بیمه می‌توانست عامل تعیین کننده تمدید یا عدم تمدید مشتری در سال بعد باشد.مقایسه بیمه شخص ثالث ، اگر چه این تخفیفات در سال‌های اخیر حذف شدند یا به حداقل میزان خود ارائه می‌شوند. در حال حاضر کلیه شرکت‌های بیمه تخفیف عدم خسارت را بر اساس قانون مصوب ارائه می‌دهند و در همه شرکت‌ها نرخ یکسانی دارد . جدول زیر نرخ تخفیفات عدم خسارت بر اساس آخرین تغییرات قانون نشان می‌دهد.

درصد تخفیف بیمه ثالث

 


مقایسه بیمه شخص ثالث ،پوشش مالی

همانطور که می‌دانید یکی از تعهدات بیمه شخص ثالث، تعهدات مالی در حوادث رانندگی است. این پوشش زیان مالی وارد به اشخاص ثالث را تا سقف ۲.۵ درصد دیه سال جبران می‌کند. مقایسه بیمه شخص ثالث ،البته که در سال ۱۳۹۵ با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث ، میزان تعهدات مالی شرکت بیمه را می‌توان تا سقف نصف دیه افزایش داد. برای مثال در سال ۱۳۹۹ نرخ دیه در ماه حرام معادل ۴۴۰ میلیون تومان است. بنابراین تعهدات مالی را می‌توان تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان افزایش داد. مقایسه بیمه شخص ثالث ،البته در سال‌های گذشته این میزان از تعهدات مالی توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شد. در نتیجه شرکت‌های بیمه ای که این مزیت را داشتند مورد استقبال بیشتری قرار می گرفتند. در حال حاضر اکثر شرکت‌های بیمه سقف تعهدات مالی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. که این شرکت‌ها را در سامانه مدیر بیمه می‌توانید به راحتی ببینید و مقایسه کنید.

 

علاوه بر موارد قبلی بعضی از شرکت‌های بیمه با  ارائه پوشش مازاد مالی تخفیف مناسبی بر روی نرخ بیمه ارائه می‌دهند. مقایسه بیمه شخص ثالث ،به عبارت دیگر مبنای تفاوت قیمت شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی است که به بیمه گذاران ارائه می‌شود. به نمونه زیر توجه کنید.

بهترین بیمه شخص ثالث 99

 

 

در نمونه بالا می‌بینید که شرکت های بیمه در تعهدات مالی پایه نرخ یکسانی دارند . اما با افزایش نرخ مازاد مالی حق بیمه نهایی بیمه متغیر است. مقایسه بیمه شخص ثالث ،بیشترین تخفیف پوشش مازاد مالی در حال حاضر مربوط به شرکت بیمه تعاون  است . شما این مقایسه را به راحتی می‌توانید در صفحه خرید آنلاین بیمه در سامانه مدیر بیمه انجام دهید .


مقایسه بیمه شخص ثالث ،

رضایت مندی بالای مشتریان

همه ما به نوعی تجربه خرید آنلاین کالایی را از سایت‌های معتبر داریم. وقتی برای خرید هر کالایی تردید داشتیم ، سعی می‌کنیم از قسمت نظرات کاربران، تجربیات خریداران دیگه را ببینیم و از کیفیت محصول مطمئن شویم. در خرید بیمه شخص ثالث نیز همین گونه است. انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث ۹۹ بدون توجه به رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه میسر نخواهد بود.مقایسه بیمه شخص ثالث ، شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات بهتر رضایتمندی مشتریان را افزایش می‌دهند.

ما آخرین تغییرات رضایتمندی مشتریان را در صفحه شرکت‌های بیمه سامانه مدیر بیمه برایتان قرار دادیم . در هر زمان می‌توانید میزان رضایتمندی مشتریان هر کدام از شرکت‌های بیمه مطلع شوید.


مقایسه بیمه شخص ثالث ،پرداخت خسارت سیار

چند سالی است که شرکت‌های بیمه خدماتی را تحت عنوان خسارت سیار به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. خسارت سیار در واقع به انجام عملیاتی همچون تعیین خسارت و بعضا پرداخت خسارت در محل می‌گویند . در مواقعی که خودرو در جریان حادثه رانندگی آسیب شدید می‌بیند و بدون جرثقیل امکان حمل آن وجود ندارد بی شک کارشناس سیار می‌تواند مانع از تحمیل هزینه اضافی و تعویق فرآیند پرداخت خسارت شود. مقایسه بیمه شخص ثالث ، این خدمات معمولا به دو صورت انجام می‌شود. در حالت اول این خدمات از سوی شرکت بیمه ارائه می‌شود در حالت دوم این خدمات توسط شرکت‌های تعیین خسارت سیار انجام می‌شود . در حال حاضر تعداد کمی‌ از شرکت‌های بیمه همچون بیمه آسیا خدمات خسارت سیار انجام می‌دهند.


مقایسه بیمه شخص ثالث ،سهم از بازار

این سوال برای ما به وجود می‌آید که بیشترین آمار فروش بیمه شخص ثالث متعلق به شرکتی است؟ به نسبت مجموع فروش هر بیمه نامه در شرکت بیمه به کل بیمه نامه‌های صادره همه شرکت‌های بیمه سهم از بازار می‌گویند. مقایسه بیمه شخص ثالث ، شرکت‌هایی که سهم از بازار بیشتری دارند مورد توجه خیلی از بیمه گذاران قرار دارند. به خاطر داشته باشید که سهم بازار به عنوان یک آیتم مجزا نمی‌تواند به تنهایی تعیین کننده خوب بودن یا بد بودن یک شرکت بیمه باشد. در کنار سهم از بازار هر شرکت، به  آیتم‌هایی مثل میزان رضایتمندی مشتریان، خدمات خسارت سیار و … توجه کافی داشته باشید.


مقایسه بیمه شخص ثالث ،میزان محبوبیت شرکت‌ها (بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم)

بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم مطمئنا نمی‌تواند فقط یک شرکت بیمه باشد. مقایسه بیمه شخص ثالث ،داشتن تجربیات مشترک، صدور بیمه نامه آسان تر و دریافت خسارت سریع تر در میزان محبوبیت شرکت‌ها موثر است . جدول زیر تعدادی از محبوب ترین شرکت‌های بیمه از نظر مردم را معرفی می‌کند.

رتبه بندی بیمه شخص ثالث


مقایسه بیمه شخص ثالث ،قیمت مناسب بیمه ها

بهترین بیمه شخص ثالث

 

همانطور که گفتیم قیمت بیمه شخص ثالث پس از تصویب قانون جدید ثالث نرخ یکسانی به خود گرفت.مقایسه بیمه شخص ثالث ، اما با این حال برخی از شرکت‌های بیمه با اعمال تخفیف ۲.۵ درصد قانونی از بیمه گذاران حق بیمه کمتری دریافت می‌کنند. علاوه بر این اگر میخواهید تعهدات مالی خود را افزایش دهید، از تخفیف شرکت‌های بیمه بر روی این پوشش استفاده کنید. تخفیفی که شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی ارائه می‌دهند متفاوت است . مقایسه بیمه شخص ثالث ،برای اطلاع از بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث با ورود به صفحه خرید آنلاین بیمه بیشترین تخفیف مازاد مالی را مشاهده و انتخاب نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 17 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

 

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،بیمه مربوط به خودرو به دو دسته اصلی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث طبقه بندی می‌شود.شرایط استفاده از بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری ست. شرایط استفاده از بیمه بدنه ،طبق قوانین اعلامی پلیس راهور، رانندگان موظف به تهیه بیمه شخص ثالث برای خودروی خود هستند.شرایط استفاده از بیمه بدنه ، عدم تهیه این بیمه‌نامه به منزله توقیف خودرو و به دردسر افتادن مالک آن است.شرایط استفاده از بیمه بدنه ،در این مقاله قصد داریم در رابطه با قوانین بیمه بدنه بحث نماییم به این منظور در ادامه ما را همراهی کنید.

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،بیمه بدنه چیست؟

شرایط استفاده از بیمه بدنه

 

بیمه بدنه آنلاین خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است.شرایط استفاده از بیمه بدنه ، یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند.شرایط استفاده از بیمه بدنه ، شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌ نامه پرداخت نماید.

تهیه یا عدم تهیه بیمه بدنه بر خلاف بیمه شخص ثالث، کاملا به تصمیم دارنده خودرو برمی‌گردد. شرایط استفاده از بیمه بدنه ،یعنی، بیمه بدنه از نوع بیمه‌های اختیاری است که تهیه یا عدم تهیه آن، کاملا به تصمیم دارنده خودرو برمی‌گردد. اما به دلایل مزایای بسیاری که این بیمه در کارنامه‌ی کاری خود دارد، تهیه آن برای هر ماشینی توصیه شده و خالی از لطف نیست.

قوانین بیمه بدنه

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،قوانین بیمه بدنه در برای پوشش اصلی خسارات اتومبیل شما

طبق قوانین بیمه بدنه خودرو، این بیمه‌نامه خسارت خودروی شما را در موارد زیر جبران می‌کند:

  1. اگر اتومبیل شما، به دلیل واژگونی، سقوط، آتش سوزی و انفجار خسارت ببیند، خسارت آن تحت پوشش بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.
  2. اگر با خودروی خود با هر جسم ثابت و متحرک برخورد داشته باشید، بیمه بدنه از شما حمایت می‌کند و خسارت خودرو را پرداخت خواهد کرد.
  3. شرایط استفاده از بیمه بدنه ،هنگامی که خودروی شما دزدیده شود، یا به تجهیزات ماشین شما خسارتی در حین سرقت وارد شود، بیمه بدنه خودروی شما را در بال و پر خود می‌گیرد
  4. اگر هنگام انتقال خودرو، خسارتی به اتومبیل شما وارد شود، بیمه بدنه پشت محکمی برای خودروی شماست.
  5. چنانچه برای نجات افراد، خودروی شما خسارتی ببیند، پاداش این نیت خیر را گرفته و بیمه بدنه شما را یاری می‌دهد.

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،قوانین بیمه بدنه برای پوشش تکمیلی خسارات اتومبیل شما

طبق قوانینی که بیمه مرکزی برای رشته بیمه‌ نامه بدنه تصویب کرده است؛ شرایط استفاده از بیمه بدنه ،این بیمه پوشش‌های زیر را در صورت دریافت حق بیمه بیشتر از بیمه‌گزار، ارائه خواهد کرد:

  1. اگر اتومبیل شما دربرابر حوادث طبیعی از جمله: سیل، زلزله و آتش‌فشان خسارتی ببیند، شما تحت پوشش تکمیلی بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.
  2. پرداخت روزانه مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب به شخص بیمه‌گذار: در شرایطی که خودرو حادثه دیده و جهت تعمیر در تعمیرگاه باشد صورت می پذیرد؛ البته این پوشش حداکثر ۳۰ روز را پشتیبانی می‌کند.
  3. اگر وسایل و تجهیزات خودروی شما در حال توقف دزدیده شود، طبق بخشنامه‌ها و مقررات بیمه بدنه، جبران خسارت ناشی از آن بر عهده ی بیمه بدنه است
  4. اگر در اثر ضربه، یک یا چند شیشه‌ی اتومبیل شما شکسته شود، پوشش تکمیلی بیمه بدنه ناجی اتومبیل شما خواهد بود.
  5. پرداخت خسارت بر اساس ارزش روز خودرو یکی از قوانین منحصر به فرد پوشش تکمیلی بیمه بدنه به حساب می‌آید.
  6. جبران خسارت‌های ناشی از پاشیده‌شدن مواد اسیدی، شیمیایی و رنگ بر روی بدنه ماشین
  7. حذف فرانشیز: جبران کامل هرگونه خسارت به خودرو (بخشی از خسارات هنگام حادثه بر عهده شخص بیمه‌گذار است که به آن فرانشیز می‌گویند)
  8. جبران هر گونه خسارت وارده به ماشین در خارج از مرز کشور نیز بر عهده‌ی بیمه بدنه است
  9. بیمه بدنه جبران خسارت‌های ناشی از کشیدن میخ، اجسام تیز و ایجاد خط و خش بر روی خودرو را بر دوش می‌کشد.
قوانین بیمه بدنه برای پوشش تکمیلی خسارات اتومبیل شما

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،قوانین دریافت تخفیف بیمه بدنه خودرو

قانون بیمه، تخفیفات خرید یا تمدید بیمه بدنه را برای خودروی شما تحت چهارچوب زیر درنظر گرفته است:

  1. اگر خودروی شما صفر کیلومتر باشد،شامل  کاهش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی خواهد شد.
  2. اگر مبلغ حق بیمه خود را به صورت به صورت نقدی پرداخت می‌کنید، ۱۰ درصد تخفیف شامل حال شما خواهد شد.
  3. شرایط استفاده از بیمه بدنه ،اگر سالهای متمادی از خسارت بیمه بدنه خود استفاده نکرده باشید، متناسب با تعداد سال‌های مذکور، تخفیف دریافت می‌کنید

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،خساراتی که توسط بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند

البته دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو تحت همه شرایط از شرکت‌های بیمه امکان‌پذیر نیست:

  • خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌‌های عمدی وارده توسط شخص بیمه‌گذار، مالک یا راننده ماشین
  • استفاده از مواد مخدر، نوشیدنی‌های الکلی و روان‌گردان‌ها توسط راننده
  • حمل بار بیش از حد مجاز با خودروی بیمه شده
  • رانندگی بدون گواهینامه، با گواهینامه نامرتبط یا گواهینامه ابطال شده
  • بکسل کردن خودرو با ماشین‌های غیر مجاز
خساراتی که توسط بیمه بدنه پوشش داده نمیشوند

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،شرایط فسخ از طرف بیمه گر

شرکت بیمه با دیدن شرایط ذیل، می‌تواند قرارداد بیمه بدنه را به صورت یک طرفه فسخ کند:

  • مالک خودرو اقساط بیمه را به موقع پرداخت نکند.
  • خطرهای پیش بینی شده برای خودرو تشدید شود.
  • مالک خودرو عمدا اطلاعاتی را اشتباه اعلام کند.

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،شرایط فسخ از طرف بیمه گذار

بیمه‌گزار هم در شرایط زیر می‌تواند بیمه بدنه خود را باطل کند:

  • فعالیت مالک خودرو متوقف شود.
  • ریسک بیمه کاهش یابد اما بیمه حاظر به بازگرداندن مابه‌التفاوت نباشد.

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،باید بدانیم که فسخ بیمه بدنه باید کتبی صورت بگیرد، خواه از سمت بیمه‌گذار باشد خواه از سمت بیمه گر!

<<پس از اعلام رسمی فسخ، بیمه بدنه تا ۱۰ روز اعتبار دارد>>

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،شرایط فسخ بیمه بدنه در صورت فروش خودرو

در صورتی که قصد دارید اتومبیل خود را به فروش برسانید، می‌بایست بیمه بدنه را فسخ و ما‌بقی حق بیمه را از بیمه‌گر دریافت نمایید. شرایط استفاده از بیمه بدنه ،همچنین بیمه‌گذار این توانایی را دارد که بیمه بدنه خودروی خود را به مالک جدید انتقال داده و تعهدات شرکت بیمه در قبال مالک جدید خودرو ادامه دار باشد.

شرایط فسخ بیمه بدنه در صورت فروش خودرو

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،شرایط عمومی بیمه بدنه

هر بیمه، شرایط عمومی خاصی دارد. به عنوان مثال در مورد بیمه بدنه، توجه شما را به موارد زیر جلب می‌کنیم:

  1. رعایت اصل حد اعلای حسن نیت
  2. پرداخت حق بیمه
  3. اعلام تشدید خطر
  4. اعلام خسارت
  5. عدم اظهارات خلاف واقع
  6. جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت
  7. خودداری از جابجایی و یا تعمیر وسیله نقلیه

رعایت اصل حد اعلای حسن نیت

هنگامی که به استعلام بیمه بدنه خودرو و محاسبه آن می پردازید، اطلاعاتی توسط بیمه گذار ثبت می‌شود.شرایط استفاده از بیمه بدنه ، شرکت بیمه طبق آن نرخ بیمه بدنه را محاسبه کرده و بیمه‌ نامه را صادر می‌کند. اگر بیمه‌گذار واقعیتی را بپوشاند و یا اطلاعاتی که صحت نداشته باشند را به شرکت بیمه ارائه دهد،در زمان خسارت، بیمه تعهدی را نسبت به جبران نخواهد داشت و بیمه نامه نیز باطل می‌شود.


شرایط استفاده از بیمه بدنه ،پرداخت حق بیمه‌نامه بدنه خودرو

سرآغاز تعهدات بیمه نامه با پرداخت حق بیمه شروع می‌شود. در خرید نقدی در همان وهله اول تمامی حق بیمه پرداخت می‌شود؛ ولی در خرید قسطی،زمانی که نوبت سر رسید اقساط سر برسد، باید مبلغ حق بیمه پرداخت شود. در غیر این صورت، شرکت بیمه قادر است بیمه نامه را فسخ کرده یا هیچگونه تعهدی در جبران خسارت شما نداشته باشد.

پرداخت حق بیمه‌نامه بدنه خودرو

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،اعلام تشدید خطر

زمانی که قرارداد بیمه بدنه جاری می‌شود، از همان ابتدا بیمه‌گذار بعضی از شرایط خودرو شامل نوع کاربری، ارزش خودرو و… را به شرکت بیمه اعلام می‌کند.

اگر در طول مدت بیمه‌نامه تغییراتی در هر یک از موارد گفته شده رخ دهد، بیمه‌گذار وظیفه دارد که شرکت بیمه را از این تغییر آگاه کند؛ در غیر این صورت، شرکت بیمه تعهدی در برابر جبران خسارت  شرایط نامتعارف نخواهد داشت و خسارت بر اساس شرایط اولیه بیمه نامه پرداخت می‌شود.

اعلام خسارت

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،وظیفه هر بیمه‌گذار این است که در زمان خسارت، اتفاق افتاده را حداکثر تا پنج روز کاری به شرکت بیمه اطلاع داده و مدارک لازم را به شرکت بیمه ارائه دهد.

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،عدم اظهارات خلاف واقع

اگر تقلبی در خرید بیمه‌نامه رخ دهد، شرکت بیمه تعهدی را در جبران خسارت نخواهد داشت.

جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت

همان‌طور که می‌دانید ماهیت بیمه جبران خسارات خودروی شماست. اما هر بیمه‌گذاری موظف است که برای جلوگیری از وقوع حادثه و حتی توسعه خسارت، محتاط باشد. شرایط استفاده از بیمه بدنه ،زیرا ممکن است در بعضی موارد خود بیمه‌گذار اقدام به ایجاد خسارت کرده تا مبلغی را به صورت خسارت دریافت کند. یکی از مهم ترین دلایل اعمال فرانشیز بیمه بدنه به همین علتی ست که ذکر کردیم.

جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت

خودداری از جابجایی و یا تعمیر وسیله نقلیه

در زمان وقوع حادثه، بیمه گذار نباید وسیله نقلیه خویش را تعمیر یا جابه‌جا کند مگر این جابه‌جایی به دستور مامور انتظامی باشد.


شرایط استفاده از بیمه بدنه ،مدارک اعلام خسارت بیمه بدنه

در هنگام بروز حادثه، بیمه‌گزار علاوه بر مدیریت استرس خود و اعلام خسارت به شرکت بیمه، وظایف دیگری نیز دارد.شرایط استفاده از بیمه بدنه ، به عنوان مثال، او برای اعلام خسارت به شرکت بیمه باید موارد زیر را تهیه و به مراکز پرداخت خسارت مراجعه نماید.

  • ارائه کروکی یا گزارش مقامات انتظامی
  • ارائه اصل بیمه نامه بدنه معتبر در زمان حادثه
  • ارائه اصل بیمه نامه ثالث معتبر در زمان حادثه
  • ارائه اصل کارت مالکیت یا سند مالکیت خودرو
  • ارائه اصل گواهینامه راننده مورد بیمه، هنگام حادثه
  • ارائه کارت ملی راننده مقصر حادثه

شرایط استفاده از بیمه بدنه ،خرید آنلاین بیمه بدنه از مدیر بیمه

با دانستن قوانین بیمه بدنه، راحت‌تر می‌توان نسبت به خرید آن تصمیم گیری کرد. بیمه بدنه با توجه به تخفیفات متنوع و متعددی که دارد، در شرکت‌های بیمه ای مختلف، دارای قیمت یکسانی نیست. شرایط استفاده از بیمه بدنه ،ماهیت مدیر بیمه کمک در انتخاب شرکت بیمه مناسب برای شماست.

خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه دات کام

قبل از خرید بیمه، می‌توانید با آگاهی از تخفیفات نرخ بیمه بدنه و شرایط بیمه‌ای، می‌توانید از کارشناسان بیمه خودروی ما با شماره تماس 09131760166 مشاوره کاملی دریافت کنید.شرایط استفاده از بیمه بدنه ، سپس، قیمت بیمه بدنه خودرو را از سامانه مدیر بیمه  استعلام بگیرید. در حقیقت، خرید آنلاین بیمه بدنه از مدیر بیمه همراهی قوی و هوشمند برای شما جهت انتخاب شرکت بیمه مناسب است!

 

Source :bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 13 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

 

بیمه بدنه تیبا ،در همین صفحه می‌توانید قیمت بیمه بدنه تیبا را محاسبه و آن را با سایر شرکت‌های دیگر مقایسه کنید. برای محاسبه بیمه بدنه تیبا ایران کافی است پس از وارد کردن اطلاعات خودروی خود در فرم بالا، از میان شرکت‌های بیمه‌گر، بیمه ایران را انتخاب کنید، خریدتان را آنلاین انجام دهید و بدون نیاز به حضور در شعب یا نمایندگی‌های بیمه ایران، بیمه بدنه تیبا خود را هرکجا که هستید، تحویل بگیرید.


بیمه بدنه تیبا ،چرا بیمه بدنه ایران؟

در بازار قیمت‌‌های نجومی خودرو و خسارت‌های بالای مالی که ممکن است بر اثر حوادث ناگهانی به بار آید، داشتن بیمه بدنه تیبا قطعا یکی از راه‌های پیشگیری و موثر خواهد بود.

بیمه ایران از جمله شرکت‌های ارائه دهنده بیمه بدنه است که از سال ۱۳۱۴ تاسیس شده و شروع به فعالیت در صنعت بیمه کرده است.

آنچه بیمه ایران را جدای از قدمتش مورد توجه قرار می‌دهد، خدماتی است که این شرکت در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهد، همچون:

  • تعداد بالای مراکز پرداخت خسارت آن که نسبت به دیگر شرکت‌های بیمه بالاتر است
  • ارائه پوشش کشیدن میخ یا اشیای تیز روی بدنه خودرو
  • گستردگی بالای شعب و نمایندگی‌های این شرکت در سراسر ایران
  • ارائه خدمات پرداخت خسارت سیار بیمه بدنه در تهران
  • امکان خرید بیمه‌ نامه بدنه اقساطی در ۳ چک (۴ تا ۸ ماهه)

به‌علاوه، رقابت در میان شرکت‌های بیمه عمدتا در ارائه خدمات پس از فروش آن شرکت‌ها دیده می‌شود که بیمه ایران طی این سال‌ها تلاش کرده است در امر خدمات رسانی از بسیاری از شرکت‌های بیمه پیشی بگیرد.


بیمه بدنه تیبا ،محاسبه بیمه بدنه ایران

چند فاکتور مهم روی قیمت بیمه بدنه تیبا ایران تاثیرگذار است:

امکان استعلام و خرید اینترنتی بیمه بدنه ایران از طریق سایت مدیر بیمه امکان‌پذیر است. متقاضیان می‌توانند به هنگام خرید آنلاین بیمه  از تخفیف‌های این شرکت نیز بهره‌مند شوند.


بیمه بدنه تیبا ،تخفیف‌های بیمه بدنه ایران

تخفیف‌هایی که بیمه ایران برای خرید بیمه بدنه تیبا در نظر گرفته است، عبارتند از:

اگر بیمه‌گذار از زمان صدور بیمه نامه تا پایان قرارداد بیمه خسارتی دریافت نکرده باشد، می‌تواند از این تخفیف عدم خسارت به هنگام تمدید بیمه نامه استفاده کند. تخفیفات عدم خسارت بیمه بدنه ایران ۴ ساله اعمال می‌شود:

به ازای هر سال

درصد تخفیف

سال اول

25٪

سال دوم

35٪

سال سوم

۴۵٪

سال چهارم

60٪

تخفیف صفر کیلومتر به خودروهایی داده می‌شود که از زمان ترخیص‌شان از کارخانه کمتر از یک ماه گذشته باشد و بیمه ایران برای این خودروها ۲۰٪ تخفیف اعمال می‌کند.

  • تخفیف پرداخت نقدی

۱۰٪ تخفیف به کسانی تعلق می‌گیرد که از بیمه ایران خرید نقدی انجام دهند.

  • تخفیف گروهی

تخفیف گروهی بیمه بدنه به کسانی تعلق می‌گیرد که بخواهند بیش از ۱۰۰ خودرو را بیمه کنند که در این حالت ۲۰٪ تخفیف به متقاضیان بیمه بدنه ایران تعلق می‌گیرد.

  • تخفیف اعضای هیئت علمی
  • تخفیف کارکنان صنعت بیمه

بیمه بدنه تیبا ،تمدید بیمه بدنه ایران

تمدید بیمه بدنه تیبا ممکن است به دو صورت انجام شود؛ یا بیمه‌گذار از شرکت بیمه خود راضی باشد و بخواهد پس از یک سال با همان شرکت بیمه نامه خود را تمدید کند، یا اینکه شرکت بیمه خود را تغییر دهد که این کار به راحتی از سایت مدیر بیمه امکان پذیر است.

صدور یا تمدید بیمه بدنه تیبا ایران با این شرایط امکان‌پذیر است:

صدور و تمدید بیمه بدنه‌ای نیازمند بازدید از خودرو است، مگر اینکه:

  1. از تاریخ بیمه نامه قبلی نگذشته باشد
  2. در پوشش‌های اضافی تغییری ایجاد نشده باشد
  3. خودرو دارای خسارت نباشد
  4. به ارزش خودرو نسبت به سال قبل اضافه نشده باشد (بیمه ایران تنها تا ۲۵٪ افزایش قیمت را جزو مواردی درنظر می‌گیرد که نیازمند بازدید نیست)

بیمه بدنه تیبا ،پوشش‌های بیمه بدنه ایران

پوشش‌های بیمه بدنه تیبا ایران شامل دو دسته پوشش اصلی و اضافی (فرعی) است:

  • پوشش‌های اصلی
  1. حادثه: سقوط، واژگونی، خسارت ناشی از برخورد دو خودرو با یکدیگر و همچنین خسارت وارد شده بر خودرو بر اثر برخورد آن با هر جسم ثابت و متحرک دیگر
  2. سرقت کلی: اگر خودرو و لوازم آن یکجا به سرقت رفته و تا مدت‌ها پیدا نشود.
  3. خسارت وارد شده بر اثر انتقال یا نجات: آسیب‌های وارد شده بر خودرو به هنگام نجات بیمه شده یا انتقال خودرو به محل مناسب
  4. آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار
  5. خسارت وارد شده بر چرخ‌ها و باتری ماشین
  • پوشش‌های اضافی
  1. کشیده شدن میخ یا اجسام تیز روی بدنه خودرو
  2. بلایای طبیعی: خسارت ناشی از بلایای طبیعی که خارج از اراده انسان باشد مانند سیل، زلزله، طوفان، آتشفشان، تگرگ و بهمن
  3. مواد شیمیایی و اسیدی: خسارتی که بر اثر پاشیدن رنگ، مواد شیمایی و اسید بر بدنه خودرو وارد می‌شود
  4. هزینه ایاب و ذهاب: این پوشش مربوط به هزینه‌ رفت و آمد در دوره‌ای است که خودرو قابل استفاده نباشد یا در تعمیرگاه باشد. مدت این پوشش در طول سال حداکثر ۳۰ روز است که ۳ روز اول هر حادثه به‌عنوان فرانشیز محسوب می‌شود (فرانشیز بخشی از هر خسارت است که برعهده بیمه‌گذار می‌باشد و مقدار آن در بیمه‌نامه مشخص می‌شود.)
  5. سرقت جزئی: سرقت قطعات و لوازم خودرو بیمه شده بدون سرقت کلی خودرو
  6. شکست شیشه: این پوشش خسارت‌هایی را جبران می‌کند که بر اثر تغییر یا تراکم هوای داخل خودرو ایجاد می‌شود.
  7. افزایش قیمت خودرو: اگر بیمه‌گزار به هنگام خرید پوشش‌‌های اضافی، پوشش نوسانات قیمت را انتخاب کند، در صورتی که خودروی وی در زمان صدور بیمه نامه افزایش قیمت داشته باشد، شرکت بیمه موظف است حدود تعیین شده در بیمه نامه را تحت پوشش قرار دهد.
  8. افت قیمت خودرو: اگر خودروی بیمه شده بر اثر خطرات تحت پوشش بیمه آسیب ببیند، در صورت انتخاب این پوشش، شرکت بیمه موظف است معادل خسارت قابل پرداخت بابت افت قیمت خودرو را به مبلغ خسارت اضافه کند.

این پوشش محدود به خودروهایی است که بیش از ۷ سال از زمان ساخت‌شان نگذشته باشد.

نسبت خسارت قابل پرداخت به مبلغ بیمه شده

درصد اضافه‌ مبلغ خسارت بابت افت قیمت

تا ۱۰٪

۵٪

بیش از ۱۰٪ تا ۲۰٪

۱۰٪

بیش از ۲۱٪ تا ۴۰٪

۱۵٪

بیش از ۴۰٪

۲۰٪

نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه تیبا بیمه بدنه ایران

  • اگر بیمه‌گذار مقصر حادثه باشد: ابتدا باید خسارت وارد شده به خودروی آسیب دیده یا شخص ثالث زیان دیده را تسویه کند، پس از آن به خسارت وارد شده بر خودروی او رسیدگی خواهد شد.
  • اگر بیمه‌گذار زیان دیده باشد: ابتدا باید خسارت وارد شده را از بیمه شخص ثالث مقصر حادثه دریافت کند و مراحل زیر را برای دریافت خسارت از بیمه بدنه طی کند:
  1. به‌همراه داشتن مدارک موردنیاز (اصل و کپی بیمه نامه، اصل و کپی بیمه شخص ثالث، اصل و کپی گواهینامه راننده مقصر، کپی سند مالکیت خودرو، اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گذار، راننده و مالک خودرو، فاکتور قطعات خریداری شده)
  2. به یکی از مراکز پرداخت خسارت بیمه بدنه ایران مراجعه و فرم اعلام خسارت بدنه اتومبیل را پر کند
  3. سپس تشکیل پرونده صورت گیرد
  4. اگر خودرو نیازمند تغییر قطعه باشد باید فاکتور به همراه قطعات آسیب دیده (داغی) را تحویل شرکت بیمه دهد
  5. حواله پرداخت خسارت و فرم مفاصاحساب را به اداره کل حسابداری و آمار بیمه ایران ارائه دهد و چک را دریافت نماید

بیمه بدنه تیبا ،استعلام اصالت بیمه بدنه ایران

می‌توانید از طریق سایت مدیر بیمه و با وارد شدن به سامانه استعلام بیمه نامه‌های سنهاب بیمه مرکزی را استعلام کنید. استعلام اصالت بیمه نامه‌ها را می‌توانید با استفاده از کد یکتا بیمه نامه، کد VIN، شماره بیمه نامه یا از طریق پیامک انجام دهید.

Source:bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5
احمدرضا کرامت بازدید : 13 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

 

انتخاب بهترین صدور بیمه نامه شخص ثالث، یکی از دغدغه‌های اصلی‌ست که صاحبان خودرو معمولاً با آن مواجه هستند. بنابراین بهتر است پیش از خرید صدور بیمه نامه شخص ثالث با مقایسه‌ دقیق و استعلام قیمت معتبرترین شرکت‌های بیمه، از انتخاب بهترین بیمه‌ اطمینان حاصل کرد.

صدور بیمه نامه شخص ثالث یکی از متداول‌ترین انواع بیمه محسوب می‌شود که داشتن آن برای صاحبان وسایل نقلیه اجباری است. بنابراین، تمام وسایل نقلیه ملزم به داشتن بیمه ثالث هستند.

شخص ثالث کسی است که در حادثه رانندگی متحمل زیان مالی یا جانی می‌شود. راننده مقصر لازم است تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد تا هنگام وقوع حادثه‌، شرکت بیمه خسارت وارد شده بر شخص ثالث را پرداخت کند.

صدور بیمه نامه شخص ثالث و استعلام بیمه شخص ثالث

در صورتی‌که قصد خرید صدور بیمه نامه شخص ثالث را دارید، مدیر بیمه  این امکان را برای شما فراهم آورده است. شما می‌توانید با مقایسه شرایط و پوشش شرکت‌های بیمه‌، بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب نمایید و بیمه خود را اینترنتی خریداری کنید. نسخه دیجیتال بیمه‌ خریداری شده به‌صورت آنلاین برای شما صادر می‌شود.

در صورت نیاز به نسخه فیزیکی، بیمه نامه درب منزل یا محل کار به‌ صورت رایگان به شما تحویل داده می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت  وصدور بیمه نامه شخص ثالث

چند عامل، تعیین‌کننده قیمت بیمه شخص ثالث است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

حق بیمه صدور بیمه نامه شخص ثالث و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه‌ یک انسان در ماه حرام محاسبه می‌شود.

۱- مبلغ دیه:

مبلغ دیه، هر سال از سوی بیمه مرکزی تعیین می‌شود که برای سال ۱۴۰۰ معادل ۶۴۰ میلیون تومان در ماه حرام و ۴۸۰ میلیون تومان در ماه غیرحرام است.

ماه‌های حرام: ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب

۲- نرخ بیمه شخص ثالث:

حق صدور بیمه نامه شخص ثالث سالیانه تغییر می‌کند. نرخ بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده که این امر ارتباط مستقیم با افزایش مبلغ دیه سال ۱۴۰۰ دارد.

۳- تخفیف بیمه شخص ثالث:

تخفیف صدور بیمه نامه شخص ثالث که در واقع همان درصد تخفیف عدم خسارت است، به تعداد سال‌هایی باز می‌گردد که بیمه‌گذار یا راننده در تصادف مقصر شناخته نشده و از بیمه ثالث خود استفاده نکرده است.

نحوه اعمال تخفیف عدم خسارت در جدول زیر قابل مشاهده است:

تخفیف عدم خسارت درصد تخفیف
سال اول 5 ٪
سال دوم 10 ٪
سال سوم 15 ٪
سال چهارم 20 ٪
سال پنجم 25 ٪
سال ششم 30 ٪
سال هفتم 35 ٪
تخفیف عدم خسارت درصد تخفیف
سال هشتم 40 ٪
سال نهم 45 ٪
سال دهم 50 ٪
سال یازدهم 55 ٪
سال دوازدهم 60 ٪
سال سیزدهم 65 ٪
سال چهاردهم 70 ٪

 

۴- مدت اعتبار بیمه ‌نامه:

بیمه‌ نامه‌های شخص ثالث ممکن است کوتاه مدت یا یک‌ساله صادر شوند.

  • بیمه‌نامه یک‌ساله: در این بیمه‌نامه‌ها شروع و پایان اعتبار بیمه‌نامه مشخص است، برای ۳۶۵ روز سال اعتبار دارند و خرید آن‌ها نسبت به بیمه‌نامه‌های کوتاه‌مدت مقرون به‌صرفه‌تر است.
  • بیمه‌نامه‌ کوتاه‌مدت: اگر بیمه‌گذار توان پرداخت یکجای حق بیمه بلندمدت را نداشته باشد یا قصد فروش وسیله نقلیه‌اش را داشته باشد، می‌تواند بیمه‌نامه کوتاه‌مدت ۲ ماهه، ۳ ماهه، ۴ ماهه، ۶ ماهه یا ۹ ماهه را خریداری کند. این دسته از بیمه‌گذاران باید توجه داشته باشند که اگر تجمیع ماه‌های آن‌ها به یک‌سال نرسد، تخفیف عدم خسارت در آن‌ها محاسبه نمی‌شود.

۵- صدور بیمه نامه شخص ثالث ،کاربری خودرو:

کاربری‌ خودرو بر میزان پرداخت حق صدور بیمه نامه شخص ثالث تاثیرگذار است. برخی خودروها ‌هنگام رانندگی نسبت به خودروهای دیگر در معرض خطر بیشتری هستند، در نتیجه بیمه‌گذارانِ این خودروها موظف به پرداخت حق بیمه‌ بالاتری می‌باشند. چند نمونه از کاربری‌های خودرو که حق بیمه شخص ثالث آن‌ها ممکن است بالاتر باشد، عبارتند از:

  • آمبولانس
  • آتش‌نشانی
  • تاکسی‌ برون شهری
  • تاکسی درون شهری
  • تاکسی‌های بی‌سیم و اینترنتی
  • بارکش
  • کاربری صنعتی

۶- جریمه دیرکرد تمدید صدور بیمه نامه شخص ثالث :

برای محاسبه جریمه دیرکرد روزانه بیمه شخص ثالث می‌توانید از فرمول بیمه زیر استفاده کنید:

حق بیمه خودرو تقسیم بر ۳۶۵ روز سال = محاسبه جریمه دیرکرد یک روز

پوشش‌های صدور بیمه نامه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی، مالی و خسارت سرنشین یا راننده را تحت پوشش قرار می‌دهد:

خسارت جانی یا بدنی: به هزینه‌‌هایی گفته می‌شود که به‌منظور درمان افراد آسیب دیده در یک حادثه رانندگی یا به‌عنوان غرامت فوت و نقص عضو پرداخت می‌شود.

صدور بیمه نامه شخص ثالث ،خسارت مالی: هزینه‌ای است که برای جبران خسارت مالی وارد شده بر خودرو و اموال افراد زیان دیده پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که راننده مقصر شامل این جبران خسارت نیست. سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ حداقل ۱۶ میلیون تومان و حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان است. سقف تعهدات مالی ارائه شده در شرکت‌های بیمه می‌تواند متفاوت باشد.

صدور بیمه نامه شخص ثالث ،خسارت راننده: در این مورد، راننده‌ خودروی مقصرِ حادثه نیز تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد، با این تفاوت که بیمه تنها خسارت‌های جانی را  تحت پوشش قرار می‌دهد و در قبال خسارت‌های مالی تعهدی ندارد. لازم به ذکر است، پرداخت خسارت در صورتی انجام می‌شود که راننده دارای گواهینامه معتبر و مرتبط با وسیله نقلیه باشد.

معیار انتخاب بهترین صدور بیمه نامه شخص ثالث

  • توانگری مالی شرکت: توانگری مالی از جمله شاخص‌هایی است که هرسال از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود و در واقع مشخص کننده میزان توانایی عمل به تعهدات یک شرکت بیمه است.
  • زمان پاسخگویی شرکت‌ها: یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ارزیابی عملکرد یک شرکت و میزان رضایت‌مندی مشتری این است که شرکت بیمه چند روز پس از ثبت شکایت، پاسخگوی مشتری خواهد بود. متوسط مدت زمان پاسخگویی نیز از سوی بیمه مرکزی جمع‌آوری می‌شود و قابل استفاده است.
  • رتبه رضایتمندی: این مورد در واقع رتبه رضایت از مبلغ پرداختی خسارت است که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی پژوهشکده بیمه، در سامانه بیمه مرکزی ثبت می‌شود.
  • شعب پرداخت: از جمله فاکتورهای پر اهمیت برای انتخاب یک شرکت بیمه از سوی مردم این است که آن شرکت بیمه چه تعداد شعبه در سراسر کشور دارد؟ نمایندگی‌ها و شعب شرکت بیمه تا چه حد در دسترس هستند؟
  • در مجموع، مبنای بهترین بیمه‌ شخص ثالث را می‌توان اولویت‌ شخص دانست.


فسخ  پس از صدور بیمه نامه شخص ثالث

فسخ بیمه شخص ثالث اغلب غیرممکن بوده و امکان‌پذیر نیست؛ مگر در شرایطی که:

  • خودرو اسقاط شده باشد
  • خودرو مسروقه و گواهی معتبر از نیروی انتظامی داشته باشد
  • خودرو فرسوده و از رده خارج تشخیص داده شود
  • برای یک خودرو، از دو نمایندگی بیمه صادر شده باشد. هرچند این شرایط بسیار نادر است، اما در صورت بروز، بیمه‌گذار این حق را دارد که یکی از بیمه‌نامه‎‌ها را باطل کند. طبق قانون در چنین شرایطی حق با شرکتی است که زودتر اقدام به صدور بیمه‌ نامه کرده است.

حذف الحاقیه بیمه شخص ثالث

در قوانین جدید، صدور الحاقیه و پرداخت هزینه اضافی حذف شده است.

مطابق قوانین سال‌های گذشته اگر تاریخ شروع صدور بیمه نامه شخص ثالث فرد بر اساس میزان دیه سال جدید نبود، بیمه‌گذار می‌بایست برای مدتی که بر مبنای دیه سال قبل بیمه را پرداخت کرده بود، حق بیمه‌ای متناسب با سال جدید پرداخت می‌کرد و برای آن الحاقیه صادر می‌شد. در قوانین جدید نیاز به پرداخت این مبلغ اضافه نیست.

دیجیتالی شدن صدور بیمه نامه شخص ثالث

از جمله تغییرات مثبتی که در صنعت بیمه رخ داده است، آنلاین شدن پروسه خرید و صدور بیمه و حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه است. در همین راستا، بیمه‌نامه‌های سنتی شخص ثالث از سال 99 به فایل پی دی اف دارای QR کد تبدیل شده‌اند که مالکان خودرو می‌توانند پرینت این فایل یا صرفا کد یکتای ذکر شده در بیمه‌نامه را به‌همراه خود داشته باشند.

 

Source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5
احمدرضا کرامت بازدید : 20 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

 

در این دوره گرانی، افزایش قیمت لحظه ای شده است. اگر غافل باشیم شاخ از سرمان بالا می زند. ضرورت داشتن خرید بیمه بدنه با تخفیف در کنارِ بیمه شخص ثالث بر هیچکس پوشیده نیست. این بیمه‌ نامه می‌تواند بخش زیادی از خسارت‌های ما را جبران کند. در این مقاله، قصد داریم شما را با خرید بیمه بدنه با تخفیف آشنا کنیم، همچنین از نحوه استفاده از خرید بیمه بدنه با تخفیف آگاه خواهید شد. بدین منظور در ادامه باما همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟ خرید بیمه بدنه با تخفیف

فرض کنید حادثه ای رخ داده و شما مقصر هستید.در این صورت، جبران خسارت‌هایی که به خودروی شما وارد می‌شود، به عهده خودتان است. اما اگر بیمه بدنه داشته باشید بخشی از خسارت وارده به خودروی شما تحت پوشش بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.

در حقیقت، ماهیت خرید بیمه بدنه با تخفیف جبران خسارت‌های مالی وارد شده به خودروی شماست! خطراتی که خرید بیمه بدنه با تخفیف تحت پوشش قرار می‌دهد به دو دسته پوشش های اصلی و اضافی تقسیم می‌شود.


شرایط خرید بیمه بدنه با تخفیف

برخی از شرکت‌های بیمه برای خرید بیمه بدنه با تخفیف درنظر می‌گیرند.که به شرح زیر هستند:
۱. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه
۲.تخفیف بر اساس ارزش خودرو
۳.تخفیف نقدی
۴.تخفیف بیمه خودروی صفر
تخفیف بیمه خودروی صفر از کاراترین تخفیفات بیمه بدنه به شمار می‌رود که اکثر شرکت‌ها آن‌ ارائه می‌دهند.


خرید بیمه بدنه با تخفیف عدم خسارت 

چنانچه بیمه‌گزاری در طول مدتی که بیمه‌ نامه را خریداری کرده است دچار حادثه نشود، تخفیف عدم خسارت به وی تعلق خواهد گرفت. میزان این تخفیف نیز طبق سال‌هایی که شخص از بیمه‌نامه‌اش استفاده نکرده است محاسبه می‌شود. لطفا دقت فرمایید:

  • یکسال تخفیف عدم خسارت : ۲۵%
  • دو سال تخفیف عدم خسارت: ۳۵%
  • سه سال تخفیف عدم خسارت: ۴۵%
  • چهار سال تخفیف عدم خسارت و بیشتر: ۶۰%

خرید بیمه بدنه با تخفیف نقدی

برخی از شرکت‌های بیمه تسهیلاتی را در اختیار بیمه‌گزاران قرار می‌دهند.در واقع علاوه بر پرداخت نقدی حق بیمه، پرداخت قسطی نیزبرای آن‌ها فراهم خواهد بود. همچنین برای افرادی که حق‌بیمه خود را نقدی پرداخت می‌کنند تا ۱۰ درصد تخفیف درنظر گرفته می‌شود. بیمه پاسارگاد، شرکت بیمه ایران، پارسیان، دانا، البرز و آسیا از جمله شرکت‌هایی هستند که بابت دریافت نقدی حق‌بیمه تخفیف قابل توجهی درنظر می‌گیرند.

خرید بیمه بدنه با تخفیف

در ادامه این مقاله، قصد داریم در رابطه با این تخفیفات و انواع آن بحث نماییم، از ادامه‌ی همراهی شما پیشاپیش سپاسگذاریم.

خرید بیمه بدنه با تخفیف خودروی صفر

برخی از شرکت‌های بیمه برای خودروهای صفرکیلومتر نیز تخفیفی درنظر می‌گیرند. این تخفیفات به آن دسته از خودروها تعلق می‌گیرد که از زمان تحویل آن‌ها سه ماه نگذشته باشد. امکان دارد شرکت‌ها معیارهای متفاوتی را در نظر بگیرند. در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مقدار کیلومتر کارکرد خودرو
  • میزان زمانی که از پلاک کردن خودرو گذشته
  • میزان زمانی که از شماره‌گذاری خودرو گذشته
  • میزان زمانی که از تولید خودرو گذشته
  • سایر مواردی که ممکن است شرکت‌های بیمه به‌عنوان ملاک خودروی صفر تعیین کنند.

خرید بیمه بدنه با تخفیف خودرو صفر بیمه ایران

تعداد زیادی از شرکت‌هایی که خودرو تولید می‌کنند، در زمان تحویل آن برای مدت زمان مشخصی خرید بیمه بدنه با تخفیف یا کارت طلایی ارائه به مشتریان خود ارائه می‌دهند.شایان ذکر است که تمامی خطرات تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. به همین علت است که مالکان خودرو مشتاق‌اند پوشش بیشتری از خرید بیمه بدنه با تخفیف را در اختیار داشته باشند. شرکت بیمه ایران برای خودروهای صفر تخفیف ویژه‌ای درنظر گرفته است. این تخفیفات بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

کاهش قیمت بیمه بدنه بر اساس تخفیف عدم خسارت ثالث

برخی از شرکت‌های بیمه نیز باتوجه تخفیف عدم خسارت ثالث، درصدی را از حق‌ خرید بیمه بدنه با تخفیف نیز کم می‌کنند. در حقیقت به هراندازه تخفیف عدم خسارت ثالث شما بیشتر باشد تخفیف بیمه‌ای بیشتری دریافت خواهید کرد.

بیمه دانا، البرز، آسیا و پارسیان جزو شرکت‌هایی هستند که به ازای سال‌های عدم خسارت بیمه ثالث، برای خرید بیمه بدنه با تخفیف در نظر می‌گیرند.


خرید بیمه بدنه با تخفیف برای دارندگان دیگر محصولات شرکت بیمه مثل بیمه عمر

برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به آن دسته از بیمه‌گزارانی که بیمه عمر یا آتش سوزی را نیز از خودشان خریده باشد، برای خرید بیمه بدنه با تخفیف قائل می‌شوند.
بیمه سامان، آسیا و پاسارگاد همان شرکت‌هایی هستند که به دارندگان بیمه عمر این تخفیف را تقدیم می‌کنند. بیمه سامان نیز نه تنها برای بیمه عمر بلکه برای افرادی که بیمه آتش سوزی دارند هم، تخفیف درنظر می‌گیرند.


حداکثر خرید بیمه بدنه با تخفیف

جالب است بدانید که در خرید بیمه بدنه با تخفیف تنوعات زیادی وجود دارد. تخفیفاتی که به مشتریان از طرف شرکت‌ها ارائه می‌شود نباید از ۷۰ درصد عبور کند. برخی از این شرکت‌ها این تخفیفات را ارائه داده و برخی آن را کم‌تر درنظر می‌گیرند.


خرید بیمه بدنه با تخفیف ایران

بیمه ایران به عنوان شرکت دولتی به علت پشتوانه مالی قوی خود، سالانه مشتریان زیادی را برای فروش بیمه بدنه جذب می‌کند. تعدادی از مهم‌ترین تخفیفات بیمه بدنه ایران در این قسمت مشخص شده است:

  • تخفیف عدم خسارت
  • تخفیف خودروی صفر
  • تخفیف خودروهای صفر کیلومتر
  • تخفیف ویژه ایثارگران و هیئت علمی
  • تخفیف گروهی بیمه بدنه
  • تخفیف پرداخت نقدی حق بیمه

بهترین خرید بیمه بدنه با تخفیف خودرو

با توجه به اهمیت بیمه بدنه و فروش آن توسط اکثر شرکت‌ها، انتخاب بهترین بیمه بدنه نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این تخفیف ، در شرکت‌های مختلف، عوامل دیگری در تعیین بهترین خرید بیمه بدنه با تخفیف موثر است. میزان فروش شرکت‌ها، توانگری مالی آن‌ها، پوشش‌های ارائه شده، تخفیفات ویژه و درصد فرانشیز کسر شده در خسارت قابل پرداخت، از عواملی است که در تعیین بهترین بیمه بدنه تاثیر دارد. البته باید توجه داشت ارزان‌ترین خرید بیمه بدنه با تخفیف همیشه بهترین بیمه نیست و تخفیف به تنهایی نمی‌تواند معیار درستی در انتخاب آن باشد.


خرید بیمه بدنه با تخفیف ،بیمه بدنه با حداکثر تخفیف را چگونه بخریم؟

اکثر شرکت‌ها علاوه بر تخفیفات دائمی، تخفیف مناسبتی هم برای بیمه‌گذاران در نظر می‌گیرند. برای آگاهی از طرح‌های خرید بیمه بدنه با تخفیف و به روزترین اطلاعات آن‌ها به صفحه استعلام و خرید اینترنتی بیمه بدنه سایت مدیر بیمه  مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای انتخاب مناسب‌ترین بیمه بدنه با توجه به شرایط مالی خود با مشاوران مدیر بیمه  تماس بگیرید تا به شکل رایگان اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورده، بهترین آن را انتخاب کنید.

 

Source :bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 16 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

 

سابقه بیمه خودرو موضوع مهمی است که لازم است هر مالک خودرویی آن را پیگیری کند. داشتن بیمه نامه شخص ثالث مطابق قانون الزامی و اجباری است. هر خودرویی که بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشد یا به موقع آن را تمدید نکرده باشد، جریمه ها و مجازات جداگانه ای را تجربه خواهد کرد. معمولا بیشتر مالکان خودرو از تاریخ سررسید بیمه نامه خود اطلاع دارند و می دانند که زمان تمدید بیمه در چه محدوده تاریخی است. اما موضوع استعلام سابقه بیمه خودرو از آن جهت اهمیت دارد که سابقه بیمه خودرو می تواند منجر به اختصاص تخفیفاتی قابل توجه در تمدید بیمه نامه شود. گرچه باز هم مالک خودرو از این موضوع طبیعتا اطلاع دارد، اما همیشه این امکان نیز وجود دارد که بتواند از روش های متعدد و مختلف برای استعلام بیمه و  سابقه بیمه خودروی خود اقدام کند.

به عبارت دیگر برای اینکه استعلام بگیرید بیمه نامه خریداری شده تقلبی نیست، یا زمانی که بیمه نامه ماشین به هر دلیل گم شده باشد و یا به عنوان مالک خودرو به هر دلیل نمی دانید که زمان سررسید بیمه نامه خودرو چه زمانی است و یا ممکن است خودرویی خریده‌ باشید و نمی ‌دانید که بیمه نامه‌اش معتبر است یا نه و مواردی از این دست، می توانید با استعلام سابقه بیمه خودرو به راحتی اعتبار بیمه نامه‌ را بررسی کنید.

روش استعلام سابقه بیمه خودرو

منظور از سابقه بیمه خودرو بررسی سابقه بیمه های صادر شده برای خودرو است. برای این کار سایت بیمه مرکزی بهترین مرجع است. تنها کافی است در میزکار بیمه مرکزی با انتخاب گزینه “پاسخ به استعلام سوابق بیمه خودرو” وارد صفحه استعلام سابقه بیمه خودرو شوید.

شما باید یکی از گزینه های ثبت استعلام جدید و یا پیگیری استعلام را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه ثبت استعلام جدید وارد صفحه ای می شوید که می ‌توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی بیمه گذار استعلام سابقه بیمه چندین ساله بیمه ثالث و بیمه بدنه و یا هر دو نوع بیمه خودروی خود را از بیمه مرکزی دریافت کنید.

شما باید اطلاعات مربوط به رشته بیمه‌ای، کد ملی، سال تولد، شماره تلفن، شماره موبایل، استان و شهر را به سیستم ارائه دهید تا به این ترتیب همه بیمه نامه‌های ثالث و بدنه‌ای که به نام شخص در شرکت‌ های بیمه مختلف صادر شده است، به همراه رشته بیمه‌ای نمایش داده شود.

استعلام خلافی موتورسیکلت

با وارد کردن اطلاعات مورد درخواست در سامانه سنهاب بیمه مرکزی کد تاییدیه ثبت استعلام سابقه بیمه خودرو را به شماره همراه وارد شده ارسال می کند. متن پیامک تایید به شرح زیر است:

“کد تاییدیه برای ادامه ثبت استعلام شما: —-/ کد پیگیری پس از ثبت استعلام برای شما ارسال خواهد شد. بیمه مرکزی ج.ا. ایران. “

پس از وارد کردن کد تاییدیه، روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید. در صورت ثبت موفقیت آمیز استعلام سابقه بیمه خودرو، در قسمت تاییدیه نهایی متن زیر برایتان نمایش داده خواهد شد.

“خانم/ آقای … استعلام شما با کد پیگیری …….. با موفقیت ثبت شد. پیامک کد رهگیری برای شما ارسال شد و نتیجه آن در سایت بیمه مرکزی قسمت پیگیری استعلام، قابل مشاهده است. سامانه پاسخگویی به استعلام سوابق بیمه خودرو بیمه مرکزی ج.ا.ا-“

بنابراین می توانید نتیجه استعلام سابقه بیمه خودرو را در سایت بیمه مرکزی مشاهده کنید. در گزارشی که در نهایت در سایت بیمه مرکزی برای شما ارسال می شود، اطلاعات بیمه ای بیمه‌گذار، از جمله شماره بیمه‌نامه، تاریخ شروع و انقضای بیمه‌نامه، نامه های ثبت شده به نام بیمه شده در شرکت های بیمه، نوع بیمه‌نامه ها (بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه)، نام شرکت بیمه و وضعیت دریافت خسارت نشان داده‌ می ‌شود.

روش های استعلام اصالت سابقه بیمه خودرو

استعلام اصالت بیمه خودرو نوعی دیگری از استعلام است که با استعلام سابقه بیمه خودرو متفاوت است. باز هم برای استعلام اصالت بیمه خودرو بهترین، معتبرترین و اصلی ترین مرجع، سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی یا همان سنهاب است. در این سایت به چند روش امکان استعلام اصالت بیمه خودرو وجود دارد. کافی است در سامانه یاد شده وارد بخش (سامانه استعلام بیمه‌نامه ‌های وسایل نقلیه موتوری) شوید. در این بخش این امکان وجود دارد که از سه روش از بیمه نامه خود استعلام بگیرید. فراموش نکنید که استعلام اصالت با استعلام سابقه بیمه خودرو متفاوت است.

1. استعلام بر اساس شماره بیمه نامه

2. استعلام بر اساس کد یکتا بیمه نامه

3. استعلام بیمه نامه از طریق پیامک

 استعلام اصالت بیمه خودرو به کمک شماره بیمه نامه

در آدرس https://www.centinsur.ir/index.aspx?pageid=306/ روی سربرگ “استعلام بیمه نامه” قرار بگیرید. همانطور که مشاهده می کنید در این سربرگ امکان استعلام اصالت بیمه خودرو از طریق شماره بیمه نامه و کد یکتای بیمه نامه وجود دارد.

تنها کافی است بیمه گذار شماره بیمه نامه ای که روی بیمه نامه درج شده است، به همراه نام شرکت بیمه، تلفن همراه و کد ملی بیمه گذار را در کادر مشخص وارد کند و از اصالت بیمه خودرو استعلام بگیرد.


سابقه بیمه ،استعلام اصالت بیمه خودرو به کمک کد یکتا بیمه نامه

در همان سربرگ “استعلام بیمه نامه” این بار برای استعلام اصالت بیمه خودرو از کادر دست چپ، “استعلام بر اساس کد یکتای بیمه نامه” را انتخاب کنید. با وارد کردن کد یکتای بیمه نامه، شماره ملی و درج کد امنیت سایت می توانید اصالت بیمه خودرو را استعلام بگیرد. البته ممکن است از کد یکتای بیمه نامه خود اطلاعی نداشته باشید. باید بدانید که تمام بیمه نامه ها از سال ۱۳۹۷ به بعد دارای کد یکتا هستند. بنابراین اگر به بیمه نامه خود نگاه کنید، می توانید این کد را بیابید.


سابقه بیمه ،استعلام اصالت بیمه خودرو به کمک پیامک

در این روش باید با رعایت فرمت مناسب ارسال پیامک از اصالت بیمه خودرو استعلام بگیرید. بنابراین سرشماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ را در پیامرسان خود وارد کنید و بعد بر اساس فرمت زیر به این سرشماره پیامک بزنید و منتظر پاسخ سامانه بمانید.

فرمت اول ارسال پیامک : ۱*کد ملی بیمه گذار*شماره بیمه نامه چاپ شده.

مثال: ۱*۰۰۳۸۵۱۵۰۰۰*۹۱/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۲۳

فرمت دوم ارسال پیامک:۲*کد ملی بیمه گذار*کد یکتای بیمه‌نامه.

مثال: ۲*۰۰۳۸۵۱۵۰۰۰*۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

می بینید که این روش استعلام اصالت بیمه خودرو نیز به هر حال به شماره ملی یا کد یکتای بیمه نامه نیاز دارد.

جمع بندی سابقه بیمه

برای استعلام اصالت و سابقه بیمه خودرو از همین روش های یاد شده استفاده کنید و حتما به موقع این کار را انجام دهید تا دچار دردسر نشوید.

 

Source :virgool.io
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
احمدرضا کرامت بازدید : 22 یکشنبه 10 بهمن 1400 نظرات (0)

 

اکثر مردم اطلاعات چندانی درباره بیمه و انواع بیمه آن ندارند. با این حال، قوانین بیمه‌ای و پوشش‌های بیمه‌نامه‌ها یک جنبه مهم از رفاه مالی  شما محسوب می‌شود و داشتن سیاست‌های مناسب و به‌صرفه می‌تواند تأثیر جدی بر زندگی شما داشته باشد. از طرف دیگر هیچ بیمه‌ نامه واحدی وجود ندارد که تمام جنبه‌های خطرات و حوادث تهدید کننده زندگی شما را پوشش بدهد. بنابراین، اگر می‌خواهید درصورت بروز حادثه، بیماری، کارافتادگی، بازنشستگی و … از بروز مشکلات مالی عمده  برای خود و خانواده و عزیزانتان جلوگیری کنید، به انواع بیمه مختلفی از پوشش نیاز خواهید داشت. پس مهم است که اطلاعات هرچند اندک اما کافی درباره بیمه و اهمیت آن، انواع بیمه و مزایای بیمه‌های مختلف داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم انواع بیمه را به زبان ساده و در چند دقیقه برای شما توضیح بدهیم.


انواع بیمه ،بیمه چیست؟

بیمه درحقیقت یک قرارداد حقوقی بین شما و یک شرکت بیمه (بیمه‌گر) است که بر اساس آن شرکت بیمه متعهد می شود در صورت وقوع حادثه و بیماری و ازکارافتادگی خسارت واردشده به شما را تا سقف مشخصی که در بیمه‌نامه تعیین شده، جبران کند. به طور کلی بیمه‌ها اعم از بیمه اتومبیل و بیمه مسافرت یا بیمه بازنشستگی و بیمه عمر و حتی بیمه درمان و بیمه تکمیلی در سه دسته بیمه اشخاص، بیمه اموال و بیمه مسئولیت تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه هرکدام از این دسته‌های بیمه‌ای و محصولات و پوشش‌های مربوط به آن‌ها را به‌صورت جداگانه به شما معرفی می‌کنیم.


انواع بیمه ،بیمه شخص ثالث

انواع بیمه ،این بیمه شامل هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی است. بر اساس قانون، خرید بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت. بیمه شخص ثالث برای وسایل نفلیه مختلف از جمله خودروها و موتور سیکلت‌عا استفاده می‌شود.


انواع بیمه ،بیمه اشخاص چیست و چه نوع بیمه ‌نامه ‌هایی را شامل می ‌شود؟

انواع بیمه ،همان‌طور که از نام این دسته از بیمه‌ها مشخص است، هرگونه بیمه‌ای که مربوط به جان و سلامتی اشخاص باشد و پرداخت خسارت‌های بدنی و جسمی را پوشش بدهد بیمه اشخاص محسوب می‌شود. اصلی‌ترین بیمه‌‌نامه‌های اشخاص نیز عبارتند از: بیمه عمر، بیمه حادثه و بیمه درمان (بیمه تکمیلی). البته بیمه‌هایی مثل بیمه از کار افتادگی، بیمه مراقبت طولانی مدت و بیمه‌ مسافرتی نیز به‌نوعی بیمه اشخاص هستند.


انواع بیمه ،منظور از بیمه اموال چیست؟

چه کالاهایی تحت پوشش بیمه اموال قرار می‌ گیرند؟

انواع بیمه نامه‌های اموال، خسارت‌های وارد شده به اموال و دارایی‌های افراد بیمه‌‌شده را پوشش می‌دهند. این بیمه‌نامه پوششی برای خسارات‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی هستند و معمولا آتش‌سوزی، سیل، سرقت، آب‌و‌هوا و سایر خسارت‌های حادثه‌ای و خارج از کنترل به خانه یا ماشین یا کارخانه شما را جبران می‌کنند.

به‌طور کلی بیمه اموال ۳ نوع بیمه را شامل می‌شود:

·     بیمه آتش‌ سوزی (شامل خسارت‌های ناشی از زلزله و سرقت هم می‌شود.)

·      بیمه مهندسی

·      بیمه حمل‌ و نقل کالا (صادرات، واردات، ترانزیت، داخلی)

البته بیمه‌های تخصصی‌تر اموال نیز وجود دارد که پوشش خسارت‌هایی مثل مرگ‌ومیر طیور و آبزیان، مرگ‌و‌میر زنبور‌عسل و کرم‌ابریشم، خسارت محصولات کشاورزی و … را هم شامل می‌شود.


انواع بیمه ،بیمه مسئولیت چه کاری برای ما انجام می‌ دهد؟

یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین انواع بیمه مخصوصا برای مشاغل، بیمه مسئولیت است. یک بیمه‌ نامه مسئولیت، از شما و کسب‌وکارتان در برابر ادعاهای خسارت ناشی از حوادث غیرعمدی که ممکن است به افراد و دارایی‌هایشان آسیب برساند، پشتیبانی می‌کند. درواقع بیمه مسئولیت هزینه‌های قانونی و پرداخت‌هایی را پوشش می‌دهد که شخص بیمه‌شده مسئول آن شناخته می‌شود. البته خسارت عمدی، مسئولیت‌های قراردادی و تعقیب کیفری شامل پوشش‌های این بیمه نخواهند بود.

انواع بیمه های مسئولیت طیف گسترده‌ای دارند، اما به‌طور کلی می‌توان آن‌ها را به چند دسته اصلی طبقه‌بندی کرد که عبارتند از:

·

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

·      بیمه مسئولیت حرفه‌ای و مدنی (بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان، پیراپزشکان، مهندسان و…، بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهدکودک، بیمه مسئولیت حرفه‌ای شهربازی و اماکن تفریحی و…)

·      مسئولیت تولیدکنندگان در قبال مصرف‌کنندگان (بیمه مسئولیت ناشی از تولید)

·      بیمه مسئولیت عمومی (بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی و ….)

 

به جز این، شرکت‌های بیمه بیمه‌های خاص دیگری هم عرضه می‌کنند که شاید چندان به‌کار بخش بزرگی از افراد نیاید. منتها ممکن است در شرایطی و برحسب موقعیت نیازمند تهیه و خرید یکی از انواع بیمه نامه‌های خاص زیر باشید:


انتخاب یک راه درآمد یا تضمین آینده، همیشه یکی از گزینه‌های افراد به خصوص سرپرستان خانواده ‌است. با انتخاب انواع بیمه عمر می‌توان علاوه بر سرمایه‌گذاری برای روز‌های آینده، از پوشش‌های بیمه‌ای نیز  استفاده کرد. با توجه به‌ انواع بیمه عمر، بهتر است قبل از تهیه این بیمه از مزیت‌ها و پوشش‌های آن مطلع باشید. اینکه هر یک از انواع بیمه عمر چه شرایطی دارند و برای چه ‌افرادی مناسب هستند، در ادامه توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

انواع بیمه،بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر با نام‌های گوناگونی مانند: بیمه زندگی، بیمه سرمایه گذاری و بیمه فوت شناخته می‌شود که در کل معنای یکسانی دارند. در حقیقت اصل و اساس این بیمه‌نامه حمایت بیمه شده در طول قرارداد و حمایت از بازمندگان در صورت فوت بیمه شده‌ است.


بیمه عمر انواع گوناگونی دارد که در تضمین آرامش آینده طراحی و ارائه شده‌ است. انواع بیمه عمر به شرح زیر است:

  • بیمه عمر و سرمایه گذاری
  • بیمه عمر زمانی
  • تمام عمر
  • بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی
  • بیمه تامین آتیه زنان خانه دار
  •  عمر و بازنشستگی
  • بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان

انواع بیمه ،بیمه زندگی: نام دیگر بیمه عمر

آسایش در زندگی برای همه ما اهمیت زیادی دارد. تا زمانی هم که اتفاقی نیفتاد، ارزش آن را نخواهیم دانست.  جلوی اتفاق و حوادث را که نمی‌­توان گرفت؛ اما می‌­توان با راهکارهایی، خطر ریسک آن­ها را کاهش داد و یکی از آن موارد بیمه زندگی است. در حالت کلی بیمه را روشی برای مدیریت و کاهش ریسک می­نامند. حالا بعضی موارد مانند بیمه زندگی، علاوه برکاهش ریسک، روش سرمایه گذاری هم به حساب می‌­آید. بیمه زندگی، نام دیگر بیمه عمر، یکی از محصولات بیمه‌ای است که بیمه­‌گزار با پرداخت ماهیانه یا سالیانه مبلغی،سرمایه گذاری کرده تا بتواند بعد از مدت مشخصی مانند ۳۰ سال، اصل حق بیمه پرداختی به همراه سود آن را دریافت کند.

نکته اصلی اینجاست بیمه زندگی هزینه نیست؛ بلکه بهترین روش برای سرمایه گذاری به حساب می­آید. شما می­توانید با پرداخت مبلغی که خودتان میزان ماهیانه آن را تعیین می­کنید، بعد از چند سال (بهتر است که حداقل ۵ سال پرداخت حق بیمه باشد.)، هم مبلغ پرداختی و هم سود آن را دریافت کنید. حتی برای مواقعی که آسیب جدی به شما وارد می­شود، می­توانید از این بیمه برای جبران و پوشش هزینه استفاده کنید.


بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از محبوت‌ترین انواع بیمه عمر است که در سرتاسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. این بیمه‌نامه مزایایی مانند پوشش‌ها و سرمایه گذاری را برای بیمه‌گزار فراهم می‌کند.
این بیمه هم برای زمان حیات بیمه شده و هم در زمان فوت بیمه شده پوشش‌های گوناگونی دارد. مهم‌ترین مزیت بیمه عمر و سرمایه گذاری این است که حق بیمه عمر در پایان قرارداد به همراه سود تضمینی پرداخت خواهد شد.

بیمه عمر زمانی

در این نوع از بیمه‌نامه، فرد برای مدت محدودی قرارداد دارد و در بازه زمانی مشخص شده‌ اگر فوت کند، شرکت بیمه، سرمایه فرد فوت شده را به بازماندگان پرداخت می‌کند. البته در انواع بیمه عمر، بیمه عمر زمانی شرایط خاصی دارد که‌ اگر فرد بیمه شده در پایان قرارداد زنده بماند، شرکت بیمه هیچ مبلغی را به عنوان حق بیمه به ‌او و ذینفعان آن پرداخت نخواهد کرد.
حق بیمه در این نوع از بیمه عمر بسیار ناچیز است و علت اصلی عدم پرداخت حق بیمه در صورت زنده بودن بیمه شده، همین موضوع است.

بیمه تمام عمر

یکی از تعهدات بیمه تمام عمر این است که اگر بیمه شده فوت کرد، سرمایه شخص بیمه شده را به بازماندگان پرداخت کند.
بیمه تمام عمر در حقیقت هیچ کدام از پوشش‌های بیمه عمر را ندارد. این بیمه فقط شامل پوشش فوت می‌شود که اگر بیمه شده در پایان قرارداد زنده باشد، هیچ مبلغی به او پرداخت نخواهد شد.

بیمه عمر مانده بدهکار

در بیمه عمر شرایط افراد در نظر گرفته می‌شود تا متناسب با آن طرح‌های گوناگون ارائه شود. بیمه عمر مانده بدهکار برای افرادی که از بانک‌ها و موسسات مختلف وام دریافت می‌کنند، ضروری است. شرایط این بیمه‌نامه به گونه‌ای است که اگر بیمه شده فوت کند و وام یا بدهی داشته باشد، بدهی‌ها را پرداخت می‌کند.
با انتخاب بیمه عمر، بدهی‌های بیمه‌گزار برای بازماندگان دغدغه نمی‌شود.


انواع بیمه ،بیمه تامین آتیه زنان خانه‌دار

بیمه تامین آتیه زنان خانه‌دار یکی از محبوب‌ترین انواع بیمه است که مورد توجه خانم‌ها است. این بیمه با اضافه کردن یک برنامه سرمایه گذاری به بیمه عمر بلند مدت، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.
در این طرح افراد با پرداخت حق بیمه علاوه بر سرمایه‌گذاری از پوشش‌های بیمه‌نامه هم بهره‌مند خواهند شد.

بیمه عمر و بازنشستگی

پدر و مادر‌ها همیشه به دنبال این هستند که زندگی بدون دغدغه‌ای را برای خود و فرزندانشان ایجاد کنند. از این رو به فکر سرمایه گذاری‌های مختلف خواهند بود تا در دوران بازنشستگی بتواند درآمد مطلوبی داشته باشند.
با عقد این قرارداد و پرداخت حق بیمه، مبلغ اندوخته شده به عنوان مستمری پرداخت خواهد شد. این بیمه‌نامه برای کسانی که بازنشستگی و مستمری ندارند، بسیار مفید است. تهیه آن به عنوان یک سرمایه گذاری، لذتِ دوران بازنشستگی را افزایش می‌دهد.

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان یکی دیگر از انواع بیمه عمر است که والدین برای فرزندانشان تهیه می‌کنند. این بیمه‌نامه برای فرزندان در سنین پایین و با ماهیت سرمایه گذاری تهیه می‌شود تا هنگامی ‌که به حمایت مالی نیاز بود بتوانند از آن استفاده کنند.
مدت قرارداد بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان ۳۰ ساله بوده و در طول تهیه آن، می‌توان از پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری استفاده کرد.

پوشش‌های بیمه عمر

در انواع بیمه عمر درباره ویژگی‌های هر بیمه‌نامه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. مزیت مشترک برخی از بیمه‌نامه‌ها را می‌توان پوشش‌های آن در نظر گرفت. این پوشش‌ها به شرح زیر است:

  • پوشش فوت
  • پوشش امراض
  •  ازکارافتادگی
  • پوشش هزینه پزشکی

برخی از شرکت‌های بیمه‌ای طرح‌های گوناگون دیگری را ارائه می‌کنند که پوشش‌های تکمیلی محسوب می‌شوند. شما با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.


انواع بیمه ،مزیت‌های انواع بیمه عمر

بیمه عمر، انواع گوناگون دارد و یک قرارداد دوطرفه بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار است که بند‌های مختلفی دارد. بیمه‌گر با توجه به دریافت حق بیمه از طرف بیمه‌گزار، موظف به ارائه پوشش‌های گوناگون است.
در حقیقت پوشش‌ها و سرمایه گذاری را می‌توان جزو اصلی‌ترین مزیت‌های انواع بیمه عمر دانست. مزیت‌های بیمه عمر به شرح زیر است:

  • پوشش‌ها
  • معاف از مالیات
  • مشخص کردن سهم بازماندگان
  • نحوه پرداخت بیمه عمر
  • منعطف بودن بیمه
  • وام بیمه عمر
  • فسخ بیمه عمر

پوشش‌ها

پوشش‌های بیمه عمر یکی از ارزنده‌ترین مزیت‌های این بیمه‌نامه بوده و برای بیمه شده بسیار ارزشمند است. نکته بسیار جالب و مهم پوشش‌های انواع بیمه عمر این است که این پوشش‌ها در سرتاسر جهان قابل قبول بوده و شامل پرداخت غرامت است.

معاف از مالیات

بیمه عمر و سرمایه گذاری برای بازماندگان اندوخته قابل قبولی است که متناسب با درصد و الویت پرداخت می‌شود. بر اساس ماده ۱۳۶ قانون مالیات‌های مستقیم، سرمایه بیمه عمر به طور کامل از پرداخت مالیات معاف است.

مشخص کردن سهم بازماندگان

تعیین ذینفعان یکی از قسمت‌های مهم بیمه عمر و سرمایه گذاری است. بیمه‌گزار با توجه به الویت‌های خود، بازماندگان را مشخص می‌کند. همچنین بیمه‌گذار  این اختیار را دارد که در طول قرارداد انواع بیمه عمر، ذینفع‌های بیمه عمر را تغییر دهد یا میزان درصد تعلق گرفته به آن‌ها را جابه جا کند.

پرداخت حق بیمه

با پرداخت حق بیمه، تهیه انواع پوشش‌ها و سرمایه گذاری انجام می‌شود. بیمه عمر در پرداخت حق بیمه بسیار منعطف بوده و بیمه‌گزار با توجه به شرایط خود می‌تواند به صورت ماهانه، سه ماه، شش ماه و سالانه حق بیمه خود را پرداخت کند.

منعطف بودن انواع بیمه عمر

ممکن است در طول قرارداد بیمه عمر، شرایطی به وجود آید که بیمه‌گزار مجبور به تغییر برخی از موارد باشد. تغییر در حق بیمه، نحوه پرداخت، تعداد اقساط، تعداد پوشش‌ها، تعداد ذینفعان و موارد دیگر را می‌توان جزء این شرایط خاص در نظر گرفت.

وام بیمه عمر

سرمایه گذاری که در بیمه عمر ایجاد می‌شود، به عنوان سرمایه و دارایی بیمه‌گزار تلقی می‌شود. هر زمان که بیمه‌گزار درخواست دریافت وام داشته باشد، می‌تواند از اندوخته خود وام بدون ضامن دریافت کند. البته دریافت وام بعد از سال دوم قرارداد امکان پذیر است.

انواع بیمه ،فسخ قرارداد انواع بیمه عمر

بیمه‌گزار این اختیار را دارد، هر زمانی که درخواست کند، بیمه‌نامه فسخ شود و ارزش بازخریدی بیمه عمر بر اساس سال قرارداد محاسبه و به او پرداخت شود.

یکی از مواردی که موجب آسودگی خاطر ما می‌شود، اطمینان از تامین مالی آینده و بازماندگانمان است. اگر با انواع بیمه عمر که در بالا به آنها و مزیت‌هایشان اشاره کردیم آشنا باشید، ممکن است یکی از این بیمه‌ها را انتخاب کنید. همیشه برای انتخاب آگاهانه نیاز به تحقیق و اطلاعات زیادی دارید.

 

Source:azki.com
& bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 202
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 311
  • بازدید سال : 2,489
  • بازدید کلی : 7,808